הפסד של כמה אלפי שקלים בחודש: תושבי דימונה חוששים מהחלטות הממשלה



בהחלטת הממשלה שעברה בימים האחרונים, הוחלט כי הטבת המס בעיר הדרומית תרד במספר אחוזים. ההחלטה הובילה לביקורת רבה וחשש ממשי לאובדן של כמה אלפי שקלים בחודש. ראש עיריית דימונה: ''החלטה שרירותית ושערורייתית

קרדיט - בני ביטון (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א')

ממשלת ישראל מתכננת להוריד בתקופה הקרובה את אחוזי הטבת המס בדימונה, החלטה הרת גורת שתשפיע על כלל התושבים בעיר. על פי הדיווחים האחרונים, נראה כי אותה הטבה, שנאמדת מידי בחודש בכמה אלפי שקלים - תרד לכדי 13 אחוז במקום 16.

ההחלטה הדרמטית התקבלה בהלם רב בקרב תושבי העיר, אשר באופן מסורתי נוטים להצביע למפלגות מהצד הימני של המפה הפוליטית. ראש עיריית דימונה, בני ביטון, אשר מזוהה בעצמו עם הליכוד, שלח מכתב חריף שמבקר את ההחלטה: ''בבחירות האחרונות, אשר נערכו פה לא מכבר, כמו קודמותיהן, העניקו תושבי העיר דימונה לגוש הימין, קרי למפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית, תמיכה חסרת תקדים. עד לפני מספר שנים נהנו תושבים אלה, כמו תושבי ערי הפיתוח השכנות - אופקים, נתיבות, ירוחם ועוד - מהטבת מס בשיעור של 20%. הטבה מוצדקת לכל הדעות''.

עוד הוסיף ביטון: ''אלא שבצעד שרירותי הוחלט אז להפחית את הטבת המס בדימונה מ-20% ל-16%. מכובדיי, תוצאת מערכת הבחירות האחרונה הביאתני להחלטה לפנות אליכם ולבקש מכם להשיב לעיר שבראשה אני עומד מזה כעשור את אותם 4% הטבת מס שנגרעו מתושביה שלא בצדק. ואולם, החל מהבוקר פונים אליי תושבים בדימונה לאחר שהתחוור להם ולנו, כי משרד האוצר החליט באופן חד צדדי, שרירותי ושערורייתי ואף בלי ליידע אותי ואת שאר קברניטי העיר, להפחית את שיעור הטבת המס בעוד 3% דבר בלתי נתפס ולא יעלה על הדעת''.

עוד טוען ראש עיריית דימונה, כי בתקופתו נעצרה ההגירה השלילית בעיר, ופגיעה בהטבות המס עלולה להוביל לחבל בצמחיתה של העיר. טרם ברור מתי תצא ההחלטה לפועל, והאם אכן מדובר בירידה של שלושה אחוזים. עם זאת, אין ספק שהחלטה שכזאת יכולה לפגוע קשות בדימונה, וכעת נותר לראות האם ראש ממשלת ישראל ייתן למהלך לקרות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה