דגלי ישראל מול דגלי פלסטין: כך נראית כרגע אוניברסיטת בן גוריון

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('27a756c6-956d-4b19-a5f8-d85c6cd2ea8e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('27a756c6-956d-4b19-a5f8-d85c6cd2ea8e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון במחאה היסטורית: דגלי ישראל נגד דגלי פלסטין. "נמאס לנו שהאוניברסיטה נותנת מקום למחבלים".

רגעים מתוחים באוניברסיטת בן גוריון: מאות סטודנטים הגיעו להפגין באוניברסיטה, כאשר מצד אחד סטודנטים ציונים שמניפים את דגלי ישראל, ומהצד השני סטודנטים ערבים עם דגלי פלסטין שהגיעו כדי לציין את יום הנכבה (באיחור).

את ההפגנה יזמו חברי התא הסטודנטיאלי של מפלגת חד"ש, כפי שפרסמו בשבוע שעבר ברשתות החברתיות:

"חזית הסטודנטים באוניברסיטת באר שבע מזמינה אתכם להנציח את הנכבה,
לזכרו של הנכבה ה-74, מזמינים אתכם לגן הנכבה מול ספריית האוניברסיטה, ביום שני הקרוב. למרות הניסיונות המתמשכים של הימין הפשיסטי למנוע מאיתנו לנקוט עמדה נגד נשמתה של שהידית האמת, שרין אבו עקלה, בשבוע שעבר, והלחץ של ראש אגף הסטודנטים עלינו לקיים עמדה בקמפוס, נקיים את ההפגנה. עם זאת אנו מצפים להשתתפות רחבה יותר ללא היסוס או הפרעה באתנחתא לזכר הנכבה!
זו אבן הפינה שאנחנו מניחים באוניברסיטת בן גוריון כדי להפוך את אנדרטת הנכבה לפרויקט שנתי נוכח ומתמשך! הטרגדיה שלנו לא תישכח לא משנה כמה הם ינסו. אנו עומדים וזוכרים את יום האסון שלנו, מצפים לעתיד של שחרור עמנו מהכיבוש המחלחל. 
*ההפגנה מאושרת על ידי המחלקה לענייני סטודנטים והנהלת האוניברסיטה, הילחמו על זכות הביטוי שלכם לעולם אל תוותרו!"

בתגובה לפרסום זה, פעילי "אם תרצו" ארגנו הפגנה נגדית במטרה להביע מחאה כנגד "שקר הנכבה" וסירוב האוניברסיטה להכניס דגלי ישראל לשטחה שאירע בשבוע שעבר. "לא יתכן שבאוניברסיטת בן גוריון על שמו של דוד בן גוריון לא יתנו לנו להניף דגלי ישראל, זה אבסורד" מספר אחד המפגינים בריאיון לבאר שבע נט. "אנחנו כאן כדי להישאר".

צילום: סתיו ליבנה

בימים אלו מסדרונות אוניברסיטת בן גוריון מתוחים מתמיד, זאת לאור גל הטרור הקשה שהכה במדינת ישראל בסמוך ליום הנכבה. גל המחאות באוניברסיטה החל לאחר שבשבוע שעבר התקיימה עצרת לזכרה של העיתונאית שירין אבו עקלה, וגרמה לתחושה קשה בקרב הסטודנטים הציונים עקב תחושה כי האוניברסיטה מוטה לצד אחד של המתרס הפוליטי.

במהלך ההפגנה נעצרה הסטודנטית מרים אבו קווידר מהמחלקה לרוקחות שנעצרה בחשד להסתה לטרור. סטודנטים שלומדים לצד אבו קווידר הביעו בפני באר שבע נט את חששם מפניה ובימים האחרונים דרשו מהאוניברסיטה להדיח אותה מהלימודים. 

"המדיניות של האוניברסיטה הזויה, בשם ה'הכלה' מכילים הסתה לטרור, אנחנו לא נהיה מוכנים לסבול את זה".

צילום: סתיו ליבנה

לידור, סטודנט שהגיע להפגין מוסיף: "רוצים להזיז משהו באוניברסיטה הזאת? שתבין שזה לא הגיוני להרים הפגנה שמאיימת על כל יהודי בישראל ועל המדינה עצמה ואחר כך להמשיך ללמוד כאילו לא קרה כלום - תבריזו. רק אם אף אחד לא יכנס לשיעורים הם יבינו". סטודנט נוסף ששהה בהפגנה מספר לבאר שבע נט: "נמאס לנו שהאוניברסיטה נותנת מקום למחבלים, אנחנו באנו להראות את מקומנו ומי שרוצה לחיות איתנו בשלום מוזמן ומי שלא יהיה פה".

גם ראש העיר רוביק דנילוביץ' מתייחס להפגנה במכתב ששלח לפרופסור דניאל חיימוביץ' נשיא אוניברסיטת בן גוריון:

"קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס של אוניברסיטת בן גוריון, כאן במדינת ישראל ולא יכולתי להיות אדיש! דגלי פלסטין מונפים בגאווה ושירי הלל לאויב ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה. אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור להסכים לכך.

כנשיא אוניברסיטה חייבת להיות לך אמירה ברורה בנושא. במדינת ישראל יש אך ורק דגל אחד ואין בלתו! אנחנו נושאים אותו בגאון, זו זכות גדולה להיות ישראלי, לצידה יש מחויבות למדינה ולערכיה. 

ליבי עם המשפחות השכולות היקרות שלנו, שאיבדו את יקירהן וצופות בביזיון הזה. היכן הימים בהם האוניברסיטה אסרה פעילות פוליטית, בטח הפגנה בוטה ומתריסה כנגד מדינת ישראל?

עוד קו אדום נחצה היום בחוסר הנחישות כממסד שתפקידו לפעול לפי הרוח הישראלית. בשעה זו, המנהיגות הברורה שלנו חייבת לבוא לידי ביטוי בלי גמגומים! חייב לומר לך, אני מתבייש!"

לאחר ההפגנה פורסם בעמוד הפייסבוק של תא חד"ש (מתורגם לעברית): "חזית הסטודנטים ארגנה היום באוניברסיטת באר שבע הפסקה להנצחת הנכבה, הראשונה מסוגה בתולדות האוניברסיטה! השתתפות מכובדת של הסטודנטים וכמה מרצים מהאוניברסיטה! דגלי פלסטין פולשים לשמי אוניברסיטת בן גוריון וההמנון הלאומי מהדהד! אירוע גדול ומלכותי סולל את הדרך לתנועות הסטודנטים של האוניברסיטה להיאבק קדימה. הנה אנחנו, למרות ניסיונות הימין הפשיסטי להשתיק אותנו, לדכא אותנו ולשלוט ברחובות ישראל".

מהוועד להצלת הנגב נמסר:

"היום נחצה עוד קו-אדום בשרשרת קווים מסוכנים שמנסים לקבוע סדר יום חדש בנגב ע"י אוניברסיטת בן גוריון שמכשירה את הפיגוע הבא שבה יישחטו תושבי הנגב.

אוניברסיטת בן גוריון בנגב שנקראת על שמו של דוד בן גוריון שמתהפך בקברו, שכחה מאין באה ולאן היא הולכת, המוסד הביזיוני הזה שנותן רוח גבית לתמיכה בטרור ואפשרות להניף דגלי אש"ף בתחומי האוניברסיטה שממומנת ברובה מכספי ציבור חייב להבין היכן הוא נמצא.

כאן זה לא תל אביב!
אנו מודיעים רשמית כי אנו "הוועד להצלת הנגב" אשר מאגד בתוכו מאות אלפי אזרחים תושבי הנגב שמאסו בדו-פרצופיות של הנהלת האוניברסיטה, מכריזים כי נצא למלחמת חורמה ללא תאריך סיום עד אשר האוניברסיטה תחזור אל שטחה הריבוני של מדינת ישראל.

לא נאפשר יצירת קני טרור ותמיכה בטרור בנגב ובטח שלא במוסד אקדמאי הגדול ביותר בנגב". 

האגודה הסטודנטיאלית של אוניברסיטת בן גוריון בנגב: "מוקדם יותר הבוקר, נערכה ברחבי הקמפוס הפגנה בה למרבה הצער בחרו חלק מהמפגינים לפגוע בערכי מדינת ישראל. 

למען הסר ספק נבהיר כי האגודה הסטודנטיאלית מעצם קיומה וטבעה מעודדת חופש ביטוי וחופש אקדמי, אך לא ניתן יד לאלימות מכל סוג שהיא ולשימוש בחופש הביטוי כתירוץ להסתה ופגיעה במדינת ישראל ואזרחיה.
הקהילה הסטודנטיאלית באוניברסיטת בן גוריון בנגב מורכבת ממגוון רחב של אוכלוסיות והאתגר שלנו כקהילה סטודנטיאלית הוא למצוא את הדרך ולגשר על הפערים החברתיים והפוליטיים כדי שנוכל לחיות זה לצד זה כחברים לספסל הלימודים.עלינו להתחשב אחד בשני, להשמיע דעות שונות אך לא לתת יד לשיח מסית הפוגע באזרחי מדינת ישראל".

תגובת האוניברסיטה: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות. אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f7ad3c8c-68b0-47c8-b468-02a103919565','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f7ad3c8c-68b0-47c8-b468-02a103919565','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה