הנחיות הרב הראשי של באר שבע לחג הפסח

$(function(){setImageBanner('7217801b-e4b3-4849-a77c-0e6afdaee5c5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לקראת חג הפסח, הרב הראשי של העיר באר שבע יהודה דרעי מוציא הנחיות לחג בהתאם להנחיות משרד הבריאות

הרב הראשי וראש אבות בתי הדין באר שבע, יהודה דרעי, הוציא מסמך עדכון הנחיות לקראת חג הפסח. בהתאם לעדכון הנחיות משרד הבריאות, הרב דרעי מפרסם במסמך תשובות לשאלת רבים בכמה עניינים העומדים על הפרק בימים אלו של ערב פסח .

 

תפילות ושיעורי תורה ודרשת שבת הגדול

א . אין לקיים תפילות במנין גם תחת כיפת השמים ויש להתפלל יחיד בבית, כולל שבת וחג. בימי החול רצוי להתחבר לתפילת רבים באמצעות ערוץ הרדיו "קול ברמה" ואפשר לענות אמן וקדושה, זמני התפילות: שחרית – שעה 7:30 (ישתבח) ובימי שני וחמישי שעה 7:20 , מנחה – שעה 14:15 , ערבית – שעה 20:40.

ב . תפילות המתקיימות "במרפסות" אינם מצטרפים למנין ואין לענות בהם אמן וקדושה, אלא אם כן יש במקום אחד מנין של עשרה מבני הבית המותרים בהתקהלות .

ג . אין לקיים שיעורי תורה ברבים, ועל כל אחד ללמוד בביתו לפי כוחו וזמנו. רצוי שמגידי השיעורים יעבירו את שיעוריהם הקבועים מביתם באמצעים אלקטרונים, וכן ינהגו רבני השכונות והקהילות בדרשות "שבת הגדול" (כמובן לפני השבת או במוצ"ש).

ברכת האילנות

ניתן לברך אפילו ביחיד, ובלבד שיראה שני אילנות (אפילו ממין אחד). והמקפיד שלא לצאת בימים אלו כלל או שאין בקר בת ביתו אילנות, יכול בדיעבד לברכה גם בחודש אייר בלי שם ומלכות.

טבילת כלים

כלים חדשים הטעונים טבילה יש להטבילם במקוואות המיועדים לכך, תוך שמירה קפדנית של נוכחות מבודדת באזור הטבילה! ויש לשטוף היטב את הכלים אחרי הטבילה במים וסבון ורצוי גם באקונומיק ה. והמקפיד שלא לצאת כלל מביתו בימים אלו אפילו לרכישת מזון וכו' יכול להקנותם לגוי באמצעות גופי הכשרות המטפלים בכך (ניתן למוצאם באינטרנט ), ובע"ה כשיתאפשר הדבר יש להטבילם במקווה בלי ברכה.

הגעלת כלים

עקב איסור היציאה מהבית והתקהלות, אנו נאלצים לבטל בשנה זו את מבצע הגעלת הכלים בשכונות העיר, ורצוי להשתמש בתבניות חד פעמי וכלים חדשים. ובמידת הצורך ניתן להכשיר כלים בבית, בדרך זו: חרצובות הכיריים, יש להשביתם 24 שעות ולנקותם היטב ואח"כ לערות עליהם מים רותחים ולצפותם בנייר כסף עבה. להבות הגז די להם בניקוי ושטיפה, ומשטח הכיריים יש לנקותו היטב ולצפותו בנייר כסף עבה. תנור אפי ה, יש ל השביתו 24 שעות ולנקותו היטב בחומרי ניקוי ואח"כ להפעילו בחום מקסימלי במשך שעה אחת לפחות. שאר כלים ניתן להכשירם, לפי המפורט בחוברות הפסח שפרסמנו או בהתייעצות עם מורה הוראה. בשנה זו בלבד (בהוראת שעה) אפשר להכשיר כלים גם בתנור ביתי, יש להניחם נקיים לגמרי בתנור נקי ולהפעיל את התנור על חום מקסימלי למשך 20 דקות .

מכירת חמץ

יש למכור את החמץ באמצעות טופסי ההרשאה שבידי רבני וגבאי בתי הכנסת. ניתן למכור את בשנה זו ניתן לכלול במכירת mdb7.org.il החמץ גם באתר הרבנות והמועצה הדתית באר שבע החמץ גם חמץ בעין כגון דברי מאפה ואטריות וקמח וכו', ויש להצניעם בארון סגור תחת הכיתוב "חמץ".

תענית בכורות

רצוי שכל בכור יסיים בעצמו עד ערב פסח אפילו מסכת משניות. ואם אין הדבר בידו, יכול בשנה זו להשתתף בסיום מסכת של אדם אחר באמצעות הטלפון או באחד מערוצי הקודש ושאר אמצעים אלקטרונים, אף שאינו טועם כלום מהסעודה.

שריפת חמץ

יש לשרוף את החמץ כמו בכל שנה בקרבת הבית – תוך מרחק של עד 100 מטר, במדורה פרטית בנוכחות שלא תעלה על 2 אנשים מבני הבית או שיעשה שליח.

אזכרות

כידוע בימי חודש ניסן אין עולים לבית העלמין, ובפרט בשנה זו שהיציאה מהבית מוגבלת. ועל כן אין לעלות לבית העלמין גם בימי אזכרת השבעה או השלושים והשנה, ויש לקיים את לימוד סדר האזכרה בחוג המשפחה הגרעינית. ניתן לשתף את שאר בני המשפחה באמצעות מכשירים אלקטרונים, ואם יש מנ ין של עשרה בבית אחד יאמרו קדיש וכל השומעים יכולים לענות אמן .

ליל הסדר

הנני חוזר שוב, כי חל איסור מוחלט להשתמש בכל אמצעי אלקטרוני כגון "זום" וכדומה כדי לשתף קרובים בליל הסדר.

הנחיות לחג הפסח

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e59ab802-a84d-4a93-a93e-9b74ab056fbb','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה