המשפחות השכולות לבן גביר: "הנח לנו ביום הזה להתייחד עם זכרון אהובינו"



ההפגנה ה-14 בבאר שבע כנגד הרפורמה המשפטית - אלפים הגיעו למחות כנגד הרפורמה המשפטית ברחבת המשכן לאומנויות הבמה שבבאר שבע. ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיעה לנאום הערב, אבל מי שבלטו במיוחד היו המשפחות השכולות שהגיעו על רקע הגעתו של איתמר בן גביר לבית העלמין הצבאי בעיר ביום הזיכרון>>>

אנטולי קיידאן, אביו של גל קיידאן ז"ל. קרדיט: תניא ציון

כמה אלפים הגיעו הערב (מוצ"ש) להפגין מול המשכן לאומנויות הבמה , בהפגנה ה-14 בעיר כנגד הרפורמה המשפטית, ערב שבוע יום הזיכרון והעצמאות. כשברקע המחאה המתוכננת של חלק מהמשפחות השכולות בעיר  נגד הגעתו הצפויה של שר הבט"ל איתמר בן גביר, שהוכרזה רשמית בשבוע שעבר. לכן בלטו במיוחד בני המשפחות השכולות שהגיעו למחאה הערב, שהייתה קודרת יחסית. אביו של חלל צה"ל גל קיידאן ז"ל, אנטולי קיידאן צעד הערב עם תמונתו של בנו וכעסו היה ניכר למרחקים. אנטולי הכריז כי השנה, בעקבות הגעתו של בן גביר, יכסה את קבר בנו בבד שחור.

"אנחנו נמצאים בימים לא פשוטים. כמו רבים אחרים, גם לי קשה עם הגעתו של איתמר בן גביר כנציג הממשלה לחלקה הצבאית בעיר.זו לי ההזדמנות האחרונה לפנות אליו ולבקש שלא יגיע, מבחינתי הדיון הוא לא פוליטי הוא ערכי ומוסרי איך תעמוד ותנאם ותדבר על החיילים ומעולם לא עשית אפילו טירונות. מה יגידו כל אותם האנשים ששנים חיים את טראומת הלחימה וסוחבים פגיעות בגוף ובנפש, שזוכרים בכל לילה ויום איך נראית, מרגישה ומריחה מלחמה"- אמרה הערב לירון חכמון, אחות שכולה לרוני מזרחי ז"ל וממארגני המחאה המתוכננת נגד בן גביר בבאר שבע.

הנאום המלא של לירון:

ח"כ יוליה מלינובסקי הערב. קרדיט: שימוש חופשי

נואמים נוספים שדיברו הערב הם: ח"כ יוליה מלינובסקי - חברה בוועדת חוקה, מפלגת ישראל ביתנו, יאיא פינק - מייסד לובי 99 ויו״ר ישראל שלנו, מישראל שור - יליד קיבוץ שובל שבנגב. אחיו, אבידע שור ז"ל, נפל ב 10.4.73 במבצע אביב נעורים בבירות והוא בן 22 במותו וראאד אבו-אלקיעאן - יזם ופעיל חברתי, תושב הנגב.

חה"כ מלינובסקי אמרה: "אני לא מאמינה להידברות. מה שקורה עכשיו הוא רק גל ראשון. בסוף ינסו להעביר את המחטף השלטוני הזה. אנחנו כאזרחי ישראל ואנחנו החכים אבל בעיקר אתם. אתם הכוח. אל תקנו את הסיפורים האלה".

גם תומכי הרפורמה חזרו להפגין הערב מול המתנגדים. כמה עשרות הגיעו וקראו בין השאר: "בלי רפורמה, אין דמוקרטיה" ו"64 מנדטים". מספר עימותים נוצרו בין קבוצות המפגינים, אבל שום דבר לא התפתח מעבר לאלימות מילולית וקריאות מתסיסות בין הצדדים. שוב, נרשמו גם מעט שיחות ודיונים בין בודדים. 

צילום: מתן זמיר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה