המאבק להקמת שדה תעופה בנגב מחריף; קריאה לגנץ - "די עם השקרים"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('93e226d4-faaa-4cc8-8a7e-f8b49400792f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('93e226d4-faaa-4cc8-8a7e-f8b49400792f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

מטה התושבים המשותף להקמת שדה תעופה בנגב מחריף את צעדיו ועולה עם קמפיין אגרסיבי נגד שר הביטחון, רא"ל בני גנץ ובכירי הצבא. לדברי בכירים במטה טיעוני הצבא נגד הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים הינם מגוחכים ובגיבוי שר הביטחון והרמטכ"ל הם מונעים את הקמת השדה ובכך את עתיד הנגב.

הפגנה בעד הקמת שדה התעופה בנבטים | צילום: באדיבות המטה הלאומי למען נמל תעופה בנבטים

בעוד כשבועיים צפויה ועדת עילם שמונתה על ידי שרת התחבורה, מירב מיכאלי, להגיש את המלצותיה לגבי מיקומו העתידי של שדה תעופה בינלאומי שני בישראל.

והבוקר (ב'), מטה התושבים המשותף לנגב ולעמק יזרעאל, עולים בקמפיין ענק לקידום חלופת נבטים על פני חלופות אחרות. לדברי בכירים במטה התושבים חיל האויר בתמיכת משרד הביטחון ושר הביטחון בני גנץ, הם שמונעים את הקמת השדה כל פעם בתירוצים אחרים.

לדברי מטה התושבים "הנגב ממריא מנבטים": "לצערנו, במדינת ישראל מי שקובע הוא חיל האויר. כל הגורמים המקצועיים שבדקו מצאו כי חלופת נבטים היא הכי מתאימה להקמת שדה תעופה גדול נוסף בישראל. בפועל, מי שמונע זאת פעם אחר פעם הוא חיל האוויר בתמיכת משרד הביטחון ושר הביטחון בני גנץ וכל פעם בתירוצים אחרים. חיל האויר ממשיך להטיל וטו על כל חלופה ושדה אזרחי, מבחינתם תושבי הנגב לא קיימים והנגב הוא רק שדה אמונים עבורם. לא אכפת להם שזהו צורך לאומי לעתיד מדינת ישראל ועתיד הנגב בפרט".

כחלק מהחרפת המאבק, החליטו במטה התושבים המשותף לצאת לקמפיין בסימן "נמאס מהשקרים", בו הם פורטים את הטיעונים שהעלה חיל האויר ומוכיחים עד כמה הם מופרכים ולא עומדים במבחן המציאות. כך למשל טען חיל האויר כי: "המיקום בנגב בעייתי שכן טיסות אזרחיות עלולות להפריע לשגרת האימונים". לדברי המטה מדובר בטענה מגוחכת שכן, קילומטרים ספורים מפרידים כיום בין נתב"ג למעל 300 כלי טיס צבאיים בהם מטוסי קרב, מסוקים, מטוסי תובלה וכלי טיס בלתי מאוישים. למרות זאת, ישנו תאום מוחלט בין השדות ולא מתרחשות תאונות טיסה. כשזה מגיע לנבטים פתאום יש בעיה עם בית הספר לטיסה בחצרים שנמצא 30 ק"מ משם.

דוגמא נוספת מהקמפיין לטענות חיל האויר נגעה בזמני הטיסות הצבאיות: "ישנן טיסות רבות של חיל האוויר באזור והקמת שדה תעופה אזרחי עלולה ליצור עומס ולשבש טיסות צבאיות במרחב". לדברי מטה התושבים חיל האוויר מפעיל מעט מטוסים ובשעות קבועות בנבטים. בפועל, הוא פעיל במרחב האוויר בפחות משליש מהזמן! במקום לשבת ולמצוא פתרון לזמן בו הוא נדרש לפעול מסרב חיל האוויר לקיים על כך דיון מקצועי אחד ומעדיף פשוט לסרב בווטו מוחלט.

ממטה התושבים "הנגב ממריא מנבטים" נמסר כי אי-היציבות הפוליטית במדינה מאפשרת לחיל האויר לחרוץ גורלות, והקמפיין החדש דורש לשנות זאת ולקדם החלטות מנהיגותיות שתפקידן הוא לעשות צדק היסטורי וחברתי עם הנגב: "ביטחון ועצמאות זה לא רק מטוסים וטנקים, אלא גם ביטחון תעסוקתי, צמיחה, התיישבות, תיירות ושגשוג של האזור. נמאס לנו מהשקרים של חיל האויר. שדה תעופה בנבטים הוא צורך לאומי שמביא אופק ותקווה לצעירי וצעירות הדרום. אסור שחיל האוויר יעצור זאת בסיפורים שאין להם אחיזה במציאות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e3c8622c-0066-4daf-a8f5-086fbde90ff5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה