יוני זנטי מספר בכאב: "בני מתן נהרג כאשר הגן בגופו על בת זוגו וחבריו"



פרח שנקטף: מתן זנטי, רק בן 23, מדימונה, נרצח ביום שבת השחורה בהתקפת ארגוני הטרור על עוטף עזה. מתן נרצח כאשר בילה עם חבריו מהטיול הגדול בחו"ל בפסטיבל נובה, ויחד איתו נרצחה גם בר זוהר, חברה מהטיול שהייתה איתם באותה מסיבה. "הם היו בין הרכבים הראשונים שיצאו מהמסיבה וחטפו אש מחבלים מטווח קצר" סיפר בעצב אביו יוני זנטי. "כל חטאו של מתן היה שהוא חגג בפסטיבל השלום על אדמת ישראל בפסטיבל נובה"

אבא יוני ובנו מתן זנטי ז"ל. צילום: אלבום משפחתי
עם הירי הראשון, מתן וחבריו רצו לאוטו והחלו בנסיעה. קבוצת מחבלים יצרו מחסום וטבחו ללא רחם בכל יושבי הרכב, מתן נפגע כאשר הגן בגופו על בת זוגו וכל יושבי הרכב נפגעו, אך הצליחו להימלט על נפשם. מתן נשאר ברכב שעות כשהוא שוטט דם. מאמצי הרופאים עלו בתוהו וכעבור 18 שעות ליבו נדם. חסרונו יורגש לעד.

 מתן זנטי ז"ל. צילום: אלבום משפחתימתן זנטי, אח בכור לעמית ורון, תאומים בני 21, ועומר בת 19, שימש דוגמא ומודל לחיקוי והערצה עבור אחיו וחבריו, תמיד נכון היה לייעץ להכווין ולתמוך, והשאיר אחריו משפחה שבורת לב. הוא סיים את לימודיו בתיכון 'להיימן' בדימונה בהצטיינות לימודית וחברתית. משפחתו סיפרה בכאב רב, שאהב בעיקר מחשבים ותוכנה, אהוב מאוד על המורים והיה הדבק והחיבור לחבריו.

אביו יוני זנטי סיפר עליו: "מתן שירת ולחם בגדוד האיסוף הקרבי בגבול הצפוני ליד החרמון, שירות קרבי איכותי עם סיכון גבוה - מלח הארץ. הוא סיים את השירות בהצטיינות והיה לגאווה לכל מפקדיו. לאחר השירות הצבאי עבד וחסך כדי להגשים את חלומו לטייל בעולם".

ספר לנו על הטיול הגדול שערך לאחרונה בעולם 

"באוגוסט 2022 יצא מתן לטיול ב- 14 מדינות בדרום אמריקה שנמשך כשנה, כאשר את החודש האחרון טייל יחד איתי בקריביים. במהלך הטיול הוא הספיק לעבור קורס צלילה של שני כוכבים, כמוהו. בנוסף, צלחנו יחד קורס גלישת קייט סרפינג.במהלך הטיול פגש מתן אנשים רבים וביניהם את בת זוגו אלה שכינה: "אהבת חיי", ולאחרונה החל ללמוד פסיכומטרי והיה אמור להירשם לטכניון ללימודי תוכנה".

שתף אותנו באודישן שעברתם לתוכנית 'הישרדות'

"כאוהבי שטח ושורדים מלידה, ניסינו את מזלנו באודישן להשירדות משפחות. שלחנו תמונה וקראו לנו לאודישן. כרגיל, התווכחנו ברל על מה להגיד. אין לי ספק שהיינו מגיעים רחוק, אבל לצערנו לא עלינו לשלב הבא. לפחות הזכרונות".

עוד סיפרה עליו משפחתו הדואבת: "היה בעל אופי נוח, נעים הליכות, חכם מאוד, איש שיח מרתק ומעניין, תמיד נכון לעזור לכולם, אדם שכולו לב, אהבה ונתינה".

מתן זנטי ז"ל. צילום: אלבום משפחתי

 הטיול הגדול של החברים של מתן זנטי ז"ל

מתן זנטי ז"ל. צילום: אלבום משפחתי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה