היוזמה שתעזור ליישב את הנגב ולהגדיל את היצע התעסוקה



שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה בשותפות עם מרכז לאודר לקידום תעסוקה ו-JNF ארה״ב, השיקו היום את יוזמת ״עולים לנגב״. במסגרת היוזמה ריכזו במרכז לאודר כ-2,000 משרות בנגב עבור עולים מאוקראינה ורוסיה. תמנו שטה: "התשובה שלנו לטרור היא להיות חזקים ביחד, להמשיך וליישב את הנגב. התשובה שלנו זו קליטת עלייה".

קרדיט: מרכז לאודר לקידום ותעסוקה

ברקע הערכות משרד העלייה והקליטה כי בתקופה הקרובה יגיעו לישראל עשרת אלפים עולים מדי חודש, השיקו במשרד בשותפות עם מרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב את יוזמת ״עולים לנגב״. היוזמה הושקה בכנס שנערך הבוקר במרכז לאודר לקידום תעסוקה בבאר שבע במעמד שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה.

ההיערכות לקראת מציאת מקומות עבודה בדרום עבור עולים חדשים מרוסיה ואוקראינה, החלה כבר לפני שבועיים. נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר אמר אז: "העלייה הצפויה לישראל תשמש דחיפה דרמטית לציונות, לנגב והגליל, ואנחנו כאן כדי לתמוך ולסייע". 

המהלך לקליטת העולים בנגב הוא חלק מחזון ״Blueprint Negev״ של JNF ארה״ב להביא חצי מיליון תושבים חדשים לגור בנגב. הגעת העולים לנגב תעזור למדינת ישראל להגשים את ייעודה בקליטת עלייה ואת חזון הפרחת הנגב.

כעת משלבים כוחות במרכז לאודר עם משרד העלייה והקליטה, מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, שירות התעסוקה, עיריית באר שבע וגורמים נוספים ומובילים יוזמה רחבת היקף. מאז ההודעה החלו במרכז לאודר בהכנת חומרים רלוונטיים לשיווק, מאמצי גיוס כספים משותפים ופנייה קולקטיבית לכל המעסיקים באזור. בעקבות מאמצים אלו נמצאו כ-2,000 מקומות עבודה בנגב, המוכנים לקליטת העולים.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: ״אני רואה פה נציגים של עשרות חברות ואני אומרת לכם אל תשאירו את זה רק לממשלה. לא מרכז לאודר, לא הקהילה היהודית ולא המגזר השלישי, אל תשאירו את זה רק לנו. אנחנו צריכים אתכם וזה לא בושה להגיד את זה, רק ביחד נצליח לקלוט את העולים, אנחנו מדברים על קצב של עשרת אלפים עולים מדי חודש. זו גאווה לראות את מאות החברות הפרטיות והציבוריות שמגוייסות לקליטת העולים בתעסוקה- רק ביחד נצליח במשימה הלאומית״. 

השרה התייחסה בדבריה גם לפיגוע בבאר שבע ואמרה: ״אלו ימים קשים, הפיגוע הרצחני שהתרחש בשבוע שחלף גבה את חייהם של ארבעה חפים מפשע, התשובה שלנו לטרור היא להיות חזקים ביחד, להמשיך וליישב את הנגב. התשובה שלנו זו קליטת עלייה״.

אבי בלשניקוב, יו״ר מרכז לאודר לקידום תעסוקה ונציגו של רונלד לאודר בישראל, אמר בכנס: ״אם יש לך מקום עבודה אתה תשאר בנגב. אם יש לך מקום עבודה אתה תתחתן פה ותביא ילדים. אתה תבחר קהילה ואת העיר ואנשים יגורו כאן. מקום עבודה זה המפתח״.

טלי צור, ראש מטה JNF: ״לאורך כל הדרך, לא רק בעתות חירום, שמנו לעצמו למטרה לפתח את אזורי הפריפריה בנגב, בערבה ובגליל. לפתח פירושו של דבר קודם כל לנהל דיאלוג פתוח עם האנשים, לשמוע מה צריך, לבנות תוכניות אסטרטגיות וטקטיות וליישם אותן הלכה למעשה. בעצם אנחנו בונים רילוקיישן, העולים צריכים שיהיה להם איפה לגור, חינוך טוב, איכות חיים ותעסוקה״.

מר לאודר הנחה כעת את המרכז ואנשיו בישראל לשלב את המצטרפים החדשים ולסייע במתן כלים, ידע ומשאבים באמצעות הכשרה ומציאת משרות לגברים ולנשים, צעירים ומבוגרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה