הותר לפרסום: רנ"ג אורי מויאל תושב דימונה נרצח בפיגוע בבית קמה

$(function(){setImageBanner('7fff9346-6c32-4a22-a542-c24f0071276c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

הותר לפרסום: רנ"ג אורי מויאל תושב דימונה שנדקר ע"י מחבל בפיגוע היום בצומת בית קמה מת מפצעיו

אורי מויאל ז"ל.  תוכן גולשים שימוש לפי סעיף  27 א בחוק זכויות היוצרים

דימונה מרכינה ראש: הותר לפרסום כי רנ״ג אורי מויאל שנפצע בפיגוע בשעות הצהריים בצומת בית קמה, מת מפצעיו. אורי הצליח בגבורה לירות ולחסל את המחבל לאחר שנדקר על ידו. אורי הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

רנ"ג אורי מויאל הי"ד נרצח היום בצהרים בפיגוע שהתרחש בסניף ארומה שבצומת בית קמה. המחבל התגנב מאחורי גבו ודקר אותו בצווארו ובביטנו. למרות פציעתו האנושה, התעשת אורי במהרה וירה במחבל בכוחותיו האחרונים - אורי פעל בגבורה עילאית ובכך למעשה הציל את חייהם של שאר הנוכחים במקום.

חובשת ונהגת אמבולנס במד״א, קרן קוך שהייתה בבית הקפה, סיפרה על הרגעים בהם הבחינה לראשונה במתרחש ובאורי לאחר שנפצע: "מיד כשיצאתי מבית הקפה שמעתי המולה וקולות ירי, הסתובבתי וראיתי גבר כבן 50 פצוע כשהוא יוצא מבית הקפה ומתמוטט. ניגשתי אל הגבר שסבל מפצעי דקירה מדממים כשבמקביל הזנקתי כוחות של מד״א למקום. לאחר מכן התחלתי בפעולות עצירת דימומים, זאת עד להגעתם למקום כוחות מד״א אשר המשיכו בטיפול הרפואי ופינו אותו לבית החולים. מדובר בפיגוע מזעזע".

אורי בן ה-50 פונה לבית החולים סורוקה כשהוא במצב אנוש וסובל מפצעי דקירה ותוך כדי בוצעו בו פעולות החייאה. מאוחר יותר נפטר אורי מפצעיו.

אורי ז"ל נולד וגדל בירוחם ועבר להתגורר בדימונה. הוא שירת כרס״ר בכיר בבא״פ נח״ל.

בני ביטון ראש העיר דימונה ספד לו:

"עשרות אם לא מאות חיילים עברו דרכו והוא היה להם למשענת ולעזרה. נוצרה בינינו קירבה אישית כאשר אורי היה זמין וקשוב לכל צורך שעלה מאיתנו עבור חיילים בני דימונה וירוחם ונענה בחיוב וברצון לכל פניה. תושבי דימונה וירוחם כואבים את הירצחו, השם יקום דמו. מועד הלוויה יימסר בהמשך".

אורי מימין ויוסי משמאל. תוגן גולשים שימוש לפי סעיף  27 א בחוק זכויות היוצרים

יוסי גמפל ששירת ביחד עם אורי ספד לו:

"אורי היה נשק בבסיס הטירונים של הנח"ל בתל ערד והיה לי הכבוד להיות מפקדו כשלוש שנים. נשמתי אותו ואת אישיותו הכובשת 24/7 במשך כל התקופה הזו. הוא היה איש מצחיק, כריזמטי, חכם ומקצוען בכל רמ"ח איבריו - לא היתה תקלה בכל כלי נשק שאורי לא יכול היה להתגבר עליה ולתקנה. נוסף על כך, אורי היה כדורגלן מחונן - בטוחני שלו היה נולד במרכז ולא בדרום היה משחק בקבוצתו האהובה מכבי תל אביב. אורי היה נשוי באושר לענבל והיה בעל נפלא ואבא נפלא לילדיו". 

"לפני כשנה התחלתי להציע לו שיארגן מפגש בבא"ח של חברים ששירתו יחדיו בתקופתנו וכל פעם נדחה המפגש מאילוצים בלתי צפויים שלא היו בשליטתו. לצערי הרב, אורי, נקיים את המפגש בבית העלמין כשנלווה אותך בדרכך האחרונה. נתבקשת אורי, כנראה, להגיע למפקד העליון של מעלה להיות לו יועץ כדורגל ולתקן את כלי הנשק בנשקייתו האישית. לנצח אחי, אזכור אותך תמיד וניפגש בסוף , אתה יודע. אהבתי והערכתי אותך אחי הצעיר ולא אשכח אותך לעד!".

ירינה ואורי. תוכן גולשים שימוש לפי סעיף  27 א בחוק זכויות היוצרים

ירינה אגמי פלדמן, פקודה של אורי ספדה לו:

"אורי מויאל, אין באמת דרך לדבר עליך בלשון עבר, זכיתי להיות הפקודה שלך. אין לי מילים להסביר איזה בן אדם אתה, הלב הענק שלך והאהבה האינסופית שהענקת לי. במשך שנים ליווית אותי באירועים החשובים ביותר של החיים שלי, וכמובן שגם אחרי שהשתחררתי תמיד היית שם. בכל פעם שהיינו מתראים במקרה או במכוון, תמיד דאגת להזכיר לי כמה אתה גאה בי וכמה אתה אוהב אותי, ואני נשבעת לך אורי, שגם אני גאה בך ואוהבת אותך אפילו יותר".

"כל מי שהכיר אותך הסרטון לא יפתיע אותו. לראות אותך ברגעים האחרונים שלך מציל כל כך הרבה אנשים ומצליח בנשימות האחרונות שלך לנטרל את המחבל, את זה רק אורי מויאל יכול לעשות. אני מודה על כל רגע ורגע איתך, אני אוהבת אותך כל כך. מקווה שיום יבוא ונהייה ראויים לך".

יוסי פנסו ספד לו:

"חטיבת הנחל מרכינה ראשה למשמעה הידיעה הנוראה. רנ"ג אורי מויאל - אייקון חטיבתי, מוסד של איש אחד, דוגמא ומופת לכל נגד בצה"ל, איש שכמותו אין הרבה, וכל נגד צריך לשאוף להיות כמותו. הוא היה מקצוען בכל רמ"ח אבריו גם ברגע האחרון של חיו תפעל היטב את הנשק והציל חיים רבים למרות שהותקף מאחור".

"אורי מויאל - אייקון חטיבתי, מוסד של איש אחד. דורות שלמים של לוחמים למדו נשק מאורי, ואת כל מה שאני יודע על מקלעים למדתי ממנו. תודה לך אורי על כל מה שהיית עבורי כממ"ג וסמח"ט ועבור חטיבת הנחל כולה. אנחנו ננקום את דמך וננציח את שמך לצד שאר אחי גיבורי התהילה שנפלו בקרב".

מקסים אוקנין כתב:

"אח שלי אורי מויאל זצ"ל, אני לא מאמין שאני כותב עליך בלשון עבר ושכך איתרע מזלך מול מחבל בן עוולה".

"שנים על גבי שנים שאתה מלווה את עמותת מועצת חיילי ערד, עשרות פעילויות של התנדבות בבא"ח נחל, אלפי חיילים וחיילות שעברו תחתיך. איזה לב גדול וחיוך ענק: אין בקשה שלא ענית לה בחיוב, אין שת"פ שלא שמחת שנעשה ביחד".

"רק לפני חודש היית אצלנו בבית לאסוף ציוד שנתרם על ידי מועדון ניצולי השואה בערד וחילקת לחיילים בודדים. דיברנו על התוכניות שלך לפנסיה, על הקריירה הבאה שתכננת".

"צר לי עליך אחי והנחמה היחידה היא שנפלת כגיבור והצלחת לנטרל את המחבל הארור בעודך פצוע, ובכך הצלת אחרים. נותר לי למזכרת צילום הסלפי ששלחת לי לפני כמה שבועות בדרך לבסיס, מחייך וקורן כמו תמיד. היה שלום גיבור ומלאך אמיתי. אזכור אותך לנצח".

חיים כהן כתב:

"אורי מויאל האיש והאגדה מפקד חבר ואח. לאחר שעות מורטות עצבים התקבלה הבשורה המרה והכואבת. אורי אדם שיש לו לב ענק וכל מי שבסביבה שלו נדבק מהחיוך, מהשמחה ומהנתינה. זכיתי להיות חייל שלך, זכיתי להכיר מפקד מיוחד וחבר יקר שהיה לי אוזן קשבת ומתן עצות".

"הייתה לי הזכות ללמוד ממך מה היא נתינה, דרך ארץ ויושרה. איך הצלחת לתת כך חום ואהבה לכולם? התשובה היא ברורה- אהבת ישראל שהייתה בך. רק לפני מספר שבועות ברכת אותי ליום ההולדת. אורי מויאל האיש והאגדה כואב לי אחי!, איך נפלו גיבורים. הי"ד".

רועי טורבינר כתב:

"היום בפיגוע נרצח המפקד הישיר שלי מלפני 20 שנה, אורי מויאל ז"ל שהצליח לחסל את המחבל לפני שהתמוטט. אורי היה אגדה! עם חיוך ענק ולב מטורף. 20 שנה שבכל הזדמנות הייתי מדבר עליו ואיך שזכיתי בשירות שלי לכזה מפקד, שהיה קורא לי ב-23:00 בלילה לבוא מהאוהל לנשקיה כי הוא הביא מלא ציוד לחיילים בודדים וצריך לפרוק, שהיה שולח אותי לכל מיני בסיסים שכוחי אל כי יש מחסור וצריך לעזור לאחרים".

"דיברנו לפני כמה שנים. הוא אמר שהוא מתכנן לעשות מפגש של כל החיילים שהיו תחתיו ושאל אם אגיע. אמרתי לו שאני לא אפסיד את זה בחיים. לצערי המפגש הזה יתקיים בבית העלמין והוא לא יהיה שווה כלום בלי החיוך שלך. נוח על משכבך בשלום מפקדי האהוב!, היית הלב הכי גדול שהכרתי ומלאך אמיתי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('596062d8-5623-4782-947e-a40e90e080ec','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה