הדו"ח החדש חשף נתון מדאיג: באר שבע - בירת הדיור הציבורי של ישראל



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת לראשונה נתונים על דירות בישראל בפילוח לפי בעלות, שכירות ודיור מוגן. בבאר שבע, מתגלה תמונת מצב מדאיגה לפיה 10 אחוז מהדיור הציבורי בישראל נמצא בבאר שבע. אז למה רבות מהן עדיין עומדות ריקות לגמרי?

שכונה ד' בבאר שבע, חלק מהדירות בבעלות עמידר. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'בדו"ח, אשר פורסם אתמול - הוצגו נתונים על הבעלות על דירה לפי מחוזות ויישובים נבחרים, הדיור הציבורי, מאפיינים דמוגרפיים של המחזיקים בדירה ודירות בשכירות לפי גודל מבנה והשוואה בין-לאומית.

נכון ליולי 2022 היו בישראל כ-2.85 מיליון דירות/יחידות דיור למגורים, מתוכן 2.03 מיליון דירות בבעלות שהן 71.3% מכלל הדירות, כ-803 אלף דירות בשכירות (28.1% מהדירות) וכ-17 אלף דירות בדיור המוגן הפרטי (0.6%).

כחלק מהדו"ח, ניתחו בלמ"ס את אחוז הדיור הציבורי בישראל ומכך עולה כי באר שבע, אשר בשנים האחרונות מתיימרת להיות בירת ההזדמנויות של ישראל, והמטרופולין הגדול בנגב - היא לא אחרת גם מבירת הדיור הציבורי של ישראל. בבאר שבע, קיימות כיום כ-6 אלף דירות בשירות הציבורי, שהן 10 אחוזים מכלל הדירות בסקטור זה ברחבי ישראל.

תושבת העיר הקימה אוהל מחאה מול העירייה וטוענת - "עמידר הורסים לי את החיים"

"לאן אני אפנה? זה לא בית שאנשים צריכים לגור בו"!

באר שבע נט נרתמת לעזרה - הצפה מזעזעת בבניין של עמידר בשכונה ד'

אסתי ובעלה הבוקר בחזית בניין העירייה. קרדיט - אסתי עטל

מספיק לעבור על כתבות שערכנו כאן באתר במשך השנים, על מנת להבין עד כמה רבים מתושבי העיר משועבדים לפרוייקטים גדולים של דיור ציבורי. בלא מעט מהמקרים, גילינו בתחקירים שערכנו באתר כשלים רבים בתחזוקת הדירות, כאשר לא מעט מתושבי העיר חיים בעוני מחפיר והזנחה מעוררת דאגה. מה גם, שבעיה עוד יותר קשה שמדאיגה את תושבי העיר - היא כמות הדירות הציבוריות שעומדות ריקות וללא אכלוס.

בשאילתות שנשלחו בעבר לחברת עמידר על ידי מספר חברי כנסת, עלה כי מאות דירות ברחבי העיר עומדות ריקות לגמרי, זאת בזמן שרבים בעיר נותרו מחוסרי דיור ופתרונות. בעבר, התקיימו מספר יוזמות לפתירת הבעיה ובפגישה שהתקיימה בנוכחותם של רוביק דנילוביץ', וראשי הנהלת החברה, בהם - יו"ר החברה יאיר זילברשטיין והמנכ"ל אלי בן מאיר, יחד עם הצוות מעיריית באר שבע סוכם כי תגובש תוכנית לטיפול בבתים הישנים בשכונת נחל בקע. עוד סוכם במפגש, כי תגובש תוכנית להגדלת היצע הדירות הציבוריות בעיר שיתנו מענה לזכאים. התוכנית תכלול גם הגדלת הסיוע לזכאים לדיור ציבורי. ''אני שמח על הרוח החדשה של הנהלת החברה, ומבקש להודות ליו"ר ולמנכ"ל על הנכונות והפתיחות לקדם את נושא הדיור הציבורי וההתחדשות העירונית. נמשיך ונעדכן על ההתפתחויות בפרויקטים השונים'', טען רוביק לאחר המפגש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה