הבאר שבעית ששמה קץ לחייה -חבלי התלייה היו וזעקו על הקיר

$(function(){setImageBanner('82355cbe-778b-4f02-84d8-ee238d0e982e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

היא מעולם לא החביאה את מצבה הנפשי, אלא הקפידה לשתף אותו בתקשורת וברשתות החברתיות כחלק מזעקתה לעזרה, והצהירה בגלוי על כוונותיה להתאבד. היא נלחמה מלחמות קשות מנשוא באומץ, חשפה כל פצע פתוח בחייה, אך הדלתות המשיכו להטרק בפניה בעוצמה. זהו סיפורה של ת', תושבת העיר ששמה קץ לחיה בגיל 20 בלבד, לאחר עשרות פעמים שזעקה לעזרה והפנו לה את הגב. סיפורה, הוא קריאת השכמה חמורה לרשויות הרווחה, למשטרת ישראל, ובעצם לכולנו.

הצעירה ששמה קץ לחייה
את סיפור חייה, חשפה ת' ז"ל בפני בריאיון לפני כחודש ברגעים קשים של יאוש. היא סיפרה על הילדות שלה בעיר, כבת למשפחה מרובת ילדים, שם סבלה במשך שנים מהתעללות מינית. במשך השנים הוצאה מהבית, גדלה בפנימיות, וכשהגיעה  לבגרות בגיל 18, החלה בחיים עצמאיים, משימה מאתגרת במיוחד לבחורה צעירה ללא גב כלכלי. 
במהלך השנה האחרונה, התמודדה ת' עם מצבים לא פשוטים, כל זאת במקביל להתמודדות עם המצב הנפשי הקשה שהייתה בו בעקבות נסיבות חייה. בלב גלוי, היא הקפידה לחשוף ולשתף כל מקרה בו סבלה מאי צדק, ונלחמה.
-
בריאיון לרפי רשף שבוצע בחודש אוקטובר האחרון, חשפה כי נקלעה לסכסוך עם חברה, שהחליטה לנקום בה ולפרסם את הטלפון שלה כנערת ליווי. פרסום המספר הוביל לטלפונים בלתי פוסקים בהם הוטרדה ואף קיבלה איומים על חייה. 
-
המפגש שלי עם ת' הגיע בעקבות פוסט שפרסמה ברשתות החברתיות, בו חשפה אונס שעברה על ידי אדם שגדול ממנה ב-5 עשורים, וניצל את מצבה הנפשי. במהלך החודשים האחרונים ניהלה משפט כנגדו, אך התיק נסגר מחוסר עניין לציבור. את סיפורה, חשפה ת' גם בעמוד הפייסבוק של TV GRAM בחודש דצמבר וגם בריאיון למערכת באר שבע נט בחודש ינואר האחרון. 
-
בראשית חודש ינואר, שיתפה ת' בפני מערכת הכל כלול כי הגיעה למיון בית החולים סורוקה בבקשה להתאשפז ולא קיבלה מענה. 
-
ב-11.1.2022, התקשרה ת' למשטרה ברגע של אובדנות וזעקה לעזרה.
-
בתגובה נאמר לה על ידי השוטר: 
"אלוהים עוד לא לקח אותך? אינשאללה ייקח אותך כבר! את מטומטמת שרוצה להתאבד, תתאבדי כבר בשקט, תתאבדי בלי להגיד לנו כלום, אבל אנחנו בדרך אליך מטומטמת תחכי שם", כאשר ברקע נשמעים צחקוקי שוטרים. על אף שנאמר לה שיגיעו, לא הגיע אף אחד לסייע לה במצבה הקשה.
ת', נלחמה בעוצמה אל מול האטימות וסיפורה התפרסם במהדורת החדשות המרכזית.
-

השיחה המזעזעת ההיא עם המשטרה שהגיעה לכל אוזן, כנראה הייתה רק עוד קש בדרך לשבור את גבה. היא המשיכה לשתף בגלוי את שעובר עליה אך נותרה פעם אחר פעם ללא מענה מהרשויות. במהלך הדרך, היו אנשים ששמו לב וניסו לעזור, ביניהן ע', שמעידה בפני מערכת באר שבע נט על ניסיון התאבדות שביצעה בליל שבת האחרון: "השבוע בין שבת לראשון דברתי עם המשטרה בשעה שלוש לפנות בוקר ודיווחתי שהבחורה מנסה להתאבד. וזאת בעקבות תמונות שראיתי שהיא העלתה בסטטוס בוואטסאפ. היא העלתה תמונה שלה שכתוב "בא לי למות" ותמונות של חבל תלייה וקשירות". 

-
להלן תיעוד התמונות הקשות, מתוך הסטורי של ת':
פוסט של ת, מתוך האינסטגרם
-

ע' מוסיפה: "בעקבות הדיווח נשלחה אליה ניידת הביתה והיא הועברה לבית חולים.
בצהריים היא שוחררה! על אף שהיא כתבה שחור על גבי לבן שהיא רוצה להתאבד.

במקביל אני פניתי אישית למשרד מבקר המדינה והם אמרו לה שהם לא יכולים לעזור והשיחה מוקלטת אצלי. פניתי גם לנציב קבילות לחוק הביטוח הממלכתי וספרתי שהיא מנסה להתאבד ומסרבים לאשפז אותה ולא קיבלתי מענה.
-
השיחה האחרונה שלי איתה הייתה ביום שלישי והיא אמרה לי שאולי יאשפזו אותה בלב השרון ושהיא ממש מקווה. פשוט בושה לאיך שהמדינה הזאת מנוהלת".
תוכן גולשים ע"פ סעיף 27 א'
-

מותה של ת' הוא מוות מיותר. מוות שיכול היה להימנע עם מעט תשומת לב ורגישות. עם מישהו אחד שיפתח לה דלת, במקום לטרוק אותה בעוצמה. עם מישהו אחד, רק אחד, מהצד השני של הטלפון, משטרה, רווחה, מי שלא יהיה... שלא יזלזל, אלא יקשיב באמת וירצה לעזור. 

במותה הטראגי, ת' השיגה סוף סוף את מבוקשה- היא כבר לא שקופה

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה:
"הצעירה הייתה מוכרת לאגף הרווחה וטופלה באופן אינטנסיבי על ידי עובדת סוציאלית, כשקיבלה את כל העזרה והסיוע הנדרש משירותי הרווחה".  בעירייה מדגישים כי מצוקתה הנפשית של הצעירה טופלה בשירותי בריאות הנפש בקהילה, שהיו אמורים לתת לה מענה מקצועי, וכי שירותי הרווחה עשו את המקסימום שהם יכולים עבורה במסגרת סמכותם. 
-
משטרת ישראל:
"אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנה. בכל הנוגע להתנהלות השוטר במהלך השיחה למוקד, אנו רואים זאת בחומרה רבה. מדובר בהתנהלות שאינה עומדת בקנה אחד עם ערכי המשטרה ועם נורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר. בהתאם, החל כנגד השוטר הליך משמעתי. השוטר הודח מתפקידו בעקבות המקרה, ואף הורחק מעבודה עם קהל. בימים אלו מתנהל הליך בעניינו לבחינת המשך שירותו בארגון".
-
יהי זכרה ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('28a08c13-3050-48ba-a112-c840e3f9a7d1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה