האנשים השקופים של באר שבע: כך נגמרו חייה של תושבת העיר בצורה טראגית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1ac008bc-6e52-4314-956b-ddede10cdd6b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1ac008bc-6e52-4314-956b-ddede10cdd6b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

סיפורה של מלי לוי, תושבת העיר כבת 50 ואם לילדה הוא גם סיפורם של אלפי תושבי באר שבע: שקופים, חסרי פנים, אשר חיים בחצר האחורית של העיר. על השעות האחרונות בחייה, ההתמכרות לסמים וההלם ממותה וגם על הפוסט שובר הלב שהעלתה לרשת - "היא הייתה בן אדם עם כזה לב טוב. חבל שהחיים שלה נגמרו בצורה כזאת"

מלי לוי ז"ל. קרדיט - צילום פרטיאת השנים האחרונות בחייה של מלי לוי, תושבת באר שבע כבת 50, ניתן להגדיר במילה אחת - קושי. קושי לחיות, קושי לגמור את החודש בדירת עמידר מעופשת בשכונה ד' וקושי לשמור על עצמה נקייה מסמים (למרות כל הניסיונות להיגמל).

כאשר איבדה את חייה באופן טראגי בשבוע שעבר ברחוב בר גיורא בשכונה ד', התגובות היו חצויות לשניים - חלק ממכריה כפי שתגלו פה בכתבה, לא היו מופתעים שככה גמרה את חייה. לטענתם, מותה של מלי, אשר התגוררה בבאר שבע בשנים האחרונות לאחר שעברה מעיר הולדתה אשדוד והותירה אחריה ילדה, הוא רק עוד חלק בסיפור של אלפים מתושבי העיר - שקופים, חסרי פנים שגורלם לא שפר עליהם. הם חיים בקרבנו, אבל אנחנו לא באמת שמים לב אליהם. מאיר בן דוד, פעיל חברתי מוכר משכונה ד', שהכיר את מלי מהאזור סיפר לבאר שבע נט - "יש פה כל כך הרבה אנשים שחיים ככה. על רווחה, על קצבאות. ויום אחד הם מתים ולאף אחד מהרשויות לא אכפת".

החלק השני של מכריה היה המום ממותה, שכן קיוו כי אולי עתידה ייגמר בצורה אחרת. ''בן זוגה לשעבר יושב כעת בכלא על שוד, והיא הייתה מכורה במשך שנים רבות לסמים" מספרת א', חברתה, שגם היא כמו לוי התמודדה בעבר עם התמכרות לסמים. עוד היא מספרת - "באותו היום שבו מלי מתה, היא איבדה את מנת המתדון שלה (תחליף לסם שניתן למכורים). כשניסתה להשיג שוב את התרופה, לא היו מוכנים להביא לה. אז היא חתכה את הגרון במטרה לאיים שהיא תפגע בעצמה. לאחר מכן היא נשלחה לאבחון אצל פסיכיאטר ששחרר אותה ובאותו הערב היא כבר קפצה אל מותה מהגג של הבניין שלה".

וכך, סיימה מלי לוי את חייה. בלי אף אחד לצידה וללא עזרה מהרשויות. ואולי בעצם לא היה לרשויות עוד מה לעשות. אוזלת ידם, לצד המשאבים הדלים שלרשותם, מובילים לא אחת למקרים דומים כמו לזה של מלי ז"ל. חברה נוספת של מלי, ל', מספרת על אדם טוב לב, שפשוט לא מצא את מקומו בעולם: "מלי גרה רחוב לידי. יש ימים שהיא הייתה בסטלה מטורפת ולא הצליחה לתפקד. אבל כשהייתה לא תחת השפעה, מדובר היה בבן אדם עם לב כל כך טוב, שפשוט לא פגע אף פעם באף אחד. רק בעצמה כמובן. חבל שהחיים שלה נגמרו בצורה כזאת".

הייתה שקופה, כמו רבים מתושבי העיר. מלי לוי ז"ל. קרדיט - צילום פרטי

''התעוררתי כי הבנתי שאני יכולה למות''

מעיון בדף הפייסבוק שלה, תפס את עיננו פוסט אחד שובר לב אותו כתבה מלי. בפוסט, ניתן לראות את הקושי בו נמצאו חייה של לוי והרצון לצאת לדרך חדשה: ''לא מצליחה לישון, למרות שעבדתי בבית מהבוקר. אשתף קצת מה עברתי בתקופה האחרונה:  נתחיל לפני שנה וחודשיים, קיבלתי דירת עמידר אחרי 22 שנה. אני גרה בב''ש לבד''.

עוד מספרת לוי על הפרידה מבן זוגה ועל הדיכאון העמוק אליו צללה: ''אחרי 6 שנים, אני והבן זוג שהוא מלאך, נפרדנו ונשארנו בקשר טוב. 3 חודשים הייתי במשבר, או איך הגדיר המטפל - ''מצב נפשי ירוד/שלב של דיכאון''. תודה לאל לדודה שלי ולעצמי שקמתי מהפינה השחורה שהייתי בה . כל הריהוט שעשה לי רע זרקתי, הכנסתי לבית חיים חדשים עם ים אנרגיה חיובית. שישי שבת צבעתי את הבית והכנסתי אור ושמחה לבית. בלי נדר עוד שבועיים אחזור לעבוד, הגעתי למסקנה שכסף לא קונה בריאות ואושר''.

''התעוררתי כי הבנתי שאני יכולה למות ולא יעשו לראות אם אני חיה, מתה. הבנתי שאני לבד וכמו תמיד אין משפחה. את לבד. אני לא מרחמת על עצמי ממש לא. הרי נולדתי לתוך בית כזה,  ומשפחה לא בוחרים. אני במבצרי אם עוד שיעור שלעולם לא אשכח והזמן יעשה את שלו. אני מאד מקווה שמי שרציתי שיבין הבין. גאה בצעדים שלי. וכל דבר בזמנו. שבוע טוב ונשמע רק בשורות טובות אמן.''

שנה וחצי אחרי, ולוי נפטרה באופן טראגי ביותר. חברתה לשכונה מספרת כי ההתמודדות של מלי היא ההתמודדות של רבים בשכונות הישנות, אלו שנשארו מאחור ואף אחד לא שם עליהם - ''כל החיים אני באר שבעית. עברתי מלא דברים - בתי סוהר, סמים וכברת דרך ארוכה. אני היום בדרך המלך איך שאומרים, יש לי ילדה בת 5 וחצי ואני חד הורית. לצערי כל המערכת לא עוזרת בכלל: לא דירת עמידר ולא כלום, כל דבר שאני עושה בדרך, זה כל פעם בכוחות עצמי ומיליון פעם אמרתי וזעקתי - ''אל תיתנו לי ליפול, תעזרו לי בבקשה''. כמה אפשר להיות שקופים. די באמת די, תרימו את הכפפות ותעזרו לנו בבקשה.''

חיים לצידנו אבל לא איתנו. קרדיט - אורי קריספין

נראה כי אלמלא דברים ישתנו, גורלם של רבים מתושבי באר שבע יהיה כמו זה של מלי לוי ז"ל. עם זאת, יש בעירנו אנשים אשר פועלים רבות למען האוכלוסיות החלשות, אך כוחם מועט אל מול צעדיהם האיטיים של הרשות המקומית. רק לאחרונה סיפרנו לכם כאן בבאר שבע על מטה השכונות החדש שעתיד להיפתח בבאר שבע, במסגרתו צפויים להתאגד מספר פעילים חברתיים בעיר על מנת לתת מענה לאוכלוסייה החלשה בבירת הנגב אשר מתמודדת עם עוני מחפיר.

רבים מהם, כמו לוי, מקווים לקבל קצת הכרה מצד הרשויות, שכן שנים על גבי שנים דרכו עליהם ללא הכרה. רק הזמן יגיד האם יוזמות כמו המטה השכונות יצליחו, אך דבר אחד בטוח - במידה והמקרה הבא כמו זה של מלי לוי ז"ל יימנע, נדע שאנחנו חיים במקום טוב יותר.

מערכת באר שבע נטו משתתפת בצער המשפחה. יהי זכרה ברוך.

מלי לוי ז"ל. קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f9539436-cc1b-4fd0-bf2c-bf663326d431','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה