האם רחוב וינגייט יהפוך לפנינה של רובע החדשנות?



לאחר שנים שתושבי שכונה ג' טוענים בתוקף להזנחה מגמתית כלפי רחוב וינגייט, עיריית באר שבע מודיעה באופן רשמי על מיזם התחדשות עירונית רחב במיוחד ועל בניית מאות יחידות מגורים חדשות. האם זה מה שיהפוך את הרחוב הוותיק לשדרה המרכזית של רובע החדשנות?

קרדיט - שרון טל/ עיריית באר שבעשכונה ג' בבאר שבע חווה בשנים האחרונות התחדשות אדירה בדמות מגדלים חדשים שנבנים בימים אלו ונוספים המתוכננים בעתיד ברחבי השכונה. בין הרחובות המבוקשים למגורים בשכונה ג' ניתן למנות את רחוב וינגייט, המבוקש בשל סמיכותו לבית החולים סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון ושדרות רגר. אלא שהרחוב, שאורכו כקילומטר, משנה את פניו ככל שנכנסים פנימה. 

במשך השנים האחרונות, החלה עיריית באר שבע לפתח במיזמים שונים את הרחוב הארוך, כאשר בשנה האחרונה הסתיימו העבודות על מגדלי "דוד" היוקרתיים. השבוע, מודיעה העירייה על שלב נוסף בפיתוח הרחוב הוותיק, שבמשך שנים ארוכות התלוננו דייריו כי מקבלי ההחלטות מזניחים בצורה בוטה. בהודעה שפרסם רוביק דנילוביץ' בדף הפייסבוק שלו נמסר: ''הועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את קידום התוכנית להתחדשות מתחם וינגייט בשכונה ג', זאת כחלק מהתוכנית הרב שנתית לחידוש השכונות הותיקות של באר שבע. במסגרת התוכנית יוקמו במתחם 799 יחידות דיור חדשות במקום 175 יחידות הדיור הקיימות, בלב שכונה ג' בסמוך למרכז הרפואי סורוקה. שכונה ג' עוברת בשנים האחרונות תהליך מקיף של התחדשות עירונית וקהילתית. בעשור האחרון הושקעו תקציבים רבים בחידוש רחובות השכונה, חידוש תשתיות מים, ביוב, תחבורה ופיתוח פארקים וגינות ציבוריות''.

עוד הוסיף רוביק: ''כעת אנו מקדמים באופן מואץ תוכניות להתחדשות עירונית בשיטה של פינוי בינוי. מתחם וינגייט נחשב לחלק מרובע החדשנות וצפוי בעתיד לקיים פרויקטים משותפים עם אוניברסיטת בן גוריון, סורוקה, העירייה, חברות ויזמים. תוכנית מתחם וינגייט מקודמת על ידי המנהלת להתחדשות עירונית של עיריית באר שבע במסלול רשויות, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, והיא חלק מהסכם הגג המחודש לעיר באר שבע ששם דגש על חידוש השכונות הותיקות וליבת העיר''.

קרדיט - עיריית באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה