האם חוקי הנגב יוחזרו לאלתר? על האתגר הכלכלי של בן גביר בנגב



כעשרים שנה לאחר שבוטלו החוקים המיטיבים, ואיתם גם ההנחות המשמעותיות באחוזי המס שקיבלו תושבי באר שבע - ח"כ הנכנס איתמר בן גביר טוען: "אחזיר את באר שבע לרשימת הערים שזכאיות להטבות מס". האם הוא באמת יצליח?

תמונה לא נבחרהאופקים, נתיבות, דימונה, ערד וירוחם. מה משותף לכל הערים הללו אתם שואלים את עצמם, מעבר לעובדה שכולן חלק מהמטרופולין הרחב של באר שבע? התשובה היא שכולן ללא יוצא מן הכלל מקבלות הנחת מס משמעותית שניתנת לאלו המתגוררים בהן, בין 16-18 אחוזי הנחה. מדובר בעשרות אלפי שקלים בשנה, שתושב או תושבת באר שבע לא יכולים לחסוך. למה? כי באר שבע פשוט לא חלק מהתכנית.

כזכור, בזמנו חוקקה ממשלת ישראל את "חוקי הנגב". אלו נתנו למעשה לעיריית באר שבע ולעיר עצמה מעמד מיוחד, שהלכה למעשה העניק לתושבי העיר הנחה משמעותית במס ועוד מספר הקלות. באותה התקופה, הובילו אותם חוקים לתוספת שכר משמעותית עבור עובדים שכירים בעיר ואף לפיתוח בירת הנגב, עקב אותן הקלות. עם זאת, בשנת 2003, החליט משרד האוצר לבטל את חוקי הנגב, בצעד שגרר ביקורת רבה מצד ראש העיר דאז, יעקב טרנר ובהמשך גם מראש העיר הנוכחי, רוביק דנילוביץ'. 

כעת, טוען חבר הכנסת הנכנס איתמר בן גביר, כי אחת ממטרותיו היא החזרת חוקי הנגב, ומתן הטבת מס לתושבי באר שבע שתעמוד על כ-14 אחוז. לטענת בן גביר, הדבר הכרחי על מנת לצמצם את הפערים בין באר שבע למרכז. המהלך זוכה לתמיכה גם מרוביק דנילוביץ' עצמו, שהתבטא בעבר לא אחת כנגד ביטול ההטבות.

אותם חוקים הציבו את באר שבע במעמד מיוחד, שהקנה לה אפילו יתרון על ערי "הפיתוח" שמסביב לה. עם זאת, שר השיכון בזמנו, אפי איתם - טען כי החוקים הללו מגדילים את הפערים בחברה. אז לבינתיים חוקי הנגב בוטלו, אבל ערים מסביב לבאר שבע עדיין זכאיות להנחה. האם בן גביר באמת יצליח להחזיר עטרה ליושנה? חשוב לומר, כי בניגוד לעבר, ישראל נמצאת כעת במלחמה מתמדת אל מול המיתון העולמי, וכשברקע אנחנו חוויים בעליית מחירים מאסיבית בכל אורחות החיים, קשה לראות עדיין מצב בו עיר גדולה כמו באר שבע, מקבלת הנחה כה משמעותית שתוביל להעלאה של כ-800 שקל במשכורות העובדים השכירים.

איתמר בן גביר. קרדיט - פייסבוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה