האם זהו הכלי שיעזור למיגור האבטלה באזור באר שבע?

$(function(){setImageBanner('68e4e3cb-a632-4d65-ace7-4793f63c40e2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

חממת ההייטק והחדשנות בדרום מתרחבת וראשי רשויות רבים בדרום נשמעו נרגשים: ''המשאב האנושי שנמצא בנגב הוא הוא הפוטנציאל הגדול למדינת ישראל''

גזירת סרט והשקת בניין משרדים חדש בחממת אינגב. קרדיט - אורן קרידי

מהנגב תצא בשורת ההייטק: השבוע התכנסו עשרות משתתפים מכלל ענפי ההייטק הישראלי בפתיחת בניין המשרדים החדש של חממתInNegev, במסגרתה פועלות תשע חברות הייטק דרומיות בפארק התעסוקה 'עידן הנגב' המשותף למועצה מקומית להבים, עיריית רהט ומועצה אזורית בני שמעון. לאחר ששיתוף הפעולה האזורי הביא לירידה דרמטית בשיעור האבטלה במרחב, החממה מתרחבת ומאפשרת למיזמי הייטק נוספים מתחום האקלים והחקלאות לצמוח ולהכות שורשים בנגב. 

בין המברכים הרבים שהגיעו, יו"ר רשות החדשנות- דרור בין, פרופ' דניאל חיימוביץ- נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פרופסור דן בלומברג- יו"ר סוכנות החלל הישראלית וסגן נשיא אוניברסיטת בן גוריון, יוסי ניסן- ראש מועצה מקומית להבים, עטא אבו מדיגם- ראש עיריית רהט, ניר זמיר- ראש מועצה אזורית בני שמעון, קארינה אלדן- לשעבר סמנ"כלית ברשות החדשנות, אשר גרינבאום- לשעבר מ"מ מנכ"ל ICL ויו"ר אגודת ידיד סורוקה, זוהר וולפרט כהן, מנכ"לית מכללת סמי שמון באר שבע ורבים נוספים. לאחר גזירת הסרטים שסימנה את הכניסה הרשמית של חברות הסטארטאפ בחממה לפעילות במבנה החדשני, התקיימה הרצאה מרתקת של פרופ' דן בלומברג על תרומתה של סוכנות החלל להייטק הישראלי.  

יו"ר דירקטוריון עידן הנגב וראש מועצה אזורית בני שמעון- ניר זמיר, התייחס למצב החברתי המתוח ואמר כי "המשימה שלנו היא להראות  שיש דרך אחרת, שאפשר לשתף פעולה כפי שאנחנו עושים פה באזור התעסוקה עידן הנגב, שהוריד את האבטלה ברהט בכ40%, והחלום לא עוצר פה. ההרחבה הדרומית שתהיה מיועדת לתעשייה עתירת טכנולוגיה, שאנחנו עובדים עליה בימים אלה, תמשיך את המהפכה האזורית". 

דרור בין, מנכ"ל הרשות לחדשנות: "אי אפשר לבקר פה ולא להידבק באופטימיות של צוות החממה והמנכ"ל ארנון קולומבוס, למרות המשברים בשוק העולמי. אופטימיות ועשייה נחושה זו, מבליטים את המגמות ארוכות הטווח והחיוביות של ההייטק הישראלי. לא באנו כדי לפתח את הנגב, אנחנו באנו לפה כי הנגב יפתח וימנף את ההייטק לתחומים שישראל יכולה להוביל מהפך. הרשות לחדשנות שמה דגש על הגיוון הגיאוגרפי, האנושי ותחומי הייטק השונים- בניהם טכנולוגיות האקלים בהן מצטיינת חממת InNegev  באקוסיסטם של הנגב".  

ארנון קולומבוס מנכ"ל החממה הטכנולוגית InNegev: "הנגב, היה מאז ומעולם חלק מההבטחה הגדולה של עם ישראל ויחד עם זאת, האתגר והמבחן הגדול לכל העמים והשבטים שחיו כאן מאז ומעולם. בעשרות השנים האחרונות נפתחו פערים מטרידים מאוד בין המרכז לבין הפריפריה. התקווה והחזון שלנו, שנבנה ומיושם בתמיכת שותפינו ברשות החדשנות ובמרחב הדרומי הוא שצעירים מכל שכבות האוכלוסיה בנגב, יוכשרו ויקחו חלק פעיל בתעשייה הטכנולוגית המתפתחת" 

פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב: "בכל מקום בעולם אוניברסיטאות הן מרכז קידום הידע וסביבן מתפתח אוק-סיסטם לתעשיית הייטק. כיום שני שליש מהמהנדסם בישראל יוצאים מאוניברסיטת בן גוריון ונודדים בחיפוש עבודה צפונה. פעילות חממת InNegev  ופעילויות נוספות במרחב, יאפשרו שינוי במפת התעסוקה באזור הנגב, וישאירו אותם בדרום" 

עטא אבו מדיגם- ראש עיריית רהט: "המשאב האנושי שנמצא בנגב הוא הוא הפוטנציאל הגדול למדינת ישראל. לפתח את הנגב זה להשקיע במגזר גם בחברה הבדואית  וזה חלק מההשפעה של מה שנעשה בעידן הנגב הלכה למעשה. החדשנות, חממת InNegev, פארק ההייטק והאונה הדרומית עושים פה מהפך דווקא במשאב הכי גדול שלא מנוצל וזה מה שיביא לפריחת הנגב" 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה