האם הפיתרון לאלימות בחברה הבדואית יגיע ממקום די מפתיע?

$(function(){setImageBanner('18ffa8c5-3d08-49cf-9c79-b4d058a9e799','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

"עוצרים את הדימום" "תוכנית סורוקה – מודל משולב לטיפול בנפגעי האלימות החמורה ברהט", שמה לעצמה למטרה לצמצם את האלימות בחברה הערבית בדרום בכלל ובעיר רהט בפרט, באמצעות טיפול ממוקד בנפגעי האלימות החמורה המגיעים לטיפול רפואי בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי.

קרדיט - סורוקה
מחקרים מצביעים על כך שכ-20% מקורבנות האלימות החמורה העידו על עצמם שתוך מספר חודשים הם יפגעו חזרה במי שתקף אותם. 41% מנפגעי האלימות החמורה צפויים לחזור לבית החולים תוך פחות מחמש שנים ממועד הפציעה הראשונה.

במקרים רבים, כבר עם הגעתו לבית החולים, מתחיל נפגע האלימות לחשוב על תגובת נגד. על כן זוהי נקודת התערבות רלבנטית להרגעת המצב ולקטיעת מעגל האלימות. כאשר נפגע האלימות מתמסר לטיפול הרפואי, נפתח חלון הזדמנות קצר במסגרתו ניתן להציע לו סיוע וכניסה לתהליך טיפולי מותאם בקהילה.

ובתוך כך, היום (ג') הושקה בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, כללית התכנית למודל לטיפול בנפגעי אלימות ברהט שהינה פרי שיתוף פעולה של סורוקה, עיריית רהט ומחלקת הרווחה בעירייה, משטרת ישראל ופרקליטות מחוז דרום פלילי. באירוע השתתפו מנהל המלר"ד וסגן מנהל סורוקה, ד"ר דן שוורצפוקס; ראש העיר רהט טלאל אל קרינאווי; פרקליט מחוז דרום ארז פדן; מפקד תחנת רהט סנ"צ שי אבוקסיס; מנהל המיון הכירורגי בסורוקה דר' חוסני אלקרינאוי; מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים ברהט סעיד אלעוברה ומכובדים נוספים.

מטרת התוכנית היא לחולל שינוי באמצעות הפחתת פוגעים ונפגעים פוטנציאליים ממעגל האלימות, ולהצליח לצמצם את הסלמתם של סכסוכים מדממים ברהט. התוכנית מהווה חלק מפרויקט "עוצרים את הדימום", פרויקט ארצי שמטרתו לצמצם את האלימות החמורה בחברה הערבית.

במסגרת התוכנית צפויים עובדי הרפואה והשירות לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי לאתר ולזהות נפגעי עבירות אלימות חמורה המגיעים לטיפול, לשוחח איתם, לקבל מהם מידע על מצבם הסוציאלי ועל רקע הפגיעה בהם. בנוסף ישתפו אותם במידע כללי על התופעה ועל החשיבות בקבלת עזרה ויפרטו בפניהם את כלל המענים הקיימים בעיר רהט.

קרדיט - דוברות מרחב נגב

לאחר קבלת הסכמת הנפגע יועבר לגורם טיפולי בעיריית רהט שימשיך ללוות את הנפגע בתהליך תוך התאמת מענים פרטניים מתוך סל מענים ייעודי הכולל טיפול אישי ובין היתר תציג בפניו גם את האפשרות של שילוב גורמי אכיפה וחקירה. בהתאם להסכמת נפגע העבירה יועברו פרטי המקרה לתחנת משטרת רהט ולעובדת הסוציאלית של התחנה. בנוגע לתיקי משטרה שיפתחו באמצעות תוכנית זו, תעמוד הפרקליטות בקשר עם התחנה לשם ליווי החקירות, ובשאיפה לצמצם את זמן הטיפול בתיקים הללו.

ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל המלר"ד וסגן מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי סיפר: "מלר"ד סורוקה הוא הגדול והפעיל ביותר בארץ ונותן שירות מיטבי לכלל תושבי הנגב בשגרה ובחירום. לאורך השנים אנחנו נכונים לכל משימה, וגם משימה זו של מניעת אלימות שמשפיעה על מערכת הבריאות ועל כלל הקהילה היא חלק ממשימותיה ואנו נענים לאתגר מתוך רצון לשפר את המציאות הקיימת".

טלאל אל קרינאווי, ראש עיריית רהט: "אנחנו בעיריית רהט נחושים בכל הדרכים והאמצעים להלחם בתופעת האלימות החמורה בעיר ולצורך כך ידינו מושטת לכל השותפים שיכולים לעזור. והיום אנחנו כאן שותפות עם בית החולים סורוקה, משטרת ישראל, פרקליטות מחוז דרום ומכובדים מהעיר על מנת להביא להפחתה ועצירה של סכסוכים מדממים."

ארז פדן, פרקליט מחוז דרום: "התובנה שעומדת מאחורי היוזמה החשובה של תוכנית סורוקה, היא שבניגוד לתחלואה רגילה כאן מדובר ב״תחלואה״ שהיא כולה מעשי ידי אדם – החלטות ומעשים של אנשים בשר ודם. קבלת ההחלטות מושפעת מגורמים שונים. עלינו לפתח ולשכלל את ארגז הכלים כדי להשפיע על מי ששוקלים לבצע מעשה אלימות חמורה –להירתע ולהימנע מכך."

סנ"צ שי אבקסיס מפקד תחנת רהט במשטרת ישראל: "אני מברך על הפרוייקט שהינו ייחודי בגזרת המחוז הדרומי למען מטרה משותפת של מספר גופים לצמצום הפשיעה בחברה הערבית. מרחב הנגב של המחוז הדרומי ותחנת רהט, שנבחרה לפרויקט החשוב, משקיעים את מירב המאמצים בכוח אדם ובאמצעים, בכל ימות השנה, למיגור תופעות הפשיעה במקום תוך מתן שירות מיטבי לתושבי רהט והסביבה. שיתוף הפעולה יהווה עבורנו מכפיל כוח משמעותי בכל הקשור למעטפת הכוללת בטיפול בנפגעי עבירה, תוך צמצום תופעות פשיעה ואלימות בחברה הערבית הנובעת מסכסוכים שונים פליליים בין משפחות על רקע פלילי, וחיזוק הביטחון האישי של האזרח הנורמטיבי שומר החוק''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('416c2e0d-e626-4272-b0a7-98a4a341ce0a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה