האיש שיחזיר את המשילות לנגב?

$(function(){setImageBanner('76443532-fffb-4633-9b13-2253e69059d2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

צילום לשכת ח"כ מאיר כהן

לאור העלייה התלולה בפשיעה בנגב, מתריע חה"כ מאיר כהן, יו"ר סיעת יש עתיד: "אם תהיה פה אותה ממשלה, לא יקרה כלום בנגב. כולנו נתעורר בעוד עשר שנים ונבין שהפסדנו את חבל הארץ הגדול שיש למדינה" יו"ר סיעת יש עתיד חה"כ מאיר כהן הוא בן הנגב, הוא מכיר את חבל הארץ הזה מקרוב וחש על בשרו מידי יום את המצוקה של תושבי הנגב הבדואים והיהודים. בימים אלה הוא מקיים סדרת פגישות עם המנהיגות הבדואית ועם מטות המאבק שקמו בעקבות העלייה הדרמטית בפשיעה בנגב. כהן מתריע באופן ברור כי אנחנו כבר באיחור והנגב הולך לכיוון שאין ממנו חזרה. בעבר הוא כיהן כראש עיריית דימונה וכיו"ר הרשות לפיתוח הנגב, כבר אז התריע כי יש לממש את תכניתו של השר מנחם בגין להסדרת ההתיישבות הבדואית: "בלי הסדרה, הנגב הולך אחורה". כאמור, נפגש כהן בימים אלה עם גורמים רבים בנגב ובניגוד לפוליטיקאים אחרים, תוקף את בעיית הנגב מבפנים: "אני חי כאן, אני נוסע על כבישי הנגב מידי יום. הנהיגה הפרועה בכבישים היא רק סימפטום של הפשיעה שמתחוללת בשטחים הבלתי נראים בנגב, לאט לאט נוצרה כאן מדינה אחרת בחסות הממשלה שקוברת את תכנית ההסדרה עמוק במגירה. אנחנו כבר באיחור, ההתעלמות הפושעת של הממשלה, הפכה את הבעיה בנגב לסוגיה חברתית, ביטחונית ואזרחית פנימיים חמורה". בשנים האחרונות מתחדשת המנהיגות הבדואית במנהיגים צעירים שמבינים את הסיטואציה, גם הם חוששים מרמת הפשיעה הגואה אבל לא מזהים שום יד מושטת מכיוון הממשלה. חה"כ מאיר כהן מדגיש כי אם תיבחר אותה ממשלה, היא תמשיך באותה מדיניות של התעלמות שתוביל אותנו לאסון: "הממשלה מתעלמת מהנגב. עוד כביש ועוד מתקן בדימונה או בערד, זה לא הסיפור. אם מסתכלים עשר שנים קדימה, אי אפשר יהיה לחיות כאן. אין כאן סיפור של טובים מול רעים, זה לא יהודים נגד בדואים, זה אנחנו כתושבי הנגב מול ממשלה שעוצמת את עיניה לרווחה מול מציאות הולכת ומידרדרת. הנגב צריך הסדרה מידית של ההתיישבות הבדואית, יש תכנית שכתב השר בגין אבל אין אומץ ואין נחישות ממשלתית ליישמה, אובדן המשילות בנגב הוא אחד המחדלים הקשים בניהול המדינה הזו וזה בלשון המעטה. וויתור סיטונאי על אדמות מדינה, הפקרת אזרחים יהודים ובדואים ומאות אלפי דונמים שהפכו לשטח הפקר שנשלט על ידי עבריינים, כך אי אפשר להמשיך. אם נקים את הממשלה, אהיה קרוב ככל שניתן לטיפול בסוגיה שתבטיח כי הנגב יממש את הפוטנציאל העצום הטמון בו"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה