"דרך מדהימה להנציח את אור משה": מסע תרומות לזכרו של תושב העיר שנפל במהלך השירות

$(function(){setImageBanner('d269d165-7421-4f59-bf31-d443d2a51e07','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אור משה טירן נהרג בתאונת אימונים לפני כשנתיים, וקרוביו עדיין מתקשים לעכל את הבשורה המרה. כעת, בניסיון להנציח את זכרו - החל קמפיין תרומות למען הכנסת ספר תורה בבית הכנסת בו נהג להתפלל בשכונת רמות

אור משה טירן ז"ל

אור משה טירן ז"ל, שנולד וגדל בבאר שבע - הוא דוגמה נפלאה להגדרה "מלח הארץ". הנער הצעיר, שהתחנך על ערכי החינוך התורני למד בבית הספר היסודי "עץ חיים" והמשיך ללימודי חטיבה ותיכון בישיבת בני עקיבא "אהל שלמה" בעיר. השקיע בלימודים את רוב זמנו ומרצו, כן התנדב בתנועת הנוער "בני עקיבא" כדי לתרום לזולת.

ב-2018 הוא התגייס ל"גבעתי" ושובץ לגדוד "שקד". מתחילת שירותו, בלט אור משה כחייל מסור ומקצועי. קרוביו מספרים, כי ביצע את משימותיו נאמנה ומבין כל חבריו לצוות נבחר לתפקיד קשר סמג"ד (סגן מפקד הגדוד). כך סיפר מפקדו של אור משה: "במהלך שירותו הצבאי אור משה לקח חלק במבצעים מסכני חיים. הוא עשה את כל המשימות באחריותו בגבורה ותמיד בשמחה ובגאווה".

ליבו הרחב של אור משה, עליו מספרים חבריו בראיון לבאר שבע נט, הביא אותו בין היתר במסגרת שירותו לדאוג לחבריו ליחידה, שימש עוגן עבור החיילים הבודדים בצוות, דאג לרווחתם, הביא להם עוגות ומטעמים מביתו ונשאר עימם שבתות בבסיס. חלומו היה לפתוח חדר כושר אליו יוכלו כל באי הבסיס להגיע ולהתאמן יחד, להתחזק ולחוש שייכות. 

חלומותיו של אור משה נגדעו באופן טראגי לפני כשנתיים וחצי, בחמישי למאי 2020. אז, במה שהוגדר לאחר מכן כתאונת אימונים, נפל הנער האהוב בעת שירותו כשהוא בן 20 בלבד. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. אור משה הותיר אחריו הורים, אחות ושני אחים.

אור משה טירן ז"ל. קרדיט - צילום פרטי

מי שהכיר את אור משה היטב, הוא מחזיק תיק הרווחה בעיריית באר שבע וסגן ראש העיר, גדי מזוז - שלימד את אור משה במהלך נעוריו. כך ספד לו מזוז לאחר שנפל:  היום אני מאוד עצוב וקהילת הישיבה באבל גדול, על הפרח שנקטף. ואפילו ירד גשם זלעפות עם דמעות מן השמיים, על תלמיד שלמד אצלנו בישיבת בני עקיבא אהל שלמה. הייתי מאוד קשור אליו מאוד. תלמיד מצטיין בכל המקצועות. כ''כ אהבת לתת מעצמך, את מידת הנתינה והחסד קיימת יום יום בשרות הצבאי הרגשת שזו שליחות של קודש למען עם ישראל''.

בסיום ההספד, הבטיח מזוז לאור משה ז"ל, כי ''נשתדל לעשות משהו חשוב, לעילוי נשמתך עם החברים בע''ה''. וכעת, שנתיים וחצי לאחר מכן - התאגדו חבריו של אור משה ומשפחתו למען הכנסת ספר תורה על שמו לבית הכנסת בו דאג להתפלל בשכונת רמות. חברו של אור, נהוראי, מספר לבאר שבע נט על הליך איסוף התרומות לזכר חברו שנפל: ''אני למדתי עם אור מכיתה א' עד יב'. הוא היה בן אדם מדהים, שקשה למצוא כמוהו. המוות שלו זעזע את כולם והיה קשה לאנשים ממש לדבר עליו ובכלל לעכל את כל מה שקה. עכשיו, שנתיים וחצי אחרי מותו החלטנו לעשות משהו לזכרו. כל הפרוייקט הוא למטרת הנצחתו, וכל מי שהתגייס עושה את זה באהבה. אנחנו מתכננים שהספר ייכנס בבית הכנסת ברמות, וכעת חסרים לנו 100,000 ש"ח בשביל להשלים את המיזם''.

לתרומות למען הכנסת ספר תורה לזכרו של אור משה טירן ז"ל: לחצו על הלינק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה