דווקא בבאר שבע: הסיכון לרוכבי דו-גלגלי מהנמוכים בישראל

$(function(){setImageBanner('466ea941-b862-4b0e-baf6-df3db2ea5910','/dyncontent/2025/10/21/f9963a8e-dc60-4bf5-aeef-427c125cafe1.jpg',20148,'נטו ספיר 0925 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

למרות העלייה המדאיגה במספר הרוכבים ההרוגים בארץ, באר שבע מציגה נתון יוצא דופן עם שיעור היפגעות של 7% בלבד – הנמוך ביותר מבין הערים הגדולות בישראל. בעמותת אור ירוק קוראים להרחבת צעדי המניעה גם בדרום

באדיבות עמותת אור ירוק

בעוד שבערים רבות בארץ נהגי אופנועים וקטנועים נמצאים בראש טבלת הנפגעים בתאונות דרכים – הנתונים של באר שבע מציגים תמונה אחרת: על פי עמותת אור ירוק, רק 7% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר בין השנים 2020 ל־2024 היו רוכבי אופנועים וקטנועים – השיעור הנמוך ביותר מבין כלל הערים הגדולות בישראל.

לשם השוואה, בערים כמו גבעתיים, תל אביב ורמת גן, למעלה מ־50% מהנפגעים בתאונות היו רוכבי דו-גלגלי. בירושלים, העיר שבה התרחשו הכי הרבה תאונות דרכים באותה תקופה, עמד שיעור רוכבי האופנועים והקטנועים מתוך כלל הנפגעים על 24%.

לדברי עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "רוכבי האופנועים והקטנועים נמצאים בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. ראשי ערים חייבים לייצר סביבה בטוחה יותר לרוכבים באמצעות טיפול בתשתיות, מיפוי צמתים מסוכנים וקידום אמצעי מיגון".

למרות הנתונים המעודדים מבאר שבע, בעמותת אור ירוק מציינים כי היפגעות רוכבי הדו-גלגלי נמצאת במגמת עלייה כללית, עם שיא שנרשם בשנת 2024: 104 רוכבים הרוגים בתאונות דרכים – עלייה של 33% לעומת השנה שקדמה לה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('17540ace-9c8b-4e1b-8ab2-61f88ea2a014','/dyncontent/2025/11/30/ed6644f2-80bc-4005-9044-7e78f9badcd7.jpg',20500,'אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה