ב-2021: באר שבע שברה שיא במספר הילדים שנפגעו בתאונות דרכים



לרגל יום הילד הבינלאומי: למעלה מ- 1,600 ילדים נפגעים בכל שנה בתאונות דרכים בתחום העירוני. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "באמצעות הנחת פסי האטה, הגבהת מעברי חציה או אמצעי מיתון אחרים ניתן לצמצם את מהירות הנסיעה וכך גם להפחית את הסיכון של ילד להיפגע בתאונת דרכים". ומה הנתונים בבאר שבע? כל הפרטים בכתבה

אמש (א'), ציינו ברחבי העולם את יום הילד הבין לאומי ולרגל היום החשוב, עמותת ''אור ירוק'' מפרסמת כי בעשור האחרון (2012-2021) נפגעו מעל 16 אלף ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים שאירעו בתחום העירוני, ברחובות הערים והישובים. מהנתונים המבוססים על הלמ"ס עולה כי, מדובר בלמעלה  מ-1,600 ילדים שנפגעים בכל שנה בממוצע בתחום הערים והישובים. מבין הנפגעים בעשור החולף, 179 ילדים נהרגו ומעל 1,800 נפצעו באורח קשה בישובים ובערים.

בבאר שבע - המספרים עגומים, במיוחד שכן בירת הנגב נמצאת בחמישייה הראשונה מבין הערים בהן נפגעו הכי הרבה ילדים. בבאר שבע נפגעו 485 ילדים (בני 0-14) בתאונות דרכים בעשור האחרון (2012-2021), מתוכם ארבעה נהרגו ו-34 נפצעו באורח קשה. בשנת 2021 נפגעו בעיר 37 ילדים בתאונות דרכים – מדובר במספר הנפגעים הגבוה מזה שלוש שנים בעיר.

קרדיט - איחוד והצלה סניף באר שבע

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להיות ילד במדינת ישראל ולדאבון ליבנו אנחנו בין המדינות הגרועות ביותר בצמצום מותם של ילדים בתאונות דרכים.  בכל שנה כיתת לימוד שלמה נמחקת ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים את בטיחות הילדים שלנו בראש סדר העדיפויות ולחייב את כל ראשי הערים והרשויות המקומיות לרסן ולמתן את מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם יש ריבוי של ילדים כמו בתי ספר, מתנסי"ם וגנים ציבוריים. באמצעות הנחת פסי האטה, הגבהת מעברי חציה או אמצעי מיתון אחרים ניתן לצמצם את מהירות הנסיעה וכך גם להפחית את הסיכון של ילד להיפגע בתאונת דרכים. אין לנו דבר יותר יקר מאשר הילדים ושלנו ואסור לנו לקבל את הנתונים הקשים הללו באדישות כאילו היה מדובר בגזירת גורל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה