"בשנייה שנראתה כמו נצח, יצא צעיר מרכבו והחל לדקור"



במהלך ההפגנה שהתרחשה מחוץ לאוניברסיטה ביום שלישי האחרון, בן מיעוטים דקר צעיר יהודי בסכין בעת עימות שפרץ במקום. החשוד מיהר להימלט מהמקום ברכבו לתוך בית החולים, ונוטרל. עמית יחיאל (26), תושב באר שבע שהיה במקום מספר על רגעי האימה.

צילום ארכיון מד"א

ההפגנה שהתקיימה ביום שלישי האחרון מחוץ לאוניברסיטת בן גוריון, במהלכה הונפו דגלי אש"פ במקביל להחמרה במצב הביטחוני, הובילה למחאה נגדית: רבים מתושבי העיר חשו צורך להתייצב למען כוחות הביטחון ותושבי הדרום. "החלטתי לקחת חלק באירוע כי הרגשתי צורך עז לקום ולומר: היי, אתם לא פה לבד, דמם של היהודים אינו מותר לכל" מספר עמית, צעיר תושב העיר וסטודנט באוניברסיטה שהגיע למחאה. למרבה הצער ההפגנה החלה לקבל תפנית אלימה, לאחר שבן מיעוטים דקר צעיר יהודי בסכין בעת עימות שפרץ במקום.

"כשהגעתי חברתי לקבוצת נערים בוגרים עם דגלי ישראל. התכוננו ללכת יחדיו להפגין במקום בו היו הסטודנטים הערבים עם דגלי אשף". מספר עמית. "בשנייה שנראתה כמו נצח, יצא צעיר בדואי מרכבו והחל לדקור את הנוכחים במקום. תוך שניות ספורות יצא מתנדב משטרתי עם אקדח, והורה עליו להוריד את הסכין. המחבל לא הגיב לכך ולכן ירה באוויר, המחבל המשיך בשלו ונכנס לרכבו עם חיוך מרוח על הפנים והחל בנסיעה לכיוון בית החולים".

מיד לאחר הדקירה עמית החל לתפעל את האירוע בתושיה. "המפגינים היו בשוק ולא ידעו מה לעשות, אז התקשרתי למד"א, הודעתי שאנחנו נכנסים מול שער סורוקה וביקשתי תגבורת ורופא למיון. הפעלתי לחץ ישיר על מקום הדקירה והובלתי את הפצוע לסורוקה".

עמית מספר: "באופן אירוני אני חש תחושת שמחה, אני שמח שעם ישראל החל למחות כנגד האלימות שגואה בצד הערבי. אנחנו רוצים שלום ושקט".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה