בפרקליטות החליטו להילחם בכל הכוח בעברייני תנועה מהנגב

$(function(){setImageBanner('87ca40a1-3718-4a32-ac56-cc909ed96e37','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

באופן די נדיר, החליט בית המשפט בבאר שבע להסכים לדרישות הפרקליטות לענישה מחמירה כנגד שני תושבי הנגב שהורשעו בביצוע עבירות של נהיגה בזמן פסילה

בית המשפט המחוזי באר שבע צילום ארכיון

בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל לאחרונה את עמדת הפרקליטות ואישר עונשים מחמירים של 14 חודשי מאסר בפועל ו-10 שנות פסילה, אשר הוטלו על שני נאשמים שהורשעו בביצוע עבירות של נהיגה בזמן פסילה ועבירות נלוות.

הנאשם הראשון הישאם אבו אלקיעאן - הורשע בבית משפט לתעבורה בב"ש, על סמך הודאתו, בכך שנהג בכביש 31 בנגב למרות 3 פסילות שהיו תלויות נגדו ועל אף שרשיון הנהיגה שלו פקע כשנה לפני כן.  

לאחר מכן, ערער אבו אלקיעאן לבית המשפט המחוזי על חומרת עונש המאסר בפועל שהוטל עליו וטען, "כי מדובר בעונש המופרז לחומרה". פרקליטות מחוז דרום (פלילי) ביקשה לדחות את הערעור, שכן לעמדתה מעשיו של הנאשם, אשר חזר ונהג למרות היותו פסול, העידו בצורה ברורה, כי הנאשם מהווה סכנה ליתר משתמשי הדרך. בית המשפט המחוזי קיבל כאמור את עמדת הפרקליטות וקבע, כי עונשי הפסילה ואף המאסר המותנה, אשר הוטלו בעבר על הנאשם, לא הרתיעו אותו, ולפיכך יש להחמיר בעונשו.

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של הנאשם תוך שהדגיש, כי בנוסף לסכנה הברורה הנשקפת מהנאשם, יש לקבוע, כי אדם, אשר שב לאחוז בהגה למרות שבית המשפט מצא מקום לפסול אותו מלנהוג, אף פוגע פגיעה ממשית בשלטון החוק ומביע זלזול בצווי בתי-המשפט.  

נאשם אחר, נור אבו אלקיעאן, הורשע לאחר שמיעת ראיות בעבירה של נהיגה בזמן פסילה, לאחר שנהג ברכב בצומת בית קמא למרות שנפסל מלנהוג. בית משפט לתעבורה בב"ש השית עליו עונש מאסר בפועל של 14 חודשים ו-10 שנות פסילה, תוך שהוא מפעיל את עונש המאסר המותנה, אשר היה תלוי ועומד נגד הנאשם בגין עבירות זהות.

אבו אלקיעאן הגיש ערעור על חומרת העונש, אשר הוטל עליו כאמור. בית המשפט המחוזי דחה את הערעור, אישר את העונש, והדגיש בפסק דינו, כי אכן הוטל על הנאשם עונש חמור, אך הוא הולם היטב את חומרת העבירות שביצע הנאשם, את ריבוין ואת העובדה כי בעברו כבר הורשע מספר פעמים רב בעבירות הקשורות לבטיחות התנועה ובעבירות פליליות.

מהפרקליטות נמסר: "יודגש, לפי פקודת התעבורה קיימת חובה לפסול למשך 10 שנים לפחות נאשם, אשר בעברו הורשע בשתי עבירות תעבורה חמורות, ובכלל זה עבירה של נהיגה בזמן פסילה. הפרקליטות פועלת לאכיפת הוראת חוק זו, כמו הוראות חוק אחרות והפסיקה המורה להטיל עונשים מחמירים ומרתיעים על עברייני תנועה מועדים, וזאת כדי לשמור על שלום הציבור בכבישי המדינה בכלל ובכבישי הדרום בפרט, הכל תוך שיתוף פעולה הדוק עם גופי אכיפה אחרים העוסקים במאבק בפשיעה".

עוד נמסר מהפרקליטות: "פרקליטות המדינה, על יחידותיה, משקיעה משאבים משמעותיים במאבק בפשיעה, ובכלל זה תופעה של נהיגה בריונית, אשר מסכנת את שלומם ובטיחותם של יתר המשתמשים בדרך. פרקליטות מחוז דרום (פלילי) פעילה במאמץ זה ופועלת להחמרה בענישה של עברייני תנועה מועדים במחוז הדרום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה