בעשור החולף: 129 צעירים נפגעו בתאונת אופנוע בבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('df6c5e3d-4b39-4b1b-9d0c-e6131c2ae355','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('df6c5e3d-4b39-4b1b-9d0c-e6131c2ae355','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

תהליך קבלת רישיון לאופנוע הוא קל, זול, מהיר ואינו כולל ליווי של נהג וותיק. מכלול הדברים מעלה את האטרקטיביות שלו, אך משכיח את הסכנות הכרוכות בנסיעה עמו. סכנות חיים הנחשפות בנתוני אור ירוק, לפיהם בעשור החולף 129 צעירים רוכבי דו גלגלי נפגעו בתאונות דרכים

רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.

הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על דו גלגלי, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים. 

רוכבי דו גלגלי | קרדיט: עמותת אור ירוק

השילוב של כלי הרכב הדו גלגלי, חוסר היציבות שלו וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים, שזה עתה קיבלו את רישיון הנהיגה, מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגברת להיפגע בתאונות דרכים. כדי להבין את היקף התופעה המדאיגה, אור ירוק חושפים כי בשנת 2018 נפגעו בתחום העירוני 695 רוכבי דו גלגלי צעירים, מהם שבעה נהרגו ו-127 נפצעו באורח קשה. זאת כאשר בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,500 רוכבים צעירים.

בהקשר זה המצב בבירת הנגב כלל לא מזהיר ונתוני אור ירוק מגלים כי בבאר שבע נפגעו 129 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2009-2018) מהם שני רוכבים נהרגו. כאשר בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בעיר שבעה רוכבים צעירים, מתוכם 4 פצועים קל ו-3 פצועים קשה. 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אומר: "זה לא נתפס שנערים שעוד לא סיימו את התיכון נהרגים בכבישים, המספרים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן". 

ומוסיף בפנייה למשרד התחבורה: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. אופן הכשרת הנהגים חייב להיות יסודי יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5a5089b3-c5fa-411a-9d1a-33c3e0985e61','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה