בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר: סורוקה תפעיל שירות חדשני לטיפול בדיכאון

$(function(){setImageBanner('c7a8beb3-cd8a-4719-9535-8ef8accad9cd','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

סורוקה מפעילה טכנולוגיה ישראלית חדשנית להתמודדות עם דיכאון או OCD, גם בעקבות אירועי ה – 7 באוקטובר וימי הלחימה. ד"ר הדר שלו, מנהל מערך הפסיכיאטריה בבי"ח סורוקה: "מתמודדים מהדרום אשר מופיע אצלם דיכאון חדש אחרי אירועי ה-7 באוקטובר או החמרה של דיכאון קודם יכולים ליהנות מטיפול בטכנולוגיה של Deep TMS , עם יעילות גבוהה וללא תופעות לוואי כחלק ממכלול שלם של פתרונות"

תמונה לא נבחרה

שלושה חודשים חלפו מאז הטבח הנוראי על תושבי העוטף ותחילתה של המלחמה, והעדויות הקשות לצד תחושת חוסר הביטחון הובילו אנשים רבים, שנפגעו באופן ישיר או עקיף, להתמודד עם דיכאון מז'ורי.

על פי הערכת משרד הבריאות מדובר במשבר בריאות הנפש מהחמורים בעולם מבחינת היקף ועוצמת החשיפה.  על פי ההערכה שהוצגה בכנסת בעקבות אירועי הטרור והמלחמה עלולה להיות שכיחות של עד 2.5% פוסט טראומה עם פגיעה תפקודית משמעותית (כ-250,000 מתמודדים). הסיכון הגבוה לפיתוח תחלואה הינה בקרב מעגל הנפגעים הראשון ובקרב המפונים ואוכלוסיית מתמודדי הנפש טרם המלחמה.

סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, הפך להיות החזית הקדמית בטיפול בנפגעים מהשבת השחורה ובמהלך כל ימי הלחימה, גם בנפגעי גוף וגם בנפגעי נפש. בימים אלה מופעלת בסורוקה טכנולוגיה ישראלית חדשנית לטיפול במתמודדים עם דיכאון מז'ורי או OCD . הטיפול  שפיתחה החברה הישראלית BrainsWay מאושר ע"י הFDA ומבוסס על גרייה מגנטית מוחית עמוקה, (Deep TMS), נעשה שימוש בשדה מגנטי שמצליח להגיע באופן ישיר לאזורים נרחבים יותר ועמוקים יותר במוח ומווסת את הפעילות העצבית של המבנים במוח כקשורים לדיכאון מז'ורי או OCD.

ד"ר הדר שלו מנהל מערך הפסיכיאטריה  בסורוקה: "אנשים אשר מופיע אצלם דיכאון חדש אחרי אירועי ה- 7 באוקטובר  או החמרה של דיכאון קודם יכולים להרוויח מהטיפול ב-Deep TMS. אנחנו יודעים להגיד שכל אירוע טראומתי עשוי  להוביל להופעה של תסמינים חדשים או החמרה של תסמינים ישנים. במעגל הראשון זה יכול להיות אנשי העוטף שחוו את המתקפה האכזרית, המשתתפים במסיבה בנובה , חיילים שמגיעים  מחזית הלחימה או אפילו אותם אזרחים שפונו מבתיהם וכבר חודשים לא נמצאים במגורי קבע. אנשים כאלה יכולים לפתח תסמינים של דיכאון או OCD וה-Deep TMS יכול לסייע מאוד כחלק מתא שלם של פתרונות שאנחנו מציעים למטופלים שנפשם נפגעה  מאירועי המלחמה".

"מטופלים הסובלים מדיכאון מג'ורי, שעומדים בתנאים הקליניים, ויקבלו הפנייה מרופא המטפל לטיפול בגרייה מגנטית עמוקה, יעברו אצלנו במרפאה התאמה ראשונית לטיפולים באמצעות Deep TMS ויוכלו להתחיל טיפולים. צברנו ניסיון רב בטיפול באמצעות גרייה מוחית בטכנולוגיית  Deep TMS, כאשר היינו שותפים למחקרים. משך כל טיפול בין חצי שעה ל-45 דקות ביום ובמרבית המקרים נדרש טיפול במשך כ-4 שבועות.

מוסיף ד"ר שלו : " ראיתי שיפור אצל הרבה מטופלים עם תסמינים של דיכאון עמיד. השיפור קורה אחרי שבועיים בערך, אולי קצת יותר, אבל המטופלים בהחלט מדווחים על שיפור במצב רוח, יותר יוזמה, שיפור ביכולת להנות מפעילויות שונות וירידה בתדירות של מחשבות שליליות ואפילו האובדנות ירדה. כעת ניתן הטיפול במסגרת סל הבריאות ".

רעות פיליפוביץ', מנהלת הפעילות של חברת BrainsWay ישראל: החברה נרתמה מתחילת המלחמה להרחבת הפעילות בדרום ובכל רחבי הארץ ואנו מרגישים תחושת שליחות עצומה להיות חלק משמעותי מהתמודדות עם המשבר העצום בבריאות הנפש שפקד את ישראל. BrainsWay הודיעה כבר בראשית המשבר כי היא תפתח את האפשרות לטיפול בנפגעי פוסט טראומה ללא עלות בחצי השנה הקרובה ובמסגרת השת"פ עם המרכז הרפואי סורוקה אנחנו פועלים גם לקדם מחקר בתחום". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה