"בסוף אנחנו באותו צד, רוצים לשמור על בטיחות ובטחון הציבור"



שוטרי תחנת באר שבע יחד עם השיטור העירוני והרשות לבטיחות בדרכים, ביצעו השבוע מבצע הסברה מיוחד ברחבי העיר ואפילו דאגו לפנק את הילדים ולהעביר להם את המסר באופן חוויתי. צפו >>>

במהלך השבוע החולף קיימו שוטרי תחנת באר שבע מבצע הסברה רחב היקף בעיר, בנושא בטיחות בדרכים. במבצע התמקמו צוותים בכניסות לעיר ועצרו רכבים להסבר קצר על חשיבות הבטיחות בדרכים, חילקו שי לילדים שהיו ברכבים ואפילו זכו הנוסעים לארטיקים שירעננו להם את היום החם. 

דודי לוי קצין אג"מ מתחנת באר שבע סיפר ל'באר שבע נט': "היינו פרושים בכל העיר בדגש על הכניסות לעיר, כאשר מי שלקח לקחו בזה הם שוטרים שרוב הזמן עוסקים באכיפה, דווקא את השוטרים האלה היה לנו חשוב שהנהגים יפגשו בסיטואציה של הסברה ויבינו שבסוף אנחנו פועלים מדאגה לבטיחות וביטחון הציבור". 

אנשים לרוב נלחצים וישר מקשרים קריאת שוטר לעצור לדבר שלילי, איך היו התגובות של האנשים שעצרתם להסברה? "כששוטר עוצר רכב לבדיקה או כל סיבה אחרת התגובה היא ישר תגובה חשדנית, אנשים מיד חושבים מה עשיתי? ישר בודקים אם יש חגורה, אם יש מסכה, ישר עולים דברים מדאיגים בראש וכשהם הבינו שאנחנו עוצרים אותם כדי להסביר ולתת עלון הסברה על בטיחות בדרכים ואם יש ילדים אז לתת להם צמיד זוהר או חוברת ציורים של בטיחות בדרכים ובחום שהיה ארטיק, אז בהתחלה הם קצת מופתעים ואחר כך מברכים לשלום ומודים לנו על העבודה שאנחנו עושים. המפגש מסתיים בחיוכים שכולם מבינים שבסוף אנחנו באותו צד רוצים שהכבישים יהיו בטוחים".

ובנושא קצת אחר שמעסיק את כולנו, לאחרונה יש מפגשים מתוחים בין האזרחים לשוטרים סביב אכיפת תקנות הקורונה. איך אתם מתמודדים? "השוטרים נמצאים בנקודה שהיא נקודה בין הפטיש לסדן, לפעמים אנשים שוכחים שאחרי שאנחנו מורידים את המדים אנחנו אזרחים לכל דבר ועניין. בתפקיד שלנו יש לנו חובה לשמור על שלום הציבור בכל המישורים, חלק מזה זה האכיפה בנושא הקורונה. דווקא בנושא הזה הציבור חייב לשתף פעולה, חייב להבין שהמשטרה בצד של הציבור, המשטרה עובדת כל כך קשה כדי שבסופו של דבר יחד נשמור על הבריאות של כולם. אני אציין שאנחנו עושים הרבה הכנות לכל מני סיטואציות שעשויות להתרחש ולומדים יחד איך להתמודד בלי להגיע למקומות לא רצויים, ובבאר שבע אני חייב לומר שמרבית האנשים משתפים פעולה בצורה יוצאת דופן, אנחנו גם לא מידע מחלקים דו"ח אנחנו עוצרים מסבירים את החשיבות נותנים מסכה ובאמת נמנעים ככל הניתן מעימות כי בסוף כמו שאמרתי אנחנו באותו צד רוצים לשמור על בריאות הציבור". 

נציין כי לקחו חלק במבצע ההסברה מתנדבי הרשות לבטיחות בדרכים וצוות הפיקוח העירוני של עיריית באר שבע לצד צוות שוטרים מתחנת באר שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה