בנאות חובב ייבחנו את ההשפעות הסביבתיות של מתקן להשבת אנרגיה ממחזור



במסגרת הניסיונות להתמודד עם כמויות הפסולת המוטמנות בישראל, החליטה הממשלה לאחרונה על הקמתו של מתקן ראשון מסוגו בארץ להשבת אנרגיה מפסולת ביתית לא מסוכנת, שיוקם בשטחי המועצה התעשייתית נאות חובב. לאחר סיור של בכירי הנהלת נאות חובב במתקן זהה בפינלנד מתכוונת המועצה לבחון את ההיבטים הסביבתיים וההשלכות להקמה ותפעול המתקן מחדש יחד עם המשרד להגנת הסביבה. שכן, היעדר תשתית רכבת לשינוע הפסולת יוביל לגידול משמעותי במספר המשאיות על הכביש ולכך ישנן השלכות סביבתיות ובטיחותיות רבות

נאות חובב. קרדיט - גריפיןכחלק מהניסיון של ישראל להתמודד עם כמויות הפסולת המוטמנות בארץ, אישרה הממשלה את הקמתו של מתקן להשבת אנרגיה מפסולת ביתית שיוקם בנאות חובב. המתקן שיהיה הראשון מסוגו בישראל, יטפל בפסולת לא מסוכנת שעברה מיון מאזור הדרום בלבד. הפסולת, שאינה ניתנת למחזור, תועבר למתקן החדש בנאות חובב שעל פי ההחלטה יוקם בשלבים, לפי הגידול בכמויות הפסולת. כמו כן, הוחלט כי החברה לשירותי איכות הסביבה המפעילה מתקן למחזור פסולת בנאות חובב תתפעל גם את המתקן החדש.

לאחר ההחלטה, במועצה התעשייתית נאות חובב החלו בבדיקות הנחוצות לקראת קליטת המתקן החדש שצפוי להתחיל את עבודתו אחרי תהליכי אישור נוספים בעוד כשנתיים. במקביל הודיעה הנהלת המועצה כי בכוונתה לשים את בטיחות הפעלתו של המתקן ואת נושא ההגנה על הסביבה לאחר תחילת העבודות, בראש סדר העדיפויות.

נציגי המועצה, המנכ"ל, הרצל יחזקאל ומנהל האגף להגנת הסביבה, ניר חסון, ביקרו לאחרונה בפינלנד, בה פועל מתקן זהה על מנת להתרשם מעבודתו, מטביעת הרגל האקולוגית שלו וההשפעה הישירה על הסביבה הקרובה.

במהלך הביקור, צוות המועצה נפגש בין היתר עם נציגי הממשל הפיני ואנשי עסקים ותעשייה מקומיים במתקן LOUNAVOIMA, הפועל מזה כשנתיים ועוסק בהשבת אנרגיה על ידי שריפת פסולת ושמעו הסברים על תהליכי התפעול השוטף, אתגרים סביבתיים הקשורים בהקמתו של המתקן ודרך הטיפול והתמודדות עם פגיעה אפשרית באיכות הסביבה בעקבות הפעלתו.

המתקן בפינלנד של הצוות המקצועי. קרדיט - מועצת נאות חובב

לאחר הביקור העלה הצוות מספר נושאים וסוגיות שעשויות להתעורר בתהליך ההקמה של המתקן בנאות חובב והפעלתו השוטפת. המשמעותי ביותר הוא -היעדר תשתית רכבות לשינוע הפסולת ממתקני המיון וההטמנה למפעל המחזור.

יש להדגיש כי במועצה מתכוונים לעלות את הנושא לדיון שצפוי להיערך בקרוב מול המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הסביבה, כדי למצוא פתרון לצמצום מספר המשאיות על הכבישים שיובילו פסולת למתקן המחזור.

ראש המועצה, ארז בדש ציין כי התהליכים שהופכים את הפסולת ממטרד למשאב חשובים מאוד להתפתחות המועצה בעתיד אך בד בבד, לאור הישגי המועצה בתחום איכות הסביבה בשנים האחרונות בדש גם הדגיש את החשיבות של תכנון סביבתי בהקמה ותפעולו של מתקן מסוג זה: "קיימת חשיבות עליונה בהפיכה של התעשייה הישראלית ל'תעשייה מעגלית' שמזינה את עצמה ככל האפשר. עם זאת, אנחנו כמועצה פועלים ונמשיך לפעול לקידום כל נושא שקשור להגנת הסביבה בשטחי המועצה ונמשיך לפתח את התעשייה שלנו במקביל לשמירה על ערכי הטבע ואיכות הסביבה".

ניר חסון, מנהל האגף לאיכות הסביבה במועצה: "רמת הבטיחות במתקן הפיני גבוהה מאוד וקיימים נהלים ברורים לדרך בה התהליך הזה אמור להתרחש גם בישראל, בדגש על הגנת הסביבה. בביקור זיהינו מה הן נקודות התורפה בעבודה השוטפת של המתקן כזה, למשל דרכי השינוע של האשפה למתקן ממתקני המיון למתקן במועצה, לא זכה להתייחסות נכונה ומלאה בתכנון. אין דרך למנוע תנועה מוגברת של משאיות דרך באר שבע, דבר שיוצר סוגייה בפני עצמה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה