בלעדי: תושב עומר משתף על המראות הקשים בגבול אוקראינה מולדובה



ד"ר אסף טוקר, מומחה ברפואת ילדים במרפאת ''כללית'' עומר, מספר בראיון לבאר שבע נט על הסיטואציה הכמעט בלתי אפשרית בה הוא נמצא כרגע - "לא למדנו כלום מהעבר"

ד"ר טוקר ופליטה אוקראינית. קרדיט - Ilanit Turgeman Zaltsgendler

המלחמה העקובה מדם באוקראינה ממשיכה כל העת, ועקב כך, מאות אנשי רפואה מכל הארץ מצאו עצמם אורזים את הציוד הרפואי שלהם, ועולים על רכבת אווירית לעבר קו הגבול של אוקראינה. אחד מן אותם אנשי רפואה הוא - ד"ר אסף טוקר. ד"ר טוקר, תושב עומר, הינו מומחה לרפואת ילדים במחוז דרום של קופת חולים "כללית" והינו חלק מצוות מרפאת עומר בין היתר.

לפני שלושה ימים נחתה בגבול אוקראינה-מולדובה משלחת של עמותת ״למענם״, כ-40 אנשי צוות רפואי ובהם ד"ר טוקר, שהתגייסו למען מתן סיוע וטיפול רפואי מיידי לפליטים שנמלטו מארצם. המשלחת פועלת בהתנדבות והבוקר פרסמו חלק מחבריה בקשה לאיסוף תרומות עבור המשך פעילותה החשובה של המשלחת, הכוללת טיסות, שינוע של הצוותים, אש״ל, רכישות ציוד רפואי, תרופות ועוד (בתחתית הכתבה).

משלחת צוותי הרפואה בקו הגבול. קרדיט - כללית

בשיחה עם באר שבע נט, ביקשנו מאסף לנסות להסביר לנו במילים את את המראות הקשים מקו הגבול של שתי המדינות. כך הוא מספר - "מה הייתם לוקחים איתכם אם היו לכם חמש דקות לארוז את החיים שלכם ולברוח מהבית? לא לשעה, לא לשבוע ולא לחודש - לתמיד. אם אתם יודעים שלא יהיה לכם לאן לחזור. יודעים שזו תהיה הליכה ארוכה, שתמשך שעות או ימים וכל מה שתוכלו לקחת זה מזוודה אחת''. עוד מוסיף טוקר - "האם תקחו יותר בגדים על חשבון תמונות? האם תקחו מזכרות או תעודות? האם תקחו את הכלב או החתול? מטען לנייד? מברשת שיניים?".

בשיחה עימנו הוא מספר בין היתר, כי המראות הקשים של הפליטים אינם קלים לעיכול - "אני מסתובב כבר כמעט שבוע בקישינב (בירת מולדובה). יש אלפי פליטים שעוברים דרך העיר בשבועות האחרונים. יורדים מהאוטובוס שמביא אותם מהגבול, אחרי מספר ימים בדרכים. כל אחד עם מזוודה או שקית, ילד או בעל חיים ועל פניהם הבעה של ייאוש, אכזבה ועצב גדולים''.

מה יהיה איתם לדעתך?

''הם כנראה ישהו כאן כמה שעות או ימים וימשיכו מכאן לאחת ממדינות אירופה או לישראל. הם משאירים מאחוריהם חיים שלמים. אני יודע שאותי הם יראו לכמה דקות. אז אני מנסה לעודד, בודק את הילד אם צריך ומנסה לנחם. אין נחמה למשפחה שעזבה הכל מאחור ונאלצה לעזוב את הכל מאחור''.

לבסוף, מפנה אותנו אסף לתמונה שצולמה בתוך ההמולה הנוראית, ועליה הוא כותב לנו - ''המשפחה שבתמונה לקחה זוג בגדים, זוג נעליים, שני חתולים ושני שרקנים. אירופה 2022 - כמעט שלושה מיליון פליטים. כאילו לא למדנו כלום מהעבר''.

אסף טוקר (משמאל). קרדיט - Ilanit Turgeman Zaltsgendler

מלבד טוקר וצוותו, גם כאן בישראל ממשיכים בקופת חולים "כללית" לעבוד מסביב לשעון למען רווחתם של פליטי המלחמה. לקראת הסערה שהחלה לפקוד את הארץ, החלו עובדי כללית במחוז דרום להירתם מיידית ולסייע למשפחות הפליטים האוקראינים שהגיעו אל ישראל בימים האחרונים. העובדים, אספו עבורם עשרות מעילים, פיג׳מות ובגדי חורף מחממים אותם הביאו אמש (ד') למשכנם הזמני במלון ליאונרדו בבאר שבע יחד עם צעצועים לילדים.

קרדיט - כללית

	 פליטים מאוקראינה במלון "לאונרדו" בבאר שבע. קרדיט - כללית

לתרומות למשלחת הרופאים שנמצאת כעת בגבול מולדובה אוקראינה: היכנסו ללינק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה