בהשקעה של 10 מיליון ש"ח: מרכז חדשנות חדש נפתח באופקים

$(function(){setImageBanner('dd815752-bfa6-4da6-b1c8-4538f8f5206d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מרכז חדשנות חדש בהשקעה של כ-10 מיליון שקלים יוצא לדרך באופקים, לאחר מכרז שבו זכתה קבוצת שרונה פרטנרס בשיתוף עיריית אופקים ותנועת אור. המרכז מתפרש על פני שטח של כ-2,400 מ"ר וכולל מתחמי עבודה משותפים לחברות הייטק, לצד 5 דונמים של שטחים חקלאיים לניסויים

קרדיט - ליאור איפרגן, פוטו שוש

מתחם המשרדים המשותפים הראשון שמוקם במערב הנגב לא יורד מרמתו מאלו שהתרגלנו לראות בתל אביב. בשלב הראשוני נבנו 800 מ"ר של משרדים, ובסוף התהליך צפויים להיבנות בסה"כ 2,400 מ"ר של משרדים משותפים. לראשונה מציעים במרכז מודל חדש של השכרת משרד, לצד שטחי ניסוי חקלאיים, בהם ניתן יהיה להקים חממות, גידולים, נטיעות ושדות, והכל -  בצמוד למשרדים.

עיריית אופקים השקיעה בפיתוח המרכז כ-5 מיליון שקלים וסכום זהה תשקיע שרונה פרטנרס בתפעול המקום. מחירה ההתחלתי של עמדה במשרד הוא 850 ש"ח + מע"מ. כרטיס הכניסה למתחם נמוך מהמקובל בשוק ואף נמוך בכ-500 שקלים מהמקובל במתחמים דומים בבאר שבע הסמוכה. זאת במטרה להנגיש תשתיות ברמה הגבוהה ביותר לסטארט-אפים בתחילת דרכם וליזמים צעירים.

במרכז החדש תופעל גם תוכנית האצה שתוביל שרונה פרטנרס. הקבוצת מפעילה כבר 4 שנים בהצלחה תוכניות האצה שונות, ובפורטפוליו של הקבוצה ישנם כבר 7 יוניקורנים (יוניקורן = סטארטאפ מצליח במיוחד ששוויו עובר את רף מיליארד הדולרים) ישראליים ועוד כתשעים חברות נוספות. לשרונה פרטנרס משרדים בישראל, ניו יורק, מיאמי, סן פרנסיסקו ופריז. במתחם פועל כבר בימים אלו מרכז הכשרה למקצועות ההייטק, הכוללים קורסים בתכנות, סייבר, עיצוב ועוד, מתוך מטרה להנגיש לתושבי הדרום אפשרויות כניסה לתחום הנחשק של ההייטק.

החברה ראשונה שכבר חתמה על חוזה ותקים משרד במתחם היא קבוצת הקניין הרוחני The Luzzatto Group, במטרה לסייע ולקדם את כלל הסטארטאפים היושבים במתחם, תוך יצירת מקור ידע לתחומי הקניין הרוחני וחיבור למשקיעים, וכן קיום הרצאות וליווי מקצועי.

קרדיט - ליאור איפרגן, פוטו שוש

אבי דיכטר, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "בישראל אנחנו מתמודדים עם סוגיות אזוריות בנושא המזון, גם בנושא רצועת עזה וגם בנושא האוכלוסייה הישראלית. למול החלופות להשקעות באזורים אסטרטגיים אחרים בישראל, העובדה שאופקים נבחרה להפוך למעצמת אגרו-טק היא אבן דרך חשובה בפיתוח הפריפריה בישראל. החשיבה של משרד החקלאות ושל ממשלת ישראל היא למתוח את הטכנולוגיה בכל רחבי המדינה. מה שקורה בטורקיה ובסוריה מראה לנו כי איתני הטבע גוברים עלינו ומחזק את ההבנה כי יש חשיבות לקשר בין מדינות העולם. גם כאן אצלנו בבית, בכל מה שקשור למזון וביטחון סביבתי חשוב להיות בחזית הטכנולוגיה. מאז כניסתי לתפקיד אני נדהם לראות את היקף הסקרנות העולמית בפיתוחים הישראליים".

"הפיתוחים שיצאו מאופקים יאפשרו לישראל לצעוד אל עבר עתיד בטוח יותר בהיבט התזונתי, ולייצא את הידע הנצבר למדינות רבות בעולם", אמר בטקס ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "אין לי ספק, שבזכות שורה ארוכה של צעדים שעשינו ועוד נעשה בעתיד, נהפוך למרכז האגרו-טק של ישראל. אנו עמלים כבר היום על פרויקטים נוספים: מתחם מעבדות, חווה חקלאית ניסיונית ואזור תעשייה שקד ב' – שמיועד כולו למפעלי אגרו-טק".

לאחרונה הקמנו גם מתחם קמפוס-טק, ואת בית הספר היסודי החקלאי רגבים", הוסיף דנינו. "כל העיר תהווה אקו-סיסטם אחד גדול, בו משולבים - זה לצד זה - אקדמיה, תעסוקה וחינוך. המיזמים הללו יספקו מקומות עבודה למאות ואלפי עובדים, שיוכלו ליהנות ממשרות איכותיות ומכניסות. עם היצע משרות שכזה - אין לי ספק שמשפחות רבות ישקלו בחיוב את המעבר לכאן, וימצאו תעסוקה איכותית ואיכות חיים".

הפוטנציאל העסקי מחוץ לתל אביב הוא עצום ואנחנו מאמינים שאזור הדרום יחווה תנופה עסקית משמעותית בשנים הקרובות", הוסיף איתן פרדו-רוקאס, מנהל פיתוח עסקי בשרונה פרטנרס. "פתיחת מרכז החדשנות תשפיע על כל הצמיחה של העיר. אנחנו מחברים את התעסוקה ואת התרבות למרכז, מקיימים אירועים ומייצרים פעילות. נקים אקסלרטור במתחם ונאפשר ליזמים חדשים להיכנס לאקו-סיסטם שאנחנו בונים".

"יחד עם עיריית אופקים, שרונה פרטנרס ושותפים נוספים, אנו זוכים להגשים את התפיסה של 'עיר שווה', מיזם שהופך את אופקים לעיר צומחת כלכלית, קהילתית ודמוגרפית", חתם מנכ"ל ומייסד תנועת אור, רוני פלמר. "תנועת אור חיברה בין יזמי-על כמו שרונה פרטנרס לאופקים והביאה להשקעה של מיליוני שקלים במרכז החדשנות וההון הקהילתי בעיר, הפועל לתנופה בלב השכונה הקהילתית ״קיבוץ גלויות״. נציין שזהו חלק ממיזם רחב היקף המקדם השכלה ומעודד חברות ומפעלים להגיע לעיר. שיתוף הפעולה בין כל השותפים לדרך ממצב את אופקים כעיר שתתמחה באגרו-טק ברמה בינלאומית. זהו יום חג שבעקבותיו תצמחנה אלפי משרות איכות וקהילות צעירים באופקים. זוהי בשורה לאופקים, לנגב ולישראל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4a7e38f4-b22d-4fe4-be8e-df1c76e44bea','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה