בבית החולים היחידי ב-''מטרופולין של הנגב'' אין אפילו חניון נורמאלי

$(function(){setImageBanner('6036b4aa-d451-48a0-a847-fb3b7c47ab28','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

באר שבע מתהדרת בהיותה המטרופולין המרכזי של הנגב, זה שמאגד אליו את תושבי האזור שרוצים לקבל את שירותי העיר. עם זאת, בבית החולים הגדול בנגב אין אפילו מספיק חניות להכיל את כל "המבקרים". בינתיים, משפחות של חולים מוצאים פתרונות מפוקפקים וחלקם אף נאלצים בלית ברירה לקבל דו"חות חנייה: ''נראה שאין מדיניות אכיפה קבועה והפקחים מנסים להשלים את המכסה על חשבוננו"

חניית בית החולים סורוקה. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

באר שבע, המטרופולין הגדול של הנגב או לפחות ככה טוענים מקבלי ההחלטות פה בעיר - היא העיר שאליה צריכים ואמורים תושבי כל האזור להגיע על מנת לקבל מענה רפואי. בית החולים הגדול בנגב - "סורוקה", נלקח לא אחת כדוגמא לעוצמתה של העיר כמוקד מרכזי בנגב. 

עם זאת, באי בית החולים נתקלים לא אחת בתופעה מתסכלת במיוחד: מחסור קשה בחנייה בתחומי המרכז הרפואי, שמוביל רבים ממבקרי בית החולים לא פעם לנסות למצוא חלופות רחוקות ביותר על מנת להחנות את רכבם. אלו שכבר היו מספיק אמיצים ורכשו תו חנייה, לעיתים נאלצים להחנות בדרך לא חוקית, מפאת חוסר מקום משווע. 

בעבר, הבאנו בפניכם כאן את סיפורם של כמה מתושבי העיר, שבאופן די מכעיס גילו כי ספגו דוח"ות חנייה מעוררי מחלוקת, באותו הזמן שבו קיבלו טיפול רפואי דחוף בבית החולים. אחד מאותם אזרחים מתוסכלים הוא ליאור, שסיפר לבאר שבע נט על המצב של ביתו חולת הסרטן. ליאור סיפר כי במהלך אחת הפעמים שהוא וביתו ביקרו בסורוקה על מנת לקבל טיפול רפואי, גילה לתדהמתו כי בסיום הטיפול הונח דו"ח חנייה על שמשת רכבו. כך הוא סיפר בזמנו לבאר שבע נט: "אנחנו שוהים בבית החולים במשך רוב היום. טיפולים כימיים, ביופסיות, טיפולים ביולוגים... ברוך השם, היום הילדה במצב יותר טוב, אבל בגלל שהיא עשתה 3 ניתוחים גדולים יוצא שאנחנו צריכים להגיע הרבה לבית החולים" מספר ליאור. "הגענו לסורוקה כי בורג בלט לבת שלי מהרגל, זה גורם לה לקושי ללכת לבד. המרחק מהחניה הגדולה של בית החולים עד למיון הוא ארוך מדי וגורם לה לכאבים, לכן אנחנו נעזרים בכיסא גלגלים".

"בגלל תנאי השטח, המדרכות השבורות, האנשים שנוסעים כמו משוגעים והמדרגות, פחדתי להסתכן וללכת מרחק ארוך מהחנייה, בחרתי לחנות באדום לבן. זה היה באזור שלא חוסם אמבולנסים או מוניות שירות, והתו נכה מוצג באופן בולט ברכב".

דו"ח חנייה, באדיבות המשפחה

מקרה דומה קרה למ', תושב באר שבע שהגיע לבקר את אימו בת ה-80 בבית החולים: ''לפני כחודש, ביקרתי את אימי שאושפזה בבית חולים עם חשש לאירוע לבבי. במהלך הזמן ששהיתי ליד מיטתה (במשך שבועיים), שילמתי את עלות החנייה שעומדת על 25 ש"ח ליממה. עם זאת, זה שאתה משלם בכניסה, לא אומר בהכרח שתמצא חנייה. זה ממש מתסכל ומעצבן. במקום שנוכל להחנות את הרכב בנוחות ולהגיע לבקר את הקרובים אלינו שיושבים גוססים בבית החולים, יוצא שאתה מסתובב בלי הרף בחנייה וללא פיתרון''.

מ', כמו רבים אחרים - החליט בצעד של תסכול להחנות את רכבו שלא כחוק. הסיכון המחושב שלקח לטענתו היה שווה לו, שכן אימו חיכתה לו בבית החולים: ''הבחנתי שבתחומי בית החולים לאורך הכביש מחנות המון מכוניות. ואמרתי לעצמי - 'אם כולם חונים אני גם אחנה וזה כמו רולטה – במשך 14 יום חניתי, ורק ביום אחד קיבלתי קנס על חנייה באדום לבן. יום יום חניתי שם באותו המקום, ומבחינתי זה אומר שכנראה אין מדיניות אכיפה קבועה, אלא יותר מציאות בה פקחים צריכים לעשות השלמת הכנסה ולשם כך הם מגיעים לסורוקה על מנת לתת קנסות".

כיאה לבית החולים הגדול בנגב, לא מן הנמנע לטעון שעל עיריית באר שבע ועל בית החולים סורוקה מוטלת האחריות לתת מענה למבקרים בבית החולים. כמי שמתהדרת בתור ''המטרופולין של הנגב'', לנו כאן בבאר שבע נט נראה רק נורמאלי שבעיריית באר שבע ובבית החולים סורוקה יעשו חישוב מחדש בכל הקשור לדרכי הגישה בבית החולים. דוגמא יפה למרכז רפואי שפתר את בעית החנייה ניתן לראות במקרה של המרכז הרפואי "שיבא", שממדיו די זהים לבית החולים המקומי בבאר שבע - אשר בנה לפני מספר שנים חניון רב קומות לרווחת המבקרים. 

חונים ללא הכרה על המדרכה. קרדיט - צילום פרטימבית החולים סורוקה נמסר בתגובה לטענות אשר הועלו בכתבה: ''אזור החניה בבית החולים נאכף על ידי העיריה והמשטרה, כפי שנעשה בכל רחבי העיר, במטרה למנוע הפרעה להסדרי התנועה ולרכבי החירום. אנו מודעים לכך שגידול בהיקפי הפעילות של בית החולים מביא עימו גם גידול במספר הרכבים הנכנסים. נציין כי בית החולים תחום מכל עבר עם יכולת מוגבלת להרחבה. יחד עם זאת, הנהלת המרכז הרפואי ממשיכה לפעול למציאת פתרונות נוספים. כך למשל הוצע שירות הסעות בחינם מאזורים שונים בעיר, שהופסק מחוסר ביקוש. בנוסף, כחלק מתוכניות האב של בית החולים מתוכננת בנייה של חניון תת קרקעי באזור המכלול הדרומי, שיתן מענה רחב לצרכי באי בית החולים. התוכנית נמצאת בשלבי תכנון ובקשת היתרים''.

פנינו לעיריית באר שבע, ושאלנו אותם: ''מזה מספר חודשים – שפונים אלינו אין ספור תושבי באר שבע, אשר מצאו עצמם בסיטואציה לא נעימה: כאשר קרובי משפחה ויקיריהם שוכבים בבית החולים סורוקה, נאלצים בני המשפחות לחפש חנייה בכל עבר ללא הצלחה, כאשר פעמים רבות בדחיפות וללא ברירה הם מוצאים עצמם מקבלים דוחות חנייה לא הוגנים לחלוטין. כבר כתבנו בעבר על הנושא, ונראה שלא נעשה שום דבר מטעמכם''. עוד שאלנו שאילתא את עיריית באר שבע האם יש כוונה להרחיב את חניית בית החולים?".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "לגבי הרחבת מתחם החניה במרכז הרפואי סורוקה יש לפנות לדוברות המרכז הרפואי. עיריית באר שבע מודעת למצוקת החניה הקיימת בחניוני סורוקה. פעולות אכיפה מתבצעות במקרים בהם ישנה הפרעה לסד"צ, בטיחות עוברי ונוסעי הדרך ופגיעה בתשתיות. פעולות האכיפה המתבצעות בחניונים מתואמות מול הנהלת סורוקה.

"חשוב לציין, שאגף הפיקוח העירוני פועל בכל שעות היממה להבטחת הסדר הציבורי ושלום הציבור לרווחת ואיכות חיי התושבים ובמסגרת זו בין היתר להבטחת בטיחות משתמשי הדרך".

"לרשות בעלי רכבים שמקבלים דוחות חניה עומדת כמקובל האפשרות לפנות בבקשה לביטול הדוח וזו תועבר לבחינת התובע העירוני ותיבחן במקצועיות וברגישות."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1aa68ecb-c907-44d0-9fa9-6a1bf46aec51','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה