''באר שבע היא גיהנום לבעלי החיים''

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('18f2e7d3-e627-49fe-a0e5-c1f2e53995fe','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('18f2e7d3-e627-49fe-a0e5-c1f2e53995fe','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

בעוד פעילי בעלי חיים למען רווחת החתולים בבאר שבע מוחים מידי שבוע אל בניין העירייה, רבים מתושבי העיר טוענים כי התנהלות העירייה כלפי חתולי הרחוב היא מתחת לכל ביקורת. אמש הגיע השיא, כאשר על דלת העירייה הונח חתול מת בתוך שקית. האם מישהו ירים את הכפפה ויתחיל לדאוג לרווחת לבעלי החיים בעיר? יצאנו לבדוק

קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'''ביום שבת בבוקר החתול האהוב שלנו עשה את טעות חייו ונפצע אנושות במפגש עם כלב של שכן. אותו שכן הזמין את הוטרינר העירוני לאסוף אותו. עברנו שעות רבות בחיפושים אחריו ובדאגה מטורפת, עד שבמקרה גילינו מה שקרה. ביום ראשון על הבוקר טסנו לשרות הוטרינרי ונדהמנו לשמוע שאפילו לא טרחו עדיין לבדוק מה מצבו במשך קרוב ל 24 שעות. חילצנו אותו משם לבית חולים פרטי, אם רק היה מקבל טיפול ראשוני היה ניצל, אבל השעות שעבר זרוק בהסגר ללא טיפול חרצו את גורלו וכבר לא ניתן היה להציל אותו. בלב שבור אני שואלת, מה תפקידו של הוטרינרי העירוני? האם לאסוף בעלי חיים כאילו היו פסולת עירונית או להציל את חייהם? לנסות לפחות? איך דבר כזה קורה? זו אכזריות ואטימות שאין כדוגמתה. בושה וחרפה בלתי נסלחת. אין מילים''.

כך מספר בכאב לב אלי, תושב העיר אשר שיתף על החוויה הקשה שעבר ביום שבת האחרון. כמו אלי, טענות רבות נשמעות מלא מעט תושבי העיר ופעילי בעלי חיים, אשר מספרים לבאר שבע נט על אופן הטיפול הלקוי של העירייה בסוגיית חתולי וכלבי הרחוב. בעבר כבר כתבנו על הנושא, כאשר הבנו בפניכם את מאבקם של הפעילים, שפעם בשבוע מגיעים אל מול בניין העירייה וזועקים את כאבם.

אלישע, פעילת בעלי חיים מוכרת בבאר שבע סיפרה למערכת האתר כל גודל הבעיה בבירת הנגב: ''בבאר שבע יש בין 100 אלף ל-250 אלף חתולים לפי ההערכה של גופים שונים. בהנחה שאלו באמת המספרים, אז זה רק מגדיל את גודל התסכול שלנו, שכן העירייה מקצה רק 3000 עיקורים/סירוסים בשנה". כמו אלישע, יש לא מעט פעילים שמידי יום, בוקר ולילה - מסיירים ברחבי העיר ומצילים מאות חתולים. בחלק מהמקרים, כאשר מצב החתול קריטי - מגיעים הפעילים אל עבר המרכז הוטרינרי של עיריית באר שבע ובמקרים בהם נמצא חתול בודד הוא מועבר להסגר. שני המקומות נמצאים בעמק שרה ושם, מתחילה מסכת רחבה של טענות כלפי התנהלות הגוף הרפואי שאחראי על טיפול בחתולים.

"ארגון פשע בחסות העירייה" טוענים חלק מהפעילים כאשר הם מדברים על המקום. תהינו מדוע והם מספרים בתגובה כי ''לא אחת מגיעים לשם חתולים במצב שלא אמור להיות מסכן חיים אך כן מצריך טיפול, והם פשוט לא חוזרים". פעילה אחרת טוענת כי אלו טענות קשות שיש לתת עליהם את הדעת, אך מנגד יש כאלה הטוענים כי כמות העבודה הענקית עימה מתמודד הצוות הרפואי היא בגדר בלתי אפשרית.

ההסגר באר שבע. קרדיט - צילום פרטי

בתוך כך, חשוב לציין כי עיריית באר שבע החלה להפעיל לפני כחודשיים ניידת לטיפול בבעלי חיים פצועים. בהודעה שהוציא ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' נמסר - "ניידת חדשה במחלקה הוטרינרית להצלת בעלי חיים: בניידת החדשה תא שינוע נוח, ממוזג ומסודר שיאפשר לבעלי החיים נסיעה מיטבית בתנאים נוחים. הניידת משמשת את הצוותים שלנו לשינוע בעלי חיים פצועים, חולים או משוטטים לטיפול במרפאה ובכלבייה העירונית בתנאים נוחים שיאפשרו לבעל החיים סביבה נעימה ונוחה. בנוסף משמשת הניידת לשינוע חתולים במסגרת פרויקט עיקור וסירוס חתולי רחוב.

כלפי ראש העירייה עצמו מופנות לא מעט טענות. אל לשכתו של רוביק עצמו נשלחים לא אחת בקשות להגדלת תקציב הסירוס והרחבת הפעילות של העירייה. בחלק מהפוסטים שמפורסמים בדפו של רוביק בפייסבוק, מטיחים פעילי זכויות בעלי חיים האשמות קשות כנגד ראש העיר: ''תתבייש לך אדם בלי חמלה!" כתב גולש אחד ואחרת רשמה: ''באר שבע היא גיהנום לבעלי החיים ולמי שיש חמלה בליבו, ויש רבים כאלו בעלי החיים שקופים לראש העיר רוביק דנילוביץ' - הדף הרשמי וגם התושבים הרבים שמבקשים מעיריית באר שבע לקחת אחריות על בעלי החיים, גם הם שקופים איכות חיים אין בבאר שבע ולא תהיה, כל עוד המצב הזה ימשך. אנשים לא רוצים לגור בבאר שבע כשהסבל והמוות משתוללים ברחובות.זו פשוט מציאות לא שפויה".

אמש (א'), הגיע המאבק למען רווחת בעלי החיים בעיר לשיא חדש שטרם נראה כמותו - חתול מת אשר הוכנס לתוך שקית ניילון הונח על דלת הכניסה לעירייה כמחאה על אופן הטיפול בחתולי הרחוב בעיר ועורר סערה רבה בעיר. האם מדובר בהסלמת המאבק? טרם ברור האם זוהי פעולה מתוכננת של ארגון הפעילים עצמו או של אדם בודד, אך אין ספק שהנושא עוד רחוק מלהיפתר. לפי מידע שהגיע לבאר שבע נט, בקרוב אף צפויים הפעילים לפנות לגורמים ארציים בניסיון לעורר שיח ציבורי רחב.

החתול המת על דלת העירייה. קרדיט - ארנולד נטייב

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה לטענות אשר הועלו בכתבה: ''ראשית, בניגוד גמור לטענות, בעיית ריבוי חתולי רחוב היא בעיה כלל ארצית, אשר גם עיריית באר שבע מתמודדת איתה. במסגרת הפעולות בהם נוקטת העירייה והפעילות למען רווחת בע"ח, הקימה עיריית באר שבע מרפאה עירונית, שהיא היחידה מסוגה בארץ עם צוות של שני רופאים ווטרינרים, עוזרת רופא, כלבן וצוות בנות שירות. המרפאה מאובזרת בציוד מתקדם הכולל חדר רנטגן, אולטרסאונד, שני חדרי ניתוח, מעבדת דם, חדרי אשפוז וכו'. המרפאה משרתת את בע"ח בעיר, ומטפלת בניתוחי עיקור סירוס לחתולי רחוב וטיפול בחתולי רחוב פצועים המגיעים למרפאה ע"י מתנדבים, פעילי בע"ח וע"י צוותי המחלקה הווטרינרית''.

''המחלקה מפעילה באופן יזום מדי יום לכידות של חתולים לביצוע עיקור סירוס ע"מ לצמצם את התרבותם, ומתאמת באופן יזום עם מאכילות הבאת חתולים לניתוחי עיקור סירוס. המחלקה מעמידה חדר ניתוח נוסף אשר נמצא בתחנת ההסגר, ומתגבר את פעילות המרפאה ומיועד בעיקר לביצוע ניתוחי עיקור סירוס לחתולי רחוב וכלבים שמיועדים לאימוץ. במקביל העירייה מפעילה שירותים חיצוניים לביצוע ניתוחי עיקור /סירוס לצורך צמצום ההתרבות, הכל במסגרת התקציבים הקיימים. עיריית באר שבע, פועלת כל העת במסגרת השירותים הניתנים על ידה לשמירה על בריאות הציבור ומפעילה מערך שלם לטיפול ורווחת בע"ח בעיר. יש לציין, עיריית באר שבע פונה באופן קבוע למשרדי הממשלה ומציעה עצמה לכל פיילוט אפשרי להגברת עיקור/סירוס והקצאת משאבים נוספים''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1cd27ba1-8555-4c1e-aca7-54b21ba0b345','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה