"באר שבע הופכת למוקד חדשנות בינלאומי"

$(function(){setImageBanner('1ec77860-1ff0-47e9-9063-9dc1e97b214a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

הבוקר השיקו את רובע החדשנות שיקום בבאר שבע ובזאת בישרו על כך שבאר שבע הופכת להיות מוקד בינלאומי של סייבר וחדשנות טכנולוגית

השקת רובע החדשנות בבאר שבע צילום: דיאגו מיטלברג

"מדובר בפריצת דרך עירונית בינלאומית, שמשנה לחלוטין את התפיסה המיושנת של עיר שמבקשת ועוברת לעידן החדש של עיר יזמית, שמכירה בכוח שבשותפות ובחיבור עם גופים, מוסדות וארגונים. העיר באר שבע מתהווה למרכז בינלאומי של ידע, טכנולוגיה, סייבר ומרוכז בה הון אנושי יוצא דופן. נוצרת כאן חממה של חולמות וחולמים שמשנים את העתיד ויוצרים מציאות חדשה. אנחנו יוצאים לדרך חדשה שמשנה את פניה של באר שבע מעיר, לעיר עולם!" כך פתח את כנס השקת רובע החדשנות ראש העיר רוביק דנילוביץ'. 

לאחר דברים אלו עלה לנאום פרופסור דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב והפתיע את הנוכחים כאשר קרע את נאומו ואמר "מה אפשר להוסיף לאחר דבריו של ראש העיר?" ובכל זאת נשא כמה מילים: "הכח המניע של כל רובע חדשנות בעולם הוא האוניברסיטאות הנמצאות בליבת הרובע. הודות לחזון ולדרך המשותפים לנו ולעיריית באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון בנגב תוביל את רובע החדשנות בבאר-שבע לשיאים חדשים שטרם נראו בתחום". 

כידוע בעשורים האחרונים הפכה תעשיית ההיי-טק שמרכזה עד כה היה בגוש דן לקטר אדיר שמושך את הכלכלה והחברה בישראל. לאור הגידול המשמעותי הצפוי באוכלוסייה, והפירות האדירים שמספקת תעשיית ההיי-טק למשק הישראלי, נדרש תהליך סדור של הרחבת מתחמי החדשנות במדינת ישראל גם אל מעבר לאזור גוש דן, שבמצב הנוכחי עלול להתמודד עם מציאות מורכבת בשל גידול האוכלוסייה.

לכן, ממשלת ישראל רואה חשיבות גדולה בפיתוח אזורי חדשנות נוספים במדינה, ומקדמת בחודשים האחרונים תכנית להקמת רובעי חדשנות נוספים במטרופולינים המרכזיים בישראל, בניהם כאמור באר שבע. התוכנית להקמת רובע החדשנות בבאר שבע נבנתה בהתאם לחזון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את העיר כבירה עולמית של סייבר, טכנולוגיה וחדשנות. 

באר שבע הופכת למוקד בינלאומי

במרכז רובע החדשנות בבאר שבע יעמדו שלושה תחומי מומחיות בולטים - טכנולוגיית מדבר, בריאות דיגיטלית ואבטחת סייבר. הרובע יתפרש על פני שטח של 2,620 דונם ויתבסס על מוסדות מרכזיים בעיר בהם - אוניברסיטת בן גוריון, המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ופארק התעשיות גב-ים נגב שבו פועלות חברות היי-טק רבות. הרובע יכלול גם את שכונות ג, וד' בעיר בהם ריכוז גבוה של סטודנטים, וכן את תחנת הרכבת שתחבר אותו ביעילות לשאר המדינה.

כמו כן, בחמש השנים האחרונות ניכר כי באר שבע חווה צמיחה מרשימה בהיי-טק ובתחומים עתירי חדשנות, והיא מתחילה לעורר תשומת לב מיוחדת בקהילת הטכנולוגיה הישראלית והבינלאומית. בין השנים 2014-2018 עלה מספר חברות ההיי-טק בבאר שבע מ-47 ל-100. עם מעבר מערך הסייבר הלאומי לעיר, והתוכנית המתקדמת למעבר יחידות התקשוב ואגף המודיעין לעיר, יגדל כח המשיכה של העיר באר שבע כבירת חדשנות מתפתחת, והיא תמשוך אליה חברות ומשקיעים רבים. 

תכנית רובע החדשנות היא פרי עמלם של רבים בניהם: עיריית באר שבע, משרד הבינוי והשיכון, המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה"מ, אוניברסיטת בן גוריון, המרכז הרפואי סורוקה, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הפנים ישיקו היום באירוע מיוחד את התכנית להקמת רובע חדשנות במרכז העיר באר שבע. יחד עם צוות מומחים בינלאומי לרובעי חדשנות בראשם ג'ולי וגנר הנשיאה והמייסדת של The Global Institute on Innovation Districts, וצוות ישראלי של מומחי תכנון, אדריכלות וכלכלה. 

העוסקים במלאכה צילום: דיאגו מיטלברג

את הכנס סיכם דנילוביץ' ואמר: "אני רוצה לומר תודה, תודה מעומק הלב לכולם כי אומנם אנחנו חתמנו, אבל יש אנשים שעבדו. יש לנו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אני שומע את העוסקים בדבר מדברים בלהט ותשוקה לדבר הזה וזה שווה הכל". ובאותה הזדמנות הוסיף: "אני לא רק ראש עיריית באר שבע, אני שליחה של מדינת ישראל בנגב". עוד אמר: "בעולם המשתנה הזה עיר שהיא לא חדשנית, יזמית ושיתופית פשוט אין לה זכות קיום, אנחנו רוצים כולנו להיות רלוונטיים וכדי להיות רלוונטיים אנחנו חייבים להיפתח ולאפשר. תמיד תזכרו רק החולמים מגשימים".

עוד נכח בכנס סגן ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה״מ יובל אדמון שאמר: ״אנחנו מקדמים את התוכנית הזאת בהתאם לחזון של ראש הממשלה נתניהו להפוך את באר שבע למוקד עולמי של סייבר וחדשנות טכנולוגית. הקמת רובע החדשנות היא מהלך משלים ומכפיל כוח של מעבר היחידות הטכנולוגיות של צה״ל לנגב. שילוב המהלכים הללו צפוי להפוך את באר שבע לבירת חדשנות בקנה מידה עולמי. כמו כן, יש כאן הזדמנות גדולה להפוך את המדבר מחיסרון ליתרון. העולם כולו מחפש פתרונות טכנולוגיים על רקע מגמות של שינויי האקלים ומדבור. אנחנו הופכים את באר שבע למוקד עולמי בתחום". 

לדבריו הצטרף נתנאל לפידות, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות משרד הבינוי והשיכון: "באר שבע צריכה ויכולה להיות אבן שואבת להייטק, לרעיונות ולפיתוח בעבור הדרום כולו. העבודה שנעשתה יחד עם שותפים רבים, מייצרת את החיבור הנכון בין תכנון אורבני, ביקושי נדלן ואיכות חיים לתושבים. רובע החדשנות בעיר ימקסם את היתרון היחסי והאיכויות הקיימות, שמתורגמים לתכנון אורבני ממוקד ואיכותי. השקת רובע החדשות הוא צעד נוסף של משרד הבינוי והשיכון לחיזוק ופיתוח תחום העירוניות בישראל, בשיטות בנייה מתקדמות, הצללה, הליכתיות ועוד". 

אדית בר, מנהלת מינהל הפיתוח במשרד הפנים בדבריה: "רובע החדשנות הוא אחד מהכלים המרכזיים המניעים צמיחה כלכלית בעיר, אשר מגבירים את יכולת הרשות לתת שירות טוב ואיכותי יותר לתושב".

משיקים את רובע החדשנות של באר שבע צילום: דיאגו מיטלברג

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: ״העולם הרפואי משתנה בצעדי ענק וסורוקה, כמרכז רפואי מוביל, נמצא בקדמת החדשנות ומוביל תהליכי חדשנות ומחקר מהמתקדמים בישראל. סורוקה לקח על עצמו אתגר לפיתוח פתרונות לצרכי רפואה ברמה בין-לאומית, פיתוח של ידע וטכנולוגיה רפואית במענה לצרכים רפואיים טיפוליים, ובעיצובו כבית חולים חכם וחדשני".

מאיר פרי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה תכנון ומדיניות ברשות מקרקעי ישראל: ״רשות מקרקעי ישראל שותפה בגיבוש ומימון מיזם רובע החדשנות בעיר ותסייע למימושו ולקידום הנושאים המצויים בתחום אחריותה. זאת, בהתייחס, בין היתר, להקצאות הקרקע לתעסוקה ברובע, להארכת חוזי החכירה לשטחי האוניברסיטה ובית החולים, וההתאמתם למיזם המתגבש ועוד. התכנית מציגה עירוב שימושים ונגישות תחבורתית, והקצאת הקרקע טומנת בחובה פוטנציאל צמיחה כלכלי וחברתי משמעותי לעיר".

רובע החדשנות באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e8653fc1-4301-4eae-b8b8-58fafd4b49c5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה