את הבשורה הבאה בעלי העסקים בעיר העתיקה בטוח ישמחו לשמוע



עיריית באר שבע הודיעה רשמית, על הפחתה של יותר משליש באחוזי הארנונה של עסקים בעיר העתיקה. רוביק דנילוביץ' - "מדובר על החלטה חשובה שתוביל לשינוי גדול"

צילום באדיבות חברת 'יעדים' בשורה לעסקים בעיר העתיקה של באר שבע:  עיריית באר שבע הודיעה היום (ג'), כי היא מפחיתה את הארנונה בעיר העתיקה ב-35% עבור מסעדות, פאבים, מוזיאונים וגלריות - ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': "בשורה חשובה שתסייע משמעותית, יחד עם יוזמות נוספות שלנו, לחידוש העיר העתיקה"
                                      
משרדי האוצר והפנים אישרו את בקשת עיריית באר שבע להפחית את תעריפי הארנונה בעיר העתיקה של באר שבע ב-35% עבור מסעדות, מועדוני לילה, פאבים, בתי קפה, מוזיאונים, גלריות וסטודיו לאמנות בתחומי הציור, הפיסול והצילום. זאת, מתוך מטרה למשוך עסקים אלה לפעול בעיר העתיקה ולסייע לקיימים. ההפחתה נכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2022.

מדובר על מהלך נוסף, במסגרת תוכנית העירייה לחידושה של העיר העתיקה. בשנים האחרונות פועלת העירייה במספר מהלכים למשיכה של עסקים בתחומי התרבות הבילוי והפנאי לצד משיכה של סטודנטים ואוכלוסיות צעירות שיחיו את העיר העתיקה. במסגרת התוכנית, יוזמת ומקימה העירייה פרויקטים רבים בתחומי תרבות, אמנות ופנאי, דוגמת בית המחול, הצלמנייה, בית הסופרים, סדנת ההדפס, גלריית ארטישוק ומרכז מולועלם לתרבות יהדות אתיופיה, תיאטרון הילדים והנוער והקמפוס ללימודי אדריכלות והנדסה אמנותית של מכללת סמי שמעון.

אלה מצטרפים לפרויקטים נוספים דוגמת פארק קרסו למדע, מרכז הצעירים, מרכז מבקרים באר אברהם אבינו ותיאטרון הפרינג'. כל זאת לצד השקעה משמעותית בתקציבי אירועים ופסטיבלים שנערכו בשנים האחרונות (טרום הקורונה) ויערכו השנה ברחובותיה של העיר העתיקה.

בית הסופרים. קרדיט - עיריית באר שבעבנוסף מקדמת העירייה פעילויות ותכנים בתחומי תיירות הפנים, כאשר בעיר העתיקה הוקמו בשנים האחרונות מלונות בוטיק ייחודיים, בסה"כ של כ-100 חדרים. כמו כן, בשנה האחרונה נפתחו עסקי בילוי ופנאי נוספים (ברים ופאבים). יש לציין גם את מרכז לאודר שנפתח בשנים האחרונות בעיר העתיקה ופרויקטים נוספים בתכנון, דוגמת מרכז לסטרטאפים במבנה משרד החקלאות.

מהלך מתמשך נוסף בעיר העתיקה, חידוש תשתיות משמעותי במסגרת תוכנית רב שנתית מיושמת בעשור האחרון. בין הפרויקטים המשמעותיים הצפוי להסתיים בקרוב - חידוש רחוב קק"ל והמדרחוב ההיסטורי. בשורת ההפחתה ב-35% בארנונה מצטרפת למהלך משמעותי נוסף אותו הובילה העירייה בשנה שעברה לקבל פטור מהיטל השבחה לפרויקטים למגורים. מהלך שכבר מניע יזמים רבים ליזום ולקדם פרויקטים למגורים משולבים עם משרדים ומסחר.

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע: "מדובר על החלטה חשובה שתוביל לשינוי גדול. ההחלטה מעודדת ומזמינה יזמים חדשים לפתוח עסקים בעיר העתיקה ומסייעת רבות לאותם עסקים שנפגעו בתקופת הקורונה. ההשקעה העירונית, הפרויקטים שיבשילו ויזמים שמזהים את הפוטנציאל - יביאו להצלחתה של העיר העתיקה."

חלק מתהליך מתמשך, עבודות ברחוב קק"ל. קרדיט - עיריית באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה