"אני עובד אצל הציבור והתפקיד שלי הוא לשרת אותו"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('edea22ba-aaa3-4672-936a-fd42067e9fa0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('edea22ba-aaa3-4672-936a-fd42067e9fa0','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

זה המוטו של שמעון בוקר, סגן ראש עיריית באר שבע וראש סניף הליכוד בעיר, שבראיון נרחב מדבר על תחושת הסיפוק כשהוא מצליח לפתור בעיות לאזרחים שפונים אליו, הדרישה החדשה שהציב לחברות הענק הפועלות בתחום התשתיות בבאר שבע, ההכנות של סניף הליכוד בעיר לקראת הבחירות הקרובות והחשיבות הרבה של אשתו חני בהצלחה שלו בקריירה

רוח חדשה נושבת במסדרונות בניין עיריית באר שבע מתחילת הקדנציה הנוכחית, וזה לא בגלל שמישהו שכח לסגור את אחד החלונות בבניין.

מדובר בשמעון בוקר, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק האחזקה העירונית ושיפור פני העיר, שנכנס לתפקידו כרוח סערה.

במקביל, בוקר שעומד בראש סיעת הליכוד במועצת העיר, מכהן מזה מספר שנים גם כיו"ר מועצת סניף "הליכוד" בבאר שבע ונחשב למקורב ביותר ליו"ר הליכוד וראש הממשלה, בנימין נתניהו.

העשייה הציבורית לא זרה לבוקר, אשר במשך שנים רבות שימש בתפקיד בכיר בחברת "יעדים" העירונית, עם אחריות על אזורי התעשייה והעיר העתיקה בבירת הנגב.

שמעון הוא גם אחיו של אלי בוקר, סגן ראש עיריית באר שבע לשעבר לפני למעלה משני עשורים, כך שמבחינתו של שמעון, זוהי גם סגירת מעגל משפחתית.

חי את השטח

סגן ראש העירייה קם מדי בוקר בסביבות 6:00-5:30 ומתחיל לדבריו את יום העבודה בשוק העירוני. הוא בודק שהכל תקין בשוק תוך שהוא לוגם את הקפה של הבוקר. משם הוא עובר לאזורי התעשייה של באר שבע ולאחר מכן ממשיך לסיור בעיר העתיקה. בהמשך הוא מסייר גם בין שכונות העיר ורק מאוחר יותר מגיע בוקר ללשכתו שבקומה השנייה בבניין העירייה.

"אני עושה כל בוקר את הסיורים. מתעד את הדברים שמצריכים טיפול ואנשים שעובדים איתי יודעים שאני עקבי ואם צריך אני מגיע גם ביום שלמחרת כדי לבדוק מה טופל בדברים שביקשתי שיטופלו. כשאתה עולה על בעיות במסגרת הסיור ואחרי יום-יומיים אתה רואה שהבעיה תוקנה, זה עושה לך טוב. את הדבר הזה האלה למדתי מרוביק שכל הזה נמצא בשטח ובודק מקרוב מה נעשה. אני מכיר אותו עוד כשהיה ראש המינהלת שלי בעיר העתיקה", אומר בוקר בראיון נרחב ל"באר שבע נט".

בוקר מספר שאת מרבית זמנו הוא מעביר במהלך היום בשטח ולא פעם הוא גם מזמן לפגישות בנקודות מסוימות ברחבי העיר מנהלי אגפים בעירייה, כדי להמחיש להם ממקור ראשון דברים שמצריכים טיפול.

בוקר במהלך סיור בשטח | צילום: אלבום אישי

בין לבין, בוקר גם מקבל עשרות פניות ביום של תושבים שנתקלים במחסום בירוקרטי מול העירייה ומבקשים את הסיוע שלו. מבחינתו, הדלת שלו בלשכה תמיד פתוחה לטובת העניין והוא גם מקפיד להיות זמין במכשיר הפלאפון שלו ולסייע לפונים אליו באופן מיידי. בוקר: "אם אני יכול לפתור לבנאדם את הבעיה אני עושה הכל כדי שזה יקרה באותו הרגע. אני לא מאלה שמושכים דברים ומורחים אנשים. אתה עושה הכל כדי לעזור לאנשים שפונים אליך במסגרת המגבלות והנהלים ולרוב אתה גם מצליח. בגישה שלי, אני עובד אצל הציבור והתפקיד שלי הוא לשרת אותו. כשאתה עוזר למישהו אתה לפעמים מרגיש יותר טוב ממנו".

מטפלים בשכונות הוותיקות

מלבד טיפול בבעיות נקודתיות בתדירות יומית ברחבי העיר, בוקר מציין כי מבחינת המדיניות שמתווה ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', ישנה מגמה לטפל בתקופה הקרובה בשכונות הוותיקות של העיר. מדובר בשכונות שנבנו בשנות ה-50, ה-60 וה-70 וחלק מהרחובות באותן השכונות סובלים מהזנחה שפוגעת באיכות החיים של התושבים המתגוררים בהם. בוקר: "אחרי סיור עבודה בשטח עם ראשי האגפים הרלוונטיים ותיאום עם 'מי שבע', אנחנו בתהליך של שיפוץ וחידוש של הרחובות אלתרמן וקויפמן בשכונה ה'. מדובר ברחובות שלא טיפלו בהם אף פעם. תושבי השכונות הוותיקות בעיר הולכים להגיש את השינוי שאנחנו נבצע בשטח בתקופה הקרובה".

בוקר גם נתן הנחייה לבצע מיפוי של כל תחנות האוטובוס ברחבי העיר כדי לוודא שבצמוד לכל תחנה יהיה גם פח אשפה, על מנת שנוסעי התחבורה הציבורית לא ישליכו על הרצפה את הפסולת שלהם בזמן שהם ממתינים לאוטובוס.

דבר נוסף שבוקר החליט מאז כניסתו לתפקיד הוא לפקח על תחזוקת התשתיות של חברות הענק אשר מעניקות שירותים לציבור הרחב (בזק, חברת חשמל, יס, הוט וכו'...). לדבריו, לא פעם נמצא ברחוב ציוד לא פעיל או כבלים חשמליים שלא מחוברים לשום דבר, אשר מהווים מפגע סביבתי שיש לטפל בו. בוקר: "קראנו למבצע הזה 'שמיים נקיים'. הבאתי לפגישות בעירייה את הנציגים של כל החברות הגדולות שמתקינות תשתיות בבאר שבע והבהרתי להן בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים בעירייה, שכל חברה שרוצה לקבל מהעירייה אישור לחפור תשתיות, היא תצטרך לקבל מאיתנו גם אישור לסיום התקנת התשתיות, על מנת שאנחנו נבדוק לפני מתן האישור הסופי, שאכן הדברים בוצעו בשטח על פי הנהלים ולא נשארים מפגעים סביבתיים".

בוקר מפרגן מאוד לצוות שעובד תחתיו במסגרת התיקים שהוא אחראי עליהם בעירייה, וטוען כי הם עובדים מסביב לשעון במטרה לשרת את הציבור.

כמו כן, יש לו רק מילים טובות על ראש העירייה, רוביק דנילוביץ': "באר שבע קיבלה במתנה את רוביק. מדובר בראש העיר הטוב בארץ. הבנאדם עובד בלי הפסקה, עשה פה מהפיכות אדירות בהרבה תחומים והוא זוכה בצדק להערכה רבה מצד ראש הממשלה. בנוסף, תודעת השירות של רוביק זה משהו מדהים. הוא יכול לדבר בנושא חשוב עם שר, חבר כנסת או איש עסקים שתרם מיליונים לעיר, ומיד לאחר מכן לעבור לשיחה עם אישה מבוגרת שיש לה איזושהי בעיה קטנה שמפריעה לה, והוא יקדיש לאותה הגברת את מלוא צומת הלב, כפי שהוא הקדיש לאותם בכירים שהוא דיבר איתם לפני כן. זה האיש".

סניף הליכוד מוכן לבחירות

בעוד קצת יותר מחודש, יערכו הבחירות החוזרות לכנסת. בוקר שעומד בראש סניף הליכוד בבאר שבע, כבר ערוך ומוכן עם חבריו לסניף לקראת יום הבוחר: "קיימנו לפני מספר ימים ישיבה ראשונה בסניף לקראת הבחירות. הגיעו קרוב למאה איש שמהווים את הבסיס לפעילות של הסניף. יש לנו אתגר קשה-לשבור את השיא שקבענו רק לפני מספר חודשים. צריך לזכור שלפני ארבע שנים כשהיו בחירות לכנסת, הבאנו בבאר שבע 40% הצבעה לליכוד. בבחירות האחרונות שהיו באפריל הצלחנו לגדול ל-44%. אני לא רוצה לרדת מהרף הגבוה שקבענו ושואף תמיד לשבור עוד שיא. למרות שיש לנו משימה לא פשוטה, אני שואב אופטימיות מכך שיש לנו כאן בסניף בבאר שבע מנגנון שהוא אולי המנגנון הכי טוב בארץ. ראשי סניפים מכל הארץ גם מתייעצים איתי ומיישמים את המודל שלנו".

בוקר הוא האיש הכי קרוב לנתניהו בבאר שבע כבר כמה שנים טובות. השניים שפיתחו יחסי חברות חמים, משוחחים בתדירות גבוהה ובוקר אף מוזמן באופן סדיר להתייעצויות במעון ראש הממשלה בירושלים, לצד הכוורת הקרובה של נתניהו. לדבריו, כשהם נפגשים, יש ביניהם הבנה עיוורת לאור ההיכרות העמוקה בין השניים.

יחסי חברות קרובים. בוקר עם נתניהו | צילום: אלבום אישי

בוקר טוען כי הסיבה לתמיכה הגדולה שיש לליכוד בבאר שבע בשנים האחרונות נובעת מההשקעה הממשלתית הגדולה בעיר בתקופת כהונתו של נתניהו כראש ממשלה: "מה שבאר שבע והנגב קיבלו ממשלת ישראל במהלך התקופה של ביבי, זה הרבה יותר מהרגיל. לדוגמא, יש את ההשקעה האדירה בבאר שבע בשנים האחרונות בתחום הסייבר. יש את האגם שהולך להיפתח בפארק נחל באר שבע. אין ספק שצריך לדעת איך לממש את הכסף הגדול שמגיע לעיר לטובת פרויקטים שונים ובקטע הזה רוביק הוא אלוף, אבל בלי שהממשלה לא הייתה מחליטה להשקיע בנגב מיליארדי שקלים בשורה ארוכה של פרויקטים, זה לא היה קורה. גם הפרויקט הגדול של מעבר צה"ל דרומה, מי שמוביל את המהלך זו ממשלת נתניהו".

בהקשר של מעבר צה"ל דרומה, נכון לעכשיו הקמת קריית מודיעין באזור ליקית על פי המתווה המקורי נמצא בסכנה, זאת עקב ההתנגדות של הרמטכ"ל אביב כוכבי, שביקש מנתניהו לפני מספר חודשים לשקול את הנושא מחדש. זהו פרויקט בהיקף של כ-25 מיליארד שקלים שאמור להשפיע בצורה דרמטית על הנגב.

"יש לי הרגשה שהסיפור הזה עם המודיעין לא יצא סתם לפני הבחירות. אני לא יודע מה הדעות של הרמטכ"ל ואני לא יודע למי יש אינטרס לצאת עם הדבר הזה כחודש וחצי לפני שהולכים לבחירות. אני אומר כאן בצורה ברורה-'יש בעל בית למדינת ישראל וקוראים לו ביבי נתניהו שמכהן גם כשר הביטחון והוא ידאג שהפרויקט יצא לפועל'. והרמטכ"ל, עם כל הכבוד לו, יש כבר החלטת מממשלה בנושא, המכרזים יצאו לדרך והושקעו מיליונים עד עכשיו בפרויקט. ברור לי שלפעמים בפרויקטים כאלה ואחרים יש עיכובים, אבל נראה שפה יש מטרה למישהו לנסות לטרפד את התהליך ולפגוע בליכוד ובבנימין נתניהו לקראת הבחירות. אין לי ספק שבימים הקרובים נתניהו בעצמו יבהיר את עמדתו בנוגע לסוגיה וכולם יבינו שהמהלך יוצא לפועל. אם הממשלה התחייבה שתוקם מסילת רכבת לטובת העניין, אז תאמין לי שהמסילה תוקם. זה לא מה שיפיל את הפרויקט".

ומה באשר לצורך להקים בית חולים שני בבאר שבע לצד סורוקה?

"זה יקרה בקרוב. כבר הניחו אבן פינה והולך לקום בית חולים נוסף בבאר שבע. יש החלטת ממשלה בעניין והתהליך יצא לדרך".

פרויקט גדול נוסף שאמור להביא בשורה גדולה לנגב הוא הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים. נכון להיום הממשלה צריכה להכריע האם להקים את השדה בנבטים, או בצפון הארץ באזור עמק יזרעאל. "כשאני נפגש עם ביבי אני מציף גם את הנושא הזה. אני יכול להגיד לציבור שלא את הכל אנחנו יודעים משיקולים כאלה ואחרים ויש נושאים שלא תמיד אפשרי להיכנס אליהם במסגרת דיון ציבורי פתוח", אומר בוקר בהקשר זה.

בוקר בזמנו נלחם נגד ביטול חוקי הנגב, שאמורים היו להביא בין השאר לתושבי באר שבע הטבות מס. הפעם, במסגרת העמדה הבכירה בה הוא נמצא היום, בוקר מאמין שיש ביכולתו להביא לשינוי בסוגיה זו: "אני לא מתכוון להתנהל כפי שנהגו ראשי העיר מאילת או עכו שאיימו שהם עוזבים את הליכוד בגלל מחלוקת עם הממשלה. אנחנו לא מסכנים, אבל מגיע לנו לקבל הטבות מס. לא הגיוני שתושבי מיתר, ישוב במעמד סוציואקונומי הרבה יותר גבוה מבאר שבע, מקבלים הטבות מס ותושבי באר שבע לא מקבלים. אני מתכוון להילחם בעניין הזה ואני לא יעשה הנחות לאף שר או חבר כנסת של הליכוד. אני מאמין שהפעם נכניס לכנסת 40 חברים ואף אחד מהם לא יקבל ממני הנחות. יש לי דלת פתוחה אצל כל שר וחבר כנסת של הליכוד ואני יגיע אם צריך לכל אחד מהם בנושא הזה. אנחנו זכאים לזה כי אנחנו חוטפים לא פחות טילים מעזה בהשוואה לעיר כמו אשקלון, שכן מקבלת הטבות מס. חוץ מזה, בזכות אחוז ההצבעה הגבוה של תושבי באר שבע לליכוד, יש לליכוד כמות גדולה של מנדטים בכנסת. אז חברי הכנסת של הליכוד צריכים להחזיר באותו מטבע לתושבי באר שבע שהביאו אותם לכנסת. הליכוד קיבל מבאר שבע במערכות הבחירות האחרונות שלושה מנדטים, זה כוח שאי אפשר לזלזל בו. אף אחד לא עושה לנו טובה, מגיע לנו בזכות ולא בחסד".

לפני שאנחנו מסיימים את הראיון, בוקר מבהיר מהו המקור שמתדלק אותו לאורך השנים ומוביל אותו להצלחה: "אישתי בשבילי היא ראשונה לפני כולם. חני היא הדבר הכי טוב שקרה לי ב-35 השנים האחרונות. היא הבסיס של הבית. אתה יודע מה זה לגדל חמישה בנים?, זה חתיכת פרויקט ואני מצדיע לה על העניין. היא פייטרית אדירה ומקור הכוח שלי. היא בנאדם שכולו לב גדול ונתינה למען המשפחה ולמען האחר. להגיע לתפקיד של סגן ראש עיר זה הישג לא פשוט, אבל כל ההישג הזה הוא בזכותה. אני נשוי 35 שנה ולאורך השנים אדם עובר גם תקופות קשות, אבל הדבר היחיד שאף פעם לא היה לי בו משבר זה עם אישתי. הגעתי לאן שהגעתי בחיים בזכות אישתי".

"הגעתי לאן שהגעתי בחיים בזכות אישתי". שמעון וחני בוקר | צילום: אלבום אישי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8eeb028b-a5b4-4341-abdf-d17590666ce4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה