אחרי ההצלחה בבאר שבע, גם בעומר החליטו להקים סיירת מתנדבים



מתוך יוזמה של המועצה ומשטרת העיירות, יחידה חדשה של מתנדבים הוקמה ביישוב עומר מתוך מטרה לסייע למשטרה בשמירת הסדר וההגנה על הבטחון האישי. היחידה תהיה רכובה על גבי ג'יפים של תושבי היישוב ותפעל תחת קב"ט היישוב, אלעד אמויאל ומשטרת העיירות

מפגש ראשון יחידת הג'יפאים. קרדיט: טל שדה (ע"פ סעיף 27א' חוק זכויות יוצרים)

כפי שדיווחנו כבר בעבר, עומר הוא אחד היישובים הבודדים באזור הנגב שכמות הפשעים בו השנה גדלה ביחס לשנה שעברה. בכלל זה לא סוד שעומר סובלת מכמות פשיעה רבה, גם בתוך היישוב וגם בכבישים הסובבים אותו. מתוך כך, בשנה שעברה החליטה המועצה המקומית עומר יחד עם יחידת משטרת העיירות לפתח פרויקט של שיטור קהילתי בעזרת מתנדבים מהיישוב.

אתמול בערב (רביעי) נערך מפגש הפתיחה של יחידת מתנדבים חדשה ביישוב עומר. היחידה תורכב מכוחות מקומיים של נהגי ג'יפים, לצד מתנדבים שיצטרפו אליהם. מטרת היחידה היא להוות טבעת נוכחות שתסייר ותגיב לאירועים מסביב ליישוב. המתנדבים יקבלו סמכויות מסוימות בדומה לשוטרים קהילתיים ומתנדבים רבים שפועלים בערים רבות ברחבי הארץ.

טל שדה, חבר המועצה המקומית ואחד ממובילי פרויקט יחידת הג'יפאים ביקש להודות בפייסבוק לחלק מהאנשים שפעלו להקמת היחידה: "בראש ובראשונה אני מבקש להודות למפקד משטרת העיירות, סנ"צ יוגב אטיאס, שבמסירות בלתי מתפשרת, בונה מחדש את האמון בין כוחות המשטרה באזורנו לבין הקהילה. כמו כן, תודה לקצין אג"מ עיירות אדיב אוחנה, ההשקעה של התחנה ניכרת בהמון צמתים... תודתי לראש המועצה, פיני בדש שסייע בדרכו ובכל כוחו מול מקבלי ההחלטות בדרגים הגבוהים ביותר להקמת היחידה. תודה למחלקת הבטחון בישוב בראשות הקב"ט אלעד אמויאל על הסיוע בקידום היוזמה הזו... תודה ענקית לאדי יוסף, השוטר הקהילתי שלנו שדחף את כל החלקים הבירוקרטיים.

ותודה אחרונה, אולי החשובה ביותר - לכם, מתנדבות ומתנדבים יקרים. מול רוח ההתנדבות, מול המסירות, ומול הנחישות שלכם – איש לא יכול. אני מאחל לכולנו הצלחה ומקווה שנראה עוד ועוד תושבים לוקחים חלק ומתנדבים ליחידה הזו בעיקר כי זה הבית של כולנו, זה הבטחון של ילדינו ונמשיך לעשות ככל שיידרש כדי לבנות מעגלי בטחון נוספים. רוצים להצטרף".

עם זאת נשארת השאלה, האם המהלך של שיטור קהילתי הוא מספיק בשביל להתמודד עם האלימות וחוסר המשילות בדרום. רק ביום של חג שני בסוכות האחרון עבריינים ביצעו 8 פריצות שונות לבתים רק ביישוב עומר. נדמה כי המהלך שקרה גם בעיריית באר שבע בעזרת סיירת בראל שהוקמה בעיר, מגיע מראשי רשויות שנאלצים למצוא פתרונות יצירתיים כדי להגביר את הבטחון האישי בנגב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה