אחרי ביטול אירוע הגאווה בנתיבות בעקבות איומים, גם הפגנת הקהילה הגאה לא תתקיים

$(function(){setImageBanner('3603f4b7-8ff5-4d3c-ab3c-de275f00e534','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

הפגנת הקהילה הגאה הייתה אמורה להתקיים היום בנתיבות, זאת בעקבות האיומים שספגו חברי הקהילה וביטול אירוע הגאווה בעיר. אך כעת בשל חוסר הסכמה מול משטרת ישראל לגבי מיקום ההפגנה- היא לא תתקיים. באגודה למען הלהט"ב מסרו: "הקהילה הגאה לא תידחק לשוליים, זו פגיעה אמיתית בחופש שלנו להשמיע את קולנו כנגד האלימות"

הערב (חמישי) היה אמור להתקיים אירוע הגאווה הראשון בעיר נתיבות שבדרום. אך בימים האחרונים קיבלו חברי הקהילה הגאה איומים לחייהם, וזאת לאחר ניפוץ שמשת הרכב של אחת ממארגני האירוע וקליע חי שנשלח לאימו של אחד המארגנים. בעקבות כך אתמול הוחלט על ביטול האירוע. "נאלצנו בצער לקבל החלטה על ביטול אירוע סובלנות וגאווה בנתיבות מחשש לחייהם של מארגני האירוע. קליע חי נשלח לאימו של אחד המארגנים והמסר היה ברור: גאווה שווה רצח. חייהם וביטחונם של הפעילות והפעילים שלנו עומדים בראש סדר העדיפויות", מסרו מהאגודה למען הלהט"ב בישראל.

בעקבות אותם אירועים, החליטו חברי הקהילה הגאה בדרום לקיים הפגנת תמיכה בקהילה ונגד האלימות, הערב בעיר נתיבות. האגודה למען הלהט"ב תכננה להפגין ברחבת העירייה אך לא קיבלה לכך אישור והוצעו לה חלופות אחרות לקיום ההפגנה. אך כעת מסתמן כי גם אירוע זה לא יתקיים, זאת בעקבות מחלוקת מול משטרת ישראל לגבי מיקום ההפגנה.

מפקד תחנת נתיבות, גיא חיון, התייחס לכך ואמר: "אתמול בשעה ארבע אחר הצהריים הגיעו נציגים של הקהילה הגאה והם ביקשו לקיים מחאה היום בשעה שש בערב מול עיריית נתיבות או מול לשכת ראש העיר. אנחנו בחנו את זה והבנו שנכון לפרק הזמן הזה יהיה לנו מאד קשה לאבטח אותם מצורה מיטבית. יש אירועים מתכוננים מבעוד מועד במקביל למקומות האלו, ובנוסף זה נמצא בפתחה של השכונה החרדית ועל מנת שנוכל לשמור על ביטחונם, זה בלתי אפשרי בתוך 24 שעות. אחרי שהם הגישו את הבקשה היה סירוב שלנו לקיים את המחאה ותוך כדי שהצענו חלופות".

עוד הוא הוסיף: "הסברנו להם והם החליטו שזה לא מתאים להם. צריך לזכור שבסוף המטרה שלנו כתחנה הוא להבטיח את ביטחונם. אני מבין שכולכם מבינים את המתיחות אז לאור כל הדברים האלה החלטנו להציע להם נקודות אחרות ששם נוכל לאבטח אותם והם לא היו מוכנים. היה לנו שיח מאד ארוך איתם עד השעות הקטנות של הלילה, אבל לצערי הם היו נעולים לבצע את זה במקומות שלהם, למרות שאנחנו צריכים זמן סביר בשביל להתכונן לדברים האלו. התיקים לגבי הכדור נמצאים בחקירה – כל משאבי המרחב מושקעים בנושא זה".

קרדיט: הבית הגאה

על כך הגיבה האגודה למען הלהט"ב בישראל: "משטרת ישראל אסרה על קיום ההפגנה ברחבת העייריה בנתיבות שתוכננה לשעות הקרובות והודיעה שתאפשר לנו להפגין רק בנקודות רחוקות מחוץ לעיר. שיהיה ברור- הקהילה הגאה לא תידחק לשוליים! לא נקיים הפגנה שתחביא אותנו בשולי העיר.

זו פגיעה אמיתית בחופש שלנו להשמיע את קולנו כנגד האלימות והאיומים ברצח שסופגים חברי וחברות הקהילה בנתיבות. יחד עם הפעילים המקומיים, בזמן הקרוב נעדכן לגבי הצעדים הבאים במטרה לקדם מרחב בטוח וסובלנות עבור הקהילה הגאה בנתיבות. המשטרה מפחדת להתמודד עם הלהט״בופוביה בנתיבות, גם העירייה מפחדת- אנחנו לא נפחד ולא נשתוק ולא נוותר כי לחברי וחברות הקהילה הגאה מגיע להרגיש בטוחים ושווים ולא משנה אם הם גרים בנתיבות, ברמת גן או בעפולה".

מדוברות המשטרה (מרחב הנגב) נמסר: "הערכות משטרת ישראל למחאת הקהילה הגאה בנתיבות. לקראת המחאה המתוכננות היום בעיר נתיבות התקבלה אתמול (18.5) בשעות אחר הצהריים במשטרת ישראל בקשה לאישור מחאה של הקהילה הגאה להיום (19.5) בשעה 18:00. עפ"י הבקשה יש בכוונת המארגנים לקיים מחאה מול עיריית נתיבות או לחילופין מול לשכת ראש העיר הממוקמת במרכז הביטחוני (מהר"פ).

לאור אירועים אחרים המתוכננים באותו המועד באזורים אלו ומתוך רצון לשמור על שלום ובטחון הציבור, העבירה משטרת ישראל למארגנים שתי חלופות לקיום המחאה בכניסות לעיר. ההערכות המשטרתית נמשכת. במשטרת מדגישים כי נמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא לממש את חופש הביטוי והמחאה כחוק תוך שמירת הסדר הציבורי ובטחון המפגינים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1a72de93-758b-45cd-a8ac-4a3c52a07b22','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה