אויב מבית: תושב הנגב הצטרף לחמאס, תצפת על יישובים והעביר מידע על בסיסים



ג'ומעה אבו גנימה בן ה-26, תושב הנגב, מואשם כי לפני כ-8 שנים הסתנן לעזה ושם הצטרף לאימונים של מחבלי הנוחבה. בהמשך, העביר מידע על בסיסים בבאר שבע ואף עזר בתצפיות על יישובי העוטף. כתב האישום המלא בפנים

חמאס. צילום: Gettyimages

חצה את הגבול ב-2016, הצטרף לחמאס ואף העביר מידע על בסיסי צה"ל באיזור באר שבע: כך הותר לפרסום הבוקר על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, וזאת לאחר הגשת כתב אישום חמור כנגד תושב הנגב ג'ומעה אבו גנימה (26) מאלעאצם, בגין סיוע לאיוב במלחמה וחברות בארגון טרור.

על פי כתב האישום, במהלך חודש דצמבר 2023 נעצר אבו גנימה על ידי כוחות צה"ל, בעודו מנסה להיכנס מרצועת עזה לשטח ישראל. עם מעצרו הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי. מכתב האישום שהוגש היום כנגדו על ידי עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) עולה כי בשנת 2016 חצה אבו גנימה את הגבול לרצועת עזה, שם פגש פעילי חמאס ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית של החמאס ולהיות שהיד.

פעילי החמאס העבירו את אבו גנימה לחקירה, שם מסר פרטים בין היתר אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום ובאיזור באר שבע בפרט. לאחר כ-3 חודשים בהם שהה בבתיהם של פעילי חמאס הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי. בהמשך נשלח אבו גנימה לאימון מתקדם יחד עם מחבלי נוחבה, שם גם עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי.

במהלך שהותו ברצועה ביצע אבו גנימה תצפיות על מספר יישובי העוטף ונפגש עם פעילי חמאס במטרה לסייע להם במלחמתם נגד ישראל. בנוסף, נענה אבו גנימה להצעות שונות לביצוע פעולות טרור, אשר כללו ביצוע פיגוע ירי בשטח ישראל נגד חיילים, חזרה לישראל וגיוס לצה"ל על מנת להעביר מידע לחמאס ולגייס פעילים נוספים. ואף הסכים להצעה לחבור לארגון פשיעה בישראל על מנת לקדם פעילות טרור.

בשנת 2021 נכלא אבו גנימה למשך שנתיים, על ידי חמאס, בשל מה שהוגדר על ידי ארגון הטרור ''אי עמידה במגבלות אשר הוטלו עליו". בעקבות הפצצות צה"ל בסמוך לבית הסוהר שבו היה כלוא ב-7 לדצמבר, שוחררו כל האסירים מהמתחם. שלושה ימים לאחר מכן הוא ניסה לחזור לישראל, ונעצר על ידי כוחות הביטחון.

לאבו גנימה מיוחסות עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו בישראל, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור ויציאה שלא כדין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה