אבל כבד בבאר שבע: תקווה סבאן ז"ל הובאה למנוחות

$(function(){setImageBanner('1659bc10-860d-42db-a320-df3a4e0af575','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

באר שבע כואבת את לכתה של תושבת העיר תקווה סבאן, בת 20 בלבד ושמה קץ לחייה בליל יום חמישי אחרון, לאחר תקופה ארוכה של התמודדות עם קשיים נפשיים. במהלך החודשים האחרונים פנתה תקווה פעם אחר פעם לרשויות בבקשה לעזרה, לפני כשלושה שבועות פנתה למשטרת ישראל ונענתה בזלזול ובבוטות: "תתאבדי כבר בשקט". בהלווייתה אמש, הגיעו מאות אנשים לכבד אותה בדרכה האחרונה: "כמה סבל ידעת ב20 שנות הישרדות, כמה נאחזת במה שרק היה נשמע מעודד, איבדנו נשמה טהורה!"

תוכן גולשים, ע"פ סעיף 27 א'

סיפורה הבלתי נתפס של תקווה סבאן ז"ל, בחורה צעירה ששמה קץ לחייה לאחר התמודדות עם קשיים נפשיים ואטימות בלתי נתפסת מצד הרשויות, אליהן זעקה לעזרה, הותיר את באר שבע המומה וכואבת. על אף תחושות הבדידות שחשה בימי חייה, תקווה נכנסה לליבם של אנשים רבים במהלך הדרך, שהגיעו לכבד אותה בהלוויתה בליל אמש בבית העלמין החדש שבבאר שבע.  

אלישבע, הכירה את תקווה לפני כשנה דרך קבוצה של נפגעות תקיפה מינית, סופדת לה: "תקוושלי. אני לא מאמינה שהלכת ככה בלי להיפרד כמה שעות לפני הקדשתי לך את השיר תאמיני בעצמך - מורן אהרוני. שמעת. ואמרת שזה שיר מעלף. ביקשת שאזכיר לך לקחת את הכדורים ב10 בבוקר כל יום וביום שישי כבר לא כתבת לי שלקחת. ככה נפרדת ממני, בשיחת וידאו, האחרונה שלנו ברביעי בלילה, סיכמנו שאת לא פוגעת בעצמך כדי שתוכלי לקבל סל שיקום.

כמה סבל ידעת ב20 שנות הישרדות, כמה נאחזת במה שרק היה נשמע מעודד, איבדנו נשמה טהורה,סליחה שלא הייתי לצידך ברגעים האחרונים של חייך. אוהבת אותך!!! נוחי על משכבך נשמה טהורה שלי. יהי זכרך ברוך".

טליה בן זקן, חברה: "הלב לא מעכל,נשמה טובה תנוחי על משכבך בשלום, הגעת לעולם האמת.מאמינה שהבורא יעטוף אותך ויתן לך את כל אהבה והטוב שכאן בעולם האכזר הזה לא העניקו לך. החיים התאכזרו אלייך ואת לא אשמה שנולדת לעולם אכזר כזה, הנשמה שלך הייתה טובה מדיי בשביל להכיל את כל הרוע והקושי של החיים האלו.היית לוחמת אמיתית! בשבילי נצחת את החיים האלו. תמיד אני אזכור את הלב הטוב שלך, והנשמה הטובה שלך שרק חיפשה להיות חופשיה ושלווה. אהובה יפה חצי מהלב הלך איתך, תודה על מה שהיית למעננו".

אפרת אזולאי חברה מלימודי הגראפיקה: "הלב שלי נשבר. אומנם לא היינו חברות קרובות אבל הספקתי להכיר אותך במשך שנה, התחברתי אלייך ובאמת אהבתי אותך בתור מי שאת. ילדה מצחיקה וטובת לב, קצת אבודה, תמיד ראיתי אצלך שרצית כל כך וניסית כל כך אבל לפעמים זה מעייף ואני מבינה. כל החשבונות שלך ברשתות חברתיות זעקות לעזרה והלב שלי מלא ברגשות אשם. אני מצטערת שלא שמעו אותך מספיק, שלא טיפלו בך כמו שמגיע לך. יהי זכרך ברוך".

דנה אשר, ליוותה את תקווה מטעם הקליניקה המשפטית לייצוג בני נוער וצעירים של אונ' רייכמן מספרת: "נשבר לי הלב. ליוויתי את ת' בשני מקרים כואבים ובלתי נתפסים בחודשים האחרונים. החיים התאכזרו אליך מכל הכיוונים ועד היום, בחרת לשרוד אותם. את גיבורה. את גיבורה שלא ויתרת והתלוננת פעם נוספת גם כשידעת שהסיכויים קטנים. את גיבורה שהקשבת לנימוקי הפרקליטה למרות שלא הסכמת איתם ולא הצלחת להבין איך סוגרים כזה תיק.

את גיבורה כי זעקת לעזרה לכל גורם שקיים וניסית להילחם, וגם כשזלזלו בך כשביקשת עזרה התלוננת ונעזרת בנו. את גיבורה שניסית להבין את המערכת ולהסביר מצידך את ההתמודדויות הנפשיות שלך למרות שהייתה אטומה. לימדת אותי את האטימות שבמערכת להתמודדויות נפשיות, את הקיבעון ואת חוסר הצדק שנגרם לבני אדם לא מהרקע הנכון. השם הפרטי שלך מסמל את מה שרציתי עבורך. סבלת הרבה אני יודעת, כנראה שלא יכולת יותר ואני לא שופטת אותך. נוחי על משכבך בשלום".

צילום: באדיבות רפאל כהן

אסתי, אמנם לא הכירה את תקווה אישית אך לא הצליחה להישאר אדישה  למקרה והגיעה לבית העלמין: "אני לא מכירה אותה אישית. לבשתי עליי כל מה שיכול לחמם, אבל זה לא עזר. רעדתי מבפנים. לא הזלתי דמעות כי הן לא רצו לצאת ממני. רק הלב שלי בכה חזק והזדעזע עם עצמו. מוזר ללכת ללוויה של מישהי שלא מכירים אבל רציתי. היא הייתה מספיק שקופה בחייה, לפחות במותה שמישהו יתאמץ. ילדה יפה בת עשרים, תקווה אחת שלא הכרתי... יהי זכרה ברוך". 

מותה של תקווה, העלה שוב על סדר היום את סוגיית חוסר הטיפול בנפגעי הנפש במדינה. הרשתות החברתיות גועשות, אנשים רבים מביעים את זעמם על אי הטיפול בתקווה, על אף שפנתה לעזרה פעמים רבות כל כך:

"עצוב וטרגי כל כך המקרה האישי ששמעתי עליו הימים אלה שמציף את המצב הכל כך עגום של נושא הטיפול בפגועי נפש כאן בארצנו המתיימרת להיות מדינה מתקדמת..."

"כשלנו בתור מדינה שדואגת לאזרחיה! נוחי על משכבך בשלום ילדה יפה"

"כל-כך עצוב! בחורה צעירה שמודעת למצבה וזועקת לעזרה ואף אחד מהגורמים הרלוונטיים לא קשוב והכי נורא השיחה עם המוקדן האלים שלא יוצאת לי מהראש"

"עצוב מוות מיותר! בנוסף לכל הכישלונות בכמה וכמה מערכות במדינה, מערכת הבריאות הנפשית מדרדרת מרגע לרגע! פשוט כןאב ועצוב"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('62ae2c93-83a7-4d99-9277-03d36c0c924e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה