אבל גדול: אליהו עופר, אגדת הפועל באר שבע - הלך לעולמו בגיל 78

$(function(){setImageBanner('01a80cfd-312d-4f1a-8540-b16c5f9f23d3','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עופר, אחד מסמליה הגדולים ביותר של הפועל באר שבע - הלך אמש לעולמו. בעבר זכה בשתי אליפויות עם הקבוצה בתור שחקן ואף אימן אותה בלא פחות משש קדנציות שונות

אבל גדול בבאר שבע ובכדורגל הישראלי בגלל: אליהו (לילו) עופר, שחקן העבר של הפועל באר שבע ואגדת המועדון - הלך לעולמו בגיל 78. יהי זכרו ברוך.

עופר, שחקן ומאמן העבר של המועדון - שיחק לאורך כל הקריירה שלו בהפועל באר שבע וזכה עימה בשתי האליפויות הראשונות של הקבוצה בשנות ה-70. לאחר פרישה ממשחק פעיל, אליהו פנה לקריירת אימון ובמהלכה אימן את הקבוצה בלא פחות משש קדנציות שונות.

עופר נולד בלוב כאליהו דבאש, ועלה לארץ בגיל 7. הוא גדל בבית דתי והתחנך בבית-ספר דתי. כשחקן בגיל צעיר, שלבש את חולצת ההרכב הראשון של הפועל באר שבע, זכה לפרסום בעיתונות הספורט, דבר שהכעיס מאוד את מוריו בבית הספר הדתי. מאחר שלא רצה להפסיק את לימודיו מצאו מנהלי הקבוצה פתרון יצירתי ושינו את שמו הספורטיבי מדבאש לעופר, כך שמנהל בית הספר הדתי בו למד היה בטוח שהתלמיד אליהו דבאש חזר למוטב.

אליהו עופר, בזמנו כשחקן. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

עופר לא עבר מסלול רגיל של כדורגלן המגיע מקבוצת הנוער של האגודה. הוא התגלה בגיל חמש עשרה בשכונה בה גדל וצורף לקבוצה הבוגרת. לאחר תקופה קצרה החל לשחק בהרכב הראשון. כבר בגיל צעיר הפך עופר לאחד משחקניה המובילים של הקבוצה ולמנהיג על המגרש ומעמד זה נשמר במשך שנים רבות. שיחק לרוב כקשר אחורי והכתיב במקרים רבים את קצב המשחק של קבוצתו. היה הבועט הפנדלים הקבוע של הפועל באר שבע וניחן בזריקות חוץ ארוכות טווח. כאמור, זכה עופר עם הפועל באר שבע בשתי האליפויות הראשונות שלה, ופרש ממשחק פעיל בעונת 1976/1977.

כמאמן, היה ידוע כמאמן המקפיד על משמעת, דבר אשר הביא לעיתים למחלוקות עם שחקנים בולטים. בשנים האחרונות פרש מאימון קבוצות כדורגל מקצועיות ועבר לשמש כמאמן ילדים ומגלה כישרונות במגזר הבדואי. ב-1981, מספר שנים לאחר שפרש - זכה בעיטור "לאיש כפועלו" מטעם איגוד הפועל.

ביתו, מיכל זגורי ספדה לו בכאב: "בצער רב וביגון קודר אני מודיעה על פטירתו של עטרת ראשי, אבא שלי, המלך שלי אליהו עופר הגדול המיוחד, הטוב לב, כל העולם שלי! כמה עצב אני לא מאמינה שאני רושמת את זה. יהי זכרו ברוך נשמתו בגן עדן, אבא שלי היקר שלי תשמור עלינו מלמעלה''.

מדובר באבידה גדולה לבירת הנגב, שכן עופר שימש כאחד מסמליה הגדולים ביותר של העיר. פטירתו מגיעה זמן לא רב לאחר שאגדת עבר אחרת של המועדון, רפי אליהו - הלך גם הוא לעולמו.

הוא יובא למנוחות היום (ה'), בבית העלמין בעומר. יהי זכרו ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה