אבידה גדולה: חנה ג'יבלי, דמות מוכרת ואהובה בעיר - הלכה לעולמה



ג'יבלי, מוותיקות שכונה א', ודמות מוכרת בקרב תושבי באר שבע - הלכה לעולמה השבוע בגיל 95. נכדה יוסי ספד לה: ''לב גדול, קומה זקופה, נתינה בלתי נגמרת''

חנה ג'יבלי ז"ל. קרדיט - צילום פרטי

מרי חנה ג׳יבלי, מוותיקות העיר, דמות מוכרת ואהובה בקרב התושבים - הלכה לעולמה השבוע בגיל 95, כשהיא משאירה אחריה 11 ילדים ומעל 60 נכדים ונינים.

ג'יבלי, נולדה בביזרט שבתוניס לרב לויתן פרג׳יון (רב העיר ביזרט ובהמשך הרב הספרדי הראשון של אשקלון), עברה יחד עם משפחתה את השואה בביזרט ועלתה לישראל ב-1948. במעברת באר יעקב הכירה את בעלה יוסף ג׳יבלי, גם כן עולה מתוניס. לאחר חתונתם היו מראשוני העולים בבאר שבע שהקימו את שכונה א׳, בשכונה היו מוכרים בזכות חנות הירקות שלהם ועבודתו של יוסף כאחד הספרים הראשונים בעיר. מרי הייתה דמות מוכרת ואהובה אשר תמיד עזרה ודאגה לשכניה.

כאמור, שניים מבניה של ג'יבלי הינם כמובן שלום ומשה, הבעלים של ''פלאפל הגשר'' המיתולוגי שבשכונה ה'. לאחר פטירתה, שוחחנו עם נכדה, יוסי ג'יבלי, אשר ספד לה בכאב לב: ''סבתא מרי כל מי שהכיר אותך ידע איזה אדם טוב היית, כל כולך היה רק טוב. תמיד רצית שיהיה לכולנו טוב, תמיד דאגת. לפני שנה בערך, אחרי אחד הביקורים אצלך, עשיתי החלטה עם עצמי, איזה סבתא מרי אני משאיר לי בזיכרון. בזיכרון שלי את נשארת סבתא מרי הגבוהה והזקופה, שאתה נכנס אליה לבית לא משנה מתי היא בדיוק צופה בטלויזיה בתזמורת אנדלוסית או סדרת דרמה בערבית, אבל בשנייה שתכנס היא תתן לך את השלט לראות מה שאתה רוצה. סבתא מרי עם האוכל הכי טעים שאכלתי בחיי. אוכל עם ברכה, תמיד הספיק לכולם תמיד הכי טעים כאילו משהו מהלב הענק שלך היה שם בפנים. סבתא מרי שתמיד תדאג לשכנות שלה, תדע מה שלומם של כל הילדים ותעזור בכל מה שהיא יכולה''.

עוד הוסיף ג'יבלי: ''באחד מעשרות הפעמים ששאלתי אותך על סבא יוסף שלא הכרתי, אמרת לי ״אתה הנכד ששואל הכי הרבה על סבא״. בשנים האחרונות הסקרנות הזאת הובילה אותי לחקור גם על מאיפה את הגעת לארץ. את כבר לא יכלת לספר לי אבל אני חפרתי וקראתי והבנתי שיש גם דברים שלא סיפרת לנו אף פעם. בכל ביקור הבטחתי לעצמי איזה סבתא מרי אני רוצה לזכור: לב גדול, קומה זקופה, נתינה בלתי נגמרת. סבתא מרי שלי''.

ראשונה משמאל עם משפחתה בעלייה לארץ. קרדיט - צילום פרטי

מערכת באר שבע נט משתתפת בצער המשפחה. יהי זכרה ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה