הנחייה חדשה: סטודנטים בבן גוריון לא מורשים להיכנס עם שעון לבחינה

$(function(){setImageBanner('7799c027-bd3b-4c8f-8dea-5ef549f59081','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

ציבור הסטודנטים סוער לאור הוראה חדשה שיצאה ותכנס לתוקפה מתקופת המבחנים הקרובה. הסיבה: חשש מהעתקות בעזרת שעונים חכמים

"השעון נראה כמו שרודף אחרי עצמו במין דיוק מרגיז", כך שרה להקת 'תיסלם' בשיר "לראות אותה היום". למורת רוחם של הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, הם לא יוכלו לראות או להרגיש את השעון רודף אחרי עצמו בזמן בחינה – כי החל מעוד שבועיים, הם לא יוכלו להיכנס עם שעון יד לכיתה.

בהודעה שהפיץ אתמול בשעות הערב המזכיר האקדמי, פרופסור אריאל פדלשטיין, נכתב: "החל מסמסטר ב' שנה"ל תשע"ח (תקופת המבחנים הקרובה – מ.ה) חל איסור להיכנס למבחן/בוחן עם שעון יד" המזכיר האקדמי הזהיר: "סטודנט שימצא ברשותו שעון במהלך מבחן/בוחן יועמד לדין משמעתי". באוניברסיטה מציינים כי החלטה זו התקבלה בשל מקרים חוזרים ונשנים בהם נעשה שימוש בשעון חכם במטרה להכניס חומר עזר אסור למבחן/בוחן. עוד נמסר כי ניתן להגיע להיבחן עם שעון סטופר לא מרעיש.

המכתב מהמזכיר האקדמי

הסטודנטים לא קיבלו את ההודעה בסבר פנים יפות. ברשתות החברתיות הקשורות לאוניברסיטה, החל סערה שגררה המון תגובות וקריאה לשינוי המצב. "לא ייתכן שנצטרך להרים את הראש לעבר הלוח בכל פעם שנרצה לדעת את השעה. מלבד העובדה שלא תמיד המשגיחות בבחינה שמות לב לזמנים, הדבר מוציא מריכוז ויכול לגרום לבזבוז זמן יקר מאוד, שגם כך אין לנו בשפע בזמן בחינה" כתב אחד הסטודנטים וזכה לתמיכה בדמות מספר רב של לייקים והודעות תמיכה.

באחת מההודעות שהועלו לרשת החברתית הפנה סטודנט אצבע מאשימה לאגודת הסטודנטים: "אני באמת מאמין שעשיתם כל מה שהיה אפשר כדי לעצור את רוע הגזרה באפיקים השקטים, אבל הגיע הזמן לעבור לקו חדש. זה הזמן להכריז על סכסוך רשמי עם האוניברסיטה ולארגן לפני תקופת הבחינות הפגנה והשבתת לימודים כמו שעשיתם לפני שנתיים. אם צריך להבעיר את האוניברסיטה, נבעיר" כך נכתב.

באשר להבטחת האוניברסיטה להתקין שעונים אנלוגיים בכיתות, התחושה של הסטודנטים היא שהדבר לא יקרה: "בעוד שבועיים מתחילים המבחנים, לחלק מהחברים שלי יש מבחנים כבר בעוד מספר ימים. אני, ויתר חבריי, לא מאמינים שהנהלת המוסד תצליח להתקין בתוך שבועיים שעונים תקינים בכל הכיתות שיהיו בהם מבחנים. אם לא יקרה מצב שבו אגיע לכיתה ולא אראה שעון תקין שעובד - אני מאוד אופתע" ציינה סטודנטית במחלקה לפוליטיקה וממשל.

אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום: B7net

פנינו לאגודת הסטודנטים בשעות הבוקר ונמסר לנו: "נגיב במהלך השעות הקרובות". לכשתתקבל תגובתם, היא תובא כאן במלואה. יחד עם זאת, באוניברסיטה ציינו: "ההחלטה התקבלה בהבנה על ידי אגודת הסטודנטים".

בניגוד לתגובת האוניברסיטה, באגודה ציינו כי ההחלטה לא התקבלה עימם. תגובתם המלאה:

"ההחלטה על איסור כניסה לבחינה עם שעוני יד לא התקבלה עם אגודת הסטודנטים, אך לאחר שהמידע על כך הגיע אלינו, פעלנו בבדיקה במסגרתה התחלנו בשיח ממושך עם הגורמים הרלוונטיים באוניברסיטה. לבסוף, הצלחנו להגיע לפשרה והסכמה, יחד עם אותם גורמים, לאשר לכלל הסטודנטים באוניברסיטה להיכנס לבחינה עם סטופרים, עד שיותקנו שעונים אלקטרוניים גדולים, ברורים ושקטים בכל הכיתות. חשוב לציין שהאוניברסיטה פועלת להתקנת שעונים מסוג זה, ולכן זהו הפתרון עד שיותקנו בכל הכיתות.
אנחנו ערים לתלונות ולכן חשוב לנו לשקף לסטודנטים את התהליך שקרה עד להוצאת הפרסום הרשמי. טובת הסטודנטים עומדת בראש מעייננו, ולכן פעלנו מיד לאחר שקיבלנו את הפניות בנושא. בנוסף, עבדנו בשיתוף פעולה עם הגורמים באוניברסיטה לפרסום ההחלטה על מנת ליידע את הסטודנטים.
מדובר בהחלטה שתמנע מסטודנטים רבים להגיע לבית דין משמעתי. בגלל הפיתוח הטכנולוגי, וכנגזרת מכך - השימוש בשעונים חכמים, במידה ומשגיחים טועים וחושבים שסטודנט עם שעון אנלוגי משתמש למעשה בשעון חכם, הם מחויבים לדווח על כך באופן אוטומטי, והדבר גורר קיום דין משמעתי. ישנם שעונים אנלוגיים רבים אשר דומים מאוד לשעונים חכמים, ולכן המשגיחים עלולים לטעות ולדווח על כך. במידה ויעלו בעיות נוספות לאחר השגת הפשרה, נבחן צעדים נוספים שיבטיחו את טובת הסטודנטים"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2bfc0adb-b4b9-4ea6-95b6-35b8677d4488','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה