תלמידת י"ב על הלימודים בימי קורונה: "מפספסים ילדים בין הקוביות השחורות בזום"

$(function(){setImageBanner('085c2b74-96be-477c-baff-00719ef058f7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

'באר שבע נט' בסדרת כתבות 'מחזור קורונה 2021' תכיר לכם מקרוב את תלמידי י"ב מבאר שבע שיספרו על השנה האחרונה בתיכון בימי הקורונה. הפעם בר ציבוטובסקי, תלמידת מקיף ז'

ללא מפגשים כיתתיים, בלי מסיבות פתיחת שנה או מסיבת סיום, ללא המסע המשמעותי לפולין ובעיקר באמצעות למידה מרחוק. תלמידי י"ב פתחו את שנת הלימודים האחרונה בתיכון באווירה קצת אחרת. שמענו ב'באר שבע נט' מהתלמידים הבאר שבעים על השנה האחרונה בימי הקורונה, על הקשיים והאתגרים לצד הגעגוע למפגשים עם החברים. והפעם- בר ציבוטובסקי, בת 17 וחצי, תלמידת י"ב ברב תחומי רמות-מקיף ז'.

"השנה האחרונה שלי התחילה באופן שלא ציפיתי או דמיינתי שכך היא תתחיל, ביקשו מאיתנו לבוא בקפסולות, קפסולה א וקפסולה ב, לא היינו כל השכבה ביחד מה שלא קרה בכל המחזורים הקודמים בבית ספר שלי", סיפרה ל'באר שבע נט' בר, "לרוב יש מסיבת תחילת שנה של השכבה הבוגרת, שכבת י"ב, והשנה זה לא קרה, למרות שניסינו לעשות קצת שמח עם מוזיקה אך זה לא קרה בגלל ההנחיות של המשרד הבריאות".

תארי את סדר היום שלך כתלמידה בימי קורונה

"סדר היום שלי הולך לפי מערכת הלימודים בזום, אני קמה בשבע וחצי, השיעורים מתחילים בשעה בשמונה ומסתיימים בשעה אחד וחצי ולפעמים אפילו בשעה שלוש ורבע. אחרי שנגמרים הלימודים אני נחה בין חצי שעה לשעה ביום ואז אחרי הצהריים מתחלקים לפי עבודות, שיעורי בית, התכוננות למבחנים וגם עבודה. אני מנסה להיפגש עם החברים שלי מה שלא קורה כל כך בגלל העומס של הלימודים אבל החברים בסופו של דבר הם אלה ששומרים על המצב רוח שלי, ובין היתר אני עושה מיונים לצבא וגם עושה בערב ספורט".

איך זה עבורך ללמוד מרחוק? את חווה קשיים? חוששת מהבגרויות?

"עבורי הלמידה מרחוק דפקה את רוב ההבנה בשיעורים ואת חיי החברה, הייתי רגילה להיפגש עם חברים בבית ספר, לראות מורים ועכשיו בכלל לא. אני חווה טיפה קשיים בהבנה של החומר, המורים מנסים כמה שיותר לעזור לכולם אך לא תמיד הם מצליחים. אני מאוד חוששת מהבגרויות כי לא מורגש שיש הקלה בחומר, זה יותר מרגיש שכולם מנסים לסיים את החומר כמה שיותר מהר ולדחוס הכול ומה שזה יוצר בעצם שהם מפספסים ילדים "בין השורות / הקוביות השחורות בזום"... אני יכולה להגיד שאני מתגעגעת לימים שהיינו לומדים בכיתה עם המורה ועדיף את הרעש של הכיתה ולא את שקט הצרצרים שיש בתוך בזום".

צילום פרטי

בעקבות הקורונה בוטלו המפגשים החברתיים, המסעות לפולין, מסיבות הסיום... תלמידי י"ב חווים שנת סיום קצת אחרת, איך התחושות?

"אני אישית מאוד רציתי לצאת למסע לפולין ולקח זמן עד ששכנעו אותי לצאת, אבל שכבר השתכנעתי לצאת הודיעו לנו שבוטל, הרגשתי תחושת פספוס ענקית, ולהגיד את האמת לפי התאריך המקורי שלנו היינו צריכים השבוע להיות בפולין אז יש תחושת פספוס כי דיברו איתנו מלא על המסע לפולין וזאת חוויה עוצמתית וגדולה שעוזרת אחרי זה בבניית האישיות שלך בחיים. אני עדיין מלאת תקווה שתהיה לנו מסיבת סיום וטיול שנתי אחרון שאלו הם הדברים שהכי זוכרים מכל תקופת התיכון,  אני מקווה שיהיה לנו איכשהו זיכרון טוב מהשנה האחרונה שלנו כתלמידים במערכת החינוך".

איך בכל זאת שומרים על קשר עם החברים מהשכבה? היום זה קל יותר ברשתות החברתיות?

"אנחנו שומרים על הקשר עם החברים בעיקר דרך שיחות טלפון והרשתות החברתיות, אפשר להגיד שהיום יותר קל לשמור כך על קשר כי לכולם יש את הטלפונים החכמים שמאפשרים לנו את זה, אבל אין כמו הדרך הישנה והטובה של המפגשים בחוץ עם כל החברים שיושבים, מדברים וצוחקים כי היום הכול דרך שיחות וידאו בעיקר. אני מקווה מאוד שעוד מעט כולנו נחזור לדרך הישנה והטובה של השיחות פנים מול פנים בין האנשים ושלא נדבר מול המסך במחשב או בפלאפון".

מה היית רוצה להגיד לחברייך לשכבה י"ב בבאר שבע?

"חבריי כולי תקווה שעוד מעט המצב הזה ייגמר ונזכור את זה כתקופה ואני מאמינה שבסוף עוד כולנו נצחק על כל המצב שהיה, שנדע להבין את הדברים החשובים בחיים דרך התקופה המשונה הזו כי בסופו של דבר כל תקופה בחיים מלמדת אותנו על הדברים הטובים והרעים שאפשר להוציא ממנה. והלוואי שכולנו נצליח לחגוג את סוף כיתה י"ב כמו שכל תלמיד ותלמידה בעיר חלמו ורצו עם הנשף ומסיבת סיום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7d710a80-452b-42fd-8158-04311db68bf8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה