שלום שנה א'

$(function(){setImageBanner('a82569de-8dc2-48b6-a08e-eed7a3e3a337','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

סטודנטים רבים יפתחו השבוע את השנה הראשונה לתואר שלהם באוניברסיטה בלמידה מרחוק בשל הקורונה. שמענו מהסטודנטים שבחרו לעבור בכל זאת לדירה בבאר שבע ומאלה שהחליטו להישאר אצל ההורים עד שהמצב ישתנה

שנת הלימודים נפתחה השבוע במוסדות האקדמיים בצורה קצת אחרת, בלי הפנינג על מדשאות הקמפוסים, ללא מסיבות פתיחת שנה ושלל האירועים שמאפיינים כל כך את החוויה הסטודנטיאלית בבאר שבע. לכבוד פתיחת שנת הלימודים שוחחנו ב'באר שבע נט' עם סטודנטים חדשים שמתחילים את התואר שלהם בלמידה מרחוק, כאלה שבחרו בכל זאת לעבור לבירת הנגב וכאלה שהחליטו להישאר בנתיים בבית- שלום שנה א'!

 

עדי קליגר, בת 21, מתחילה שנה א׳ בניהול ותקשורת

שנת הלימודים מתחילה ובחרת להישאר בבית בפתיחת הסמסטר בגלל הלמידה מרחוק, למה? הרגשת שאין סיבה לעבור לבאר שבע? "אני מאוד מבולבלת לגבי המעבר לבאר שבע... מצד אחד מאוד הייתי רוצה ואופי החיים הסטודנטיאליים זה בערך מה שמשך אותי ללמוד בבן גוריון מלכתחילה... כרגע כשבקושי יש לי הכנסה והלימודים ממילא מקוונים אני דוחה את המעבר למועד לא ידוע".

אם בסמסטר הבא תחזור הלמידה הפרונטלית תשקלי לעבור לבאר שבע? "אני לגמרי אעבור לבאר שבע ברגע בו יהיו לימודים פרונטליים והזדמנויות תעסוקה סבירות. אני מאוד מתרגשת ומחכה לעבור ולצאת מהבית".

השבוע פותחים סמסטר בלי להגיע לקמפוס. איך התחושות? יש התרגשות למרות שלומדים מרחוק? קיים חשש לפגיעה בתואר? "אני מקווה מאוד שאוכל להצליח ללמוד כמו שצריך מהבית, לימודים בזום מניסיון הם דבר לא קל ויש אינסוף מקומות לברוח אליהם בראש או פיזית... אבל אני מתכוונת להשקיע, בכל מקרה אין המון מה לעשות חוץ מללמוד כרגע. מתרגשת לפגוש גם אם זה וירטואלית אנשים חדשים מכל הארץ שנמצאים איתי בבוץ".

איך הקורונה השפיעה עלייך כסטודנטית בפן הכלכלי? איך מתמודדים עם תשלומי שכר לימוד בתקופה הזו? יש יותר קושי? "אני פרילאנסרית והעבודות בקושי קורות אז זה מאוד מתסכל כי עבדתי לפני הקורונה והחלק שלי בעבודה מאוד הצטמצם באופן טבעי כמו שקורה להמון צעירים שהם האחרונים להתקבל למקום העבודה ולכן גם הראשונים לעזוב בעת משבר".

מה תאחלי לכל הסטודנטים הבאר שבעים שפותחים השבוע את שנת הלימודים?  "אני מאחלת לכולנו המון בהצלחה ושנמצא את הטוב בתקופה הזו. אולי בסופה המיוחל נעריך את החיים ׳הרגילים׳ של באר שבע אפילו עוד יותר ונדע להנות כמו שצריך מהחוויה שתהיה לנו בהמשך.  תשרדו חברים!"

 צילום פרטי

טל, בת 24, שנה א' בתואר ראשון בעבודה סוציאלית

שנת הלימודים מתחילה ובחרת בנתיים להישאר בבית ועדיין לא לעבור, ספרי מדוע? מתי כן תעברי? "הייתה דירה שהייתי אמורה לעבור לגור בה אבל כרגע הדברים די נעצרו. אני עדיין בקשר עם הבעלים ומקווה שיתאפשר לי לשכור אותה כשהמצב ישתנה. בנתיים בגלל שהאוניברסיטה סגורה, המצב הכלכלי והקושי במציאת שותפים נשארתי בבית. מאמינה שאעבור כשאמצא שותפים והאוניברסיטה תיפתח".

שקלת לדחות את תחילת הלימודים בשל הקורונה והמצב החדש? "עברה לי בראש ממש בתחילת הקורונה המחשבה אולי לדחות את הלימודים כי רציתי לחוות את החיים הסטודנטיאליים במלואם. אבל אחרי מחשבה מעמיקה הבנתי שאין טעם לדחות בעוד שנה. אני משוחררת מ-2018 וכבר הספקתי לעשות כל מה שאני רוצה עד הלימודים כמו טיול לח״ול ועבודה. החיים גם ככה נעצרו כמעט במלואם, אז לפחות בתחום הזה טיפה להתקדם ולהתפתח כמה שניתן עם המצב".

השבוע פותחים סמסטר בלי להגיע לקמפוס. איך התחושות? יש התרגשות למרות שלומדים מרחוק? קיים חשש לפגיעה בתואר? "מצב מאד מבאס ומתסכל. במיוחד חוסר הידיעה מתי כל זה יגמר ונוכל לחזור לחיים רגילים. הסיבה העיקרית שבחרתי ללמוד בבאר שבע היה הפאן החברתי, רציתי מאד להכיר עוד אנשים ולחוות את החיים הסטודנטיאליים בעיר כמו שתיארו לי ואני מרגישה שזה התפספס ממש עם המצב. בנוסף אני מניחה שתוכנית הלימודים תשתנה בעקבות הקורונה ויהיו דברים כמו סיורים והתנסויות שלא נוכל לבצע בכלל או באופן מלא בגלל המגבלות. שמעתי גם שיש המון תקלות בזום ושלא תמיד זה עובר חלק... אני מקווה שהלמידה מול מחשב לא תפגע בהבנה של הסטודנטים את החומר הנלמד. אני מניחה שלכל הסטודנטים זה מאתגר, אבל אולי זה כך במיוחד לתלמידי שנה א'. אבל בכל זאת ישנה התרגשות לצאת ולהתחיל פרק חדש בחיים".

איך הקורונה השפיעה עלייך כסטודנטית בפן הכלכלי? איך מתמודדים עם תשלומי שכר דירה ושכר לימוד בתקופה הזו? יש יותר קושי? "המצב השפיע עליי כלכלית כמו על סטודנטים רבים אחרים, כרגע אין לי הכנסה וזה אילץ אותי להישאר לגור אצל ההורים".

מה תאחלי לכל הסטודנטים הבאר שבעים שפותחים השבוע את שנת הלימודים? "אני מאחלת לכולם המון הצלחה בשנת הלימודים הקרובה, בריאות כמובן, והלוואי שנחזור לחוות את העיר והחיים הסטודנטיאליים במהרה".

 

 אוניברסיטת בן גוריון | צילום: דני מכליס

שחף, בן 25, שנה א' בפסיכולוגיה וכלכלה

שנת הלימודים מתחילה ובחרת לעבור לבאר שבע בפתיחת הסמסטר למרות הלמידה מרחוק, למה לא להישאר בבית? "החלטתי לעבור כי הרגשתי שהגיע הזמן שלי לגור מחוץ לבית ורציתי כבר לעבור לבאר שבע, גם כי אני מאמין שברמה החברתית יהיה יותר נעים פה וגם כי יש יותר חיבור לחבר'ה שלומדים איתי".

שקלת לדחות את תחילת הלימודים בשל הקורונה והמצב החדש? "לא שקלתי לדחות את הלימודים, הרגשתי שאני כבר רוצה להתחיל ללמוד ככה או ככה".

השבוע פותחים סמסטר בלי להגיע לקמפוס. איך התחושות? יש התרגשות למרות שלומדים מרחוק? קיים חשש לפגיעה בתואר? "יש התרגשות ויש  גם חשש לפגיעה בתואר לאור העובדה שהחומר בטוח לא יעבור טוב כמו בלימודים פרונטליים, אבל עדיין רוצה מאוד להתחיל כבר".

איך הקורונה השפיעה עלייך כסטודנט בפן הכלכלי? איך מתמודדים עם תשלומי שכר דירה ושכר לימוד בתקופה הזו? יש יותר קושי? "בפן הכלכלי יותר קשה למצוא עבודה גם לפני הלימודים וגם עכשיו שוק העבודה בסביבה הצטמצם, מה שמכניס את הכל לקצת יותר לחץ".

מה תאחל לכל הסטודנטים הבאר שבעים שפותחים השבוע את שנת הלימודים? "מאחל הרבה בהצלחה ושהתקופה הזו תעבור כמה שיותר מהר".

 

 

ליאור גבריאל, בת 24, מתחילה שנה א' בתואר ראשון בעבודה סוציאלית

שנת הלימודים מתחילה ובחרת להישאר בבית בפתיחת הסמסטר בגלל הלמידה מרחוק, למה? הרגשת שאין סיבה לעבור לבאר שבע? "הייתי מעדיפה לעבור לבאר שבע כי הבחירה באוניברסיטת בן גוריון בין השאר נובעת מהפן החברתי ומהאווירה הסטודנטיאלית. בפועל, הלימודים מתקיימים בזום ולכן החלטתי לוותר בשלב זה על המעבר שכרוך בעלויות, שכירות, נסיעות ועוד. בבית יש לי מרחב למידה שמאפשר לי ללמוד מרחוק בתנאים טובים".

אם בסמסטר הבא תחזור הלמידה הפרונטלית תשקלי לעבור לבאר שבע? "חד משמעית כן! מחכה לזה".

השבוע פותחים סמסטר בלי להגיע לקמפוס. איך התחושות? יש התרגשות למרות שלומדים מרחוק? קיים חשש לפגיעה בתואר? "יש התרגשות מעצם התחלת הלימודים, מפגש עם סטודנטים גם אם בזום או בקבוצות הווטסאפ. יש חשש לפגיעה בתואר, התואר בעבודה סוציאלית בין השאר כולל הכשרה מעשית שלא תתאפשר כמו שצריך ותועבר בזום. התחום שבחרתי ללמוד הוא תחום חברתי והמהות שלו הוא מפגש עם אוכלוסיות ואנשים. כל למידה תיאורטית או רק דרך הזום לא תאפשר לי לחוות את השנה הראשונה לתואר כמו שציפיתי".

איך הקורונה השפיעה עלייך כסטודנטית בפן הכלכלי? איך מתמודדים עם תשלומי שכר לימוד בתקופה הזו? "עבדתי כאחראית משמרת בבית קפה, בעקבות הסגרים ובין השאר בגלל שחליתי בקורונה (עבר בקלות ) יצאתי לחל"ת ומאז לא חזרתי לעבודה. למזלי, בגלל שהייתי לוחמת יש מלגה שמגיעה לי שנקראת "ממדים ללימודים" והיא מכסה לי את רוב שכר הלימוד".

מה תאחלי לכל הסטודנטים הבאר שבעים שפותחים השבוע את שנת הלימודים? "מחכה כבר לפגוש אתכם בברים ובבתי הקפה בעיר! תחזיקו מעמד ותנסו לשמור על רמה גבוהה למרות התנאים הפחות טובים. שיהיה בהצלחה לכולנו!".

צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('494e4205-669f-469a-91fb-516bf1b59efb','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה