רשויות הדרום המועמדות לפרס החינוך היישובי

$(function(){setImageBanner('c0eb9023-890b-475d-8f0b-555395f193c6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

10 רשויות מכל הארץ הגיעו לשלב הסופי כמועמדות לפרס החינוך היישובי לשנת תשע"ט, 3 נציגויות למחוז הדרום: באר שבע, בני שמעון ואופקים

רשויות רבות מתמודדות על התואר הנכסף "זוכת פרס החינוך היישובי" מדי שנה. פרס זה מוענק על ידי משרד החינוך לרשויות שבלטו בביצוע תהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם ונתנו משקל רב להשקעה בחינוך. הפרס ניתן כהוקרה על איכות ומצוינות על השקעה מיוחדת בקידום מערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. היום (חמישי) הוכרזו 10 הרשויות הסופיות, ביניהן 3 נציגויות למחוז דרום: באר שבע, בני שמעון ואופקים.

כל רשות מקומית רשאית להגיש למחוז מועמדותה לפרס החינוך ולבחור מהם התחומים שיוצגו בפני ועדת הפרס הארצית, בהם העשייה היישובית בולטת במיוחד. ועדת הפרס, בראשותה של גילה נגר, המשנה למנכ"ל משרד החינוך, מונה שבעה חברי ועדה שביקרו השבוע בבאר שבע ובמועצה האזורית בני שמעון. בחודש פברואר תבקר הוועדה גם באופקים. את הוועדה ליווה מנהל מחוז הדרום, רם זהבי, יחד עם צוות מהמחוז. חברי הוועדה התרשמו מהעשייה החינוכית, מהמנהיגות, מהחזון ומהתרומה הערכית-חינוכית של ראשי הרשויות וצוותי החינוך לקידום מערכת החינוך ביישובם.

 צילום: מחוז הדרום במשרד החינוך

עיריית באר שבע הציגה במתחמים השונים בבית הספר למשחק ע"ש גודמן את העשייה החינוכית, את תכניותיה הייחודיות ואת הישגיה. שחקנים צעירים ליוו בדרך יצירתית את חברי הוועדה בתחנות מערכת החינוך, מהגן ועד סיום התיכון. את המפגש פתחו ראש העיר, רוביק דנילוביץ', ד"ר חפצי זהר, מחזיקת תיק החינוך בעירייה וזהבה הראל, ראשת מינהל החינוך. את הסיור הוביל צוות החינוך בעירייה.

במתחם גני הילדים הציגו ילדי הגן מגוון תחומי פעילות ייחודיים: גן ללימודי אמנות, גן מנהיגות לפיתוח כישורי רטוריקה, גן לפיתוח כישורי כתיבה ואיור וגן מדעי לחוקרים צעירים. בתי הספר היסודיים הציגו היבטים של חקר, מתן הזדמנות שווה, פיתוח תרבות של מצוינות, פיתוח מיומנויות למידה ולמידה בתנועה. התיכונים הציגו טיפוח יזמות, ריבוי מגמות, חדשנות פדגוגית, קליטת עליה, בניית תמונת עתיד לנוער בסיכון והתפתחות אישית בקידום נוער.

"החזון של רוביק מדבר על לגעת בכל ילד, על זיהוי הניצוץ בכל פרט ונוכחנו כיצד זה מתקיים הלכה למעשה. יש כאן שפה חינוכית שמונחלת בכל מקום, שפה של רציונל וידע מאוד מעמיק", אמרה גילה נגר, יו"ר הוועדה על הביקור בבאר שבע, "ראינו אזרחות טובה וערכים, יש המון חדשנות ויכולת ביטוי לילדים. יש התאמה של מערכת החינוך לרוח הזמן. נחשפנו לייחודיות בית ספרית, הכלה, הובלת ערכים של שילוב, יזמות, מצוינות, מוסיקה, שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיה, חוגי מצוינות, אומנות ויצירה. יש כאן שפע!".  

רם זהבי, מנהל המחוז התייחס בדבריו למערכת החינוך בבאר שבע: "למעלה מעשרים אנשי צוות, פיקוח, הדרכה בתוך המחוז מלווים את העיר באר שבע באופן יום יומי. התוכניות של המשרד הן עוגן, אך יחד עם זאת ראינו כיצד לקחה העיר על עצמה מחויבות נוספת המעוגנת בחזון ובהשקפה אידאליסטית".

 צילום: מחוז הדרום במשרד החינוך

המועצה האזורית בני שמעון אירחה את הוועדה בביה"ס מבואות הנגב בקיבוץ שובל. ניר זמיר, ראש המועצה ואמיר ברזילי, מנהל מחלקת החינוך, פתחו את המפגש בהצגה כללית של מאפייני מערכת החינוך במועצה. מרחבי בית הספר עוצבו בהתאם לנושאים שהוצגו: למידה והישגים, ערכים ואקלים.

הוועדה נחשפה לתכניות ייחודיות מגיל הגן ועד לתיכון בתחומי למידה עצמית ורפלקציה פנימית, מדעים בחיבור לטבע, מענים של מעטפת ותמיכה רגשית, התאמת מענה לבעלי צרכים מיוחדים, מעורבות קהילתית ותכניות ענפות בנושא קידום סובלנות ודו קיום. 

 צילום: מחוז הדרום במשרד החינוך

גילה נגר, יו"ר הוועדה, החמיאה אף היא לראש המועצה החדש, וציינה את היותו איש חינוך בעל הכרת הטוב, אשר מאפשר ונותן מקום לאנשים תוך הערכה לעבר, איש של שלום אשר בונה את הקהילה של הקהילות. אשר למערכת החינוך, ציינה כי "מערכת החינוך המקומית מתבטאת בצבע ייחודי בכל בית ספר ומאחדת אותם תפיסת היזמות, קידום לומד אוטונומי, שיתוף בין צוותים, הורים והנהגה שמחוברים לאותן המטרות".

רם זהבי, מנהל מחוז הדרום ציין בסיכום הביקור במועצה האזורית בני שמעון כי "המנהיגות המקומית השכילה לקשור את הצמיחה הקהילתית למערכת החינוך. שימור המערכת הציבורית החזקה מעיד על חוסן. מנהיגותו של ראש המועצה החדש מאפשרת לקהילה לצמוח ולא לערער על מה שהיה קיים".

בתום הערכת הוועדה את כל המועמדות לפרס יועבר שמן של הרשויות שצברו את הניקוד הגבוה ביותר אל שר החינוך, אשר יודיע לראשי הרשויות על אודות זכייתן. כל אחת מהרשויות הזוכות תקבל מענק כספי אשר יושקע בפרויקט חינוכי ברשות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('35ce11b9-4400-4bb4-ad94-6d14a48b59e2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה