פרופסור יהודה חדד הכריז על פרס חדשנות בתעשייה

$(function(){setImageBanner('61247c89-2fe0-4abd-bf05-7da9f3061e0e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

השבוע התקיים הכנס הראשון להשקת תכנית מכינת המו"פ בשיתוף רשות החדשנות ו-SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון למען התעשייה והאקדמיה בדרום. במהלך הכנס הכריז פרופ' יהודה חדד, נשיא המכללה, על החלטת המכללה להעניק מדי שנה פרס חדשנות בתעשייה 4.0 לחברה או מפעל, שיטמיעו תהליכי ייצור מתקדמים, ישלבו יותר רובוטיקה, אוטומציה, וייצור חכם ויפעלו לממש הלכה למעשה את המהפכה התעשייתית הרביעית למען עולם טוב יותר

צילום באדיבות SCE

מכינת המו"פ של הרשות לחדשנות באזור הדרום יצאה לדרך בשיתוף עם SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, חברת הייעוץ BDO Operational Excellence, התאחדות התעשיינים מרחב דרום ואיגוד התעשייה הקיבוצית. המכינה היא כלי משלים לטובת תעשיית הייצור הישראלית, שנועד לסייע לחברות ומפעלים שמעולם לא התנסו במחקר ופיתוח ובהובלת תהליכי חדשנות. כמו-כן, התכנית מיועדת לחברות שפעילויות המו"פ שלהן זקוקות למיקוד ולהכוונה.

שיתוף הפעולה הושק בכנס שהתקיים בשבוע שעבר במכללה אליו הגיעו למעלה מ-150 אנשי תעשייה מכ-85 חברות ומפעלים מאזור הדרום, רבים מהם חברים בהתאחדות התעשיינים מרחב דרום השותפה לתכנית. פתח את הכנס פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, שהכריז על החלטת המכללה להעניק מדי שנה פרס חדשנות בתעשייה 4.0 לחברה או מפעל שיטמיעו תהליכי ייצור מתקדמים, ישלבו יותר רובוטיקה, אוטומציה, וייצור חכם ויפעלו לממש הלכה למעשה את המהפכה התעשייתית הרביעית למען עולם טוב יותר.

עוד אמר פרופ' חדד כי המכללה מחנכת למצוינות וקידום ההשכלה בתחום ההנדסה והטכנולוגיה במטרה להכשיר את הדור הבא של אנשי התעשייה וההי טק בישראל. "כאשר אנו מדברים על הדור הבא של המהנדסים הישראלים, חובה להישיר מבט אל עבר המהפכה המתרחשת לנגד עיננו - המהפכה התעשייתית הרביעית, מהפכת הדיגיטציה, הבינה המלאכותית, הרובוטיקה, חסכון באנרגיה ומשאבים, שמירה על הסביבה ועוד", אמר חדד והוסיף: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם הרשות לחדשנות וסבורים כי על כל מפעל וחברה יצרנית לבחון תהליכי הייצור, לשלב יותר רובוטיקה, אוטומציה, וייצור חכם כל זאת במטרה להמשיך ולהיות תחרותיים ורלוונטיים בשווקים הגלובליים".

אביב חצבני, מנהל מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים מסר: "הכנס הזה הוא תוצאה של שיתוף פעולה חיוני ואיכותי בין מכללת סמי שמעון, התאחדות התעשיינים והרשות לחדשנות עם מטרה משותפת – הכשרת דור העתיד של התעשייה בישראל. אני מברך על פרס החדשנות בתעשייה ומאמין שזו תחילתה של דרך חדשה לתעשייה הדרומית".

מנכ"ל הרשות לחדשנות, אהרון אהרון, אמר בכנס: "קצב השינויים הולך וגדל. ב- 2018 היו לנו 12.6 מיליארד דולר של אקזיטים ונפתחו 12 מרכזי מו"פ רב לאומיים. זו היתה שנה מצוינת להייטק הישראלי וכמוה כך מסתמן תסתכם גם 2019 . מאידך קיים מחסור בכוח אדם בהיקף של 15 אלף משרות במו"פ וקיפאון בהעברת הידע מהאקדמיה לתעשייה בישראל. לכן יש לפעול להגדלת היצע ההון האנושי בהייטק ולעודד העברת ידע יישומי מהאקדמיה לתעשייה הישראלית".

אסתי גולדהמר, שותפה מנהלת בחברת הייעוץ BDO Operational Excellence שהרצאתה עסקה בנושא: "תעשיה 4.0 אבולוציה או רבולוציה?" אמרה כי כדי לעשות רבולוציה נדרש לא מעט כסף וקראטיביות. "ככל שנהיה יותר בעולמות הרובוטיקה והאוטומציה נזכה גם באיכות ייצור גבוהה, גם לחדשנות במוצרים ותתאפשר תגובה מהירה לרצונות ולציפיות של הלקוחות".

ד"ר מלכה ניר, ראש זירת ייצור מתקדם ברשות החדשנות, אמרה כי החדשנות שבהייטק לא מחלחלת אל ענפי המשק האחרים. היא יצאה בקריאה אל מנהלי המפעלים והחברות ועודדה אותם לפנות לרשות החדשנות ולהגיש תוכניות והצעות לקידום המפעל מחד ולקבלת מענקי עידוד מהמדינה מאידך. "המטרה שלנו היא שהמפעלים יעלו על 'מעלית לחדשנות', מעלית שרק עולה ולא יורדת. חדשנות תוביל את המשק הישראלי למפעלים שעומדים בתחרות בארץ ובעולם, מפעלים משגשגים ורווחיים", ציינה ד"ר ניר.

ד"ר נטע קלע, ראש המרכז ליזמות ולחדשנות במכללת SCE דיברה על "אקדמיה כמנוף לחדשנות טכנולוגית בתעשייה", ואמרה: "בעידן בו התחרות בתעשייה הולכת וגדלה, חדשנות הינה מפתח להצלחת הישרדותן של חברות. במרכז היזמות והחדשנות של מכללת SCE מיישמים שיטת לימוד שמטרתה להכשיר את מהנדסי העתיד להוביל חדשנות בתעשייה, Industry-project oriented, בשיטה זו על ידי הצבת אתגרים המבוססים על אתגרי התעשייה כיום ובליווי חברי סגל ומתודולוגיה ייחודית הסטודנטים רוכשים כלים אשר מאפשרים התנסות מעשית". מכינת המו"פ מכילה ארבע מסלולי תמיכה בהתאם לצרכי החברה – מסלול תמיכה בסיסי, מסלול לבחינת היתכנות טכנולוגית, מסלול לפיתוח פתרונות לכשלים בתהליך הייצור ומסלול לשיפור תהליך הייצור. במסגרת הפרויקט כ- 30 חוקרים בכירים מהמכללה, ממגוון מחלקות ההנדסה שיש במכללה, ילוו יחד עם מומחי BDO Operational Excellence מפעלים וחברות הפועלים באזור הדרום. הליווי והתהליך יותאמו לכל חברה/מפעל לצרכיו. במסגרת הליויי יאותרו כיווני פתרון לבעיות טכנולוגיות מהותיות, יבוצעו בדיקות היתכנות טכנולוגית ויוצעו פרויקטים לשיפור תהליכי הייצור ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f2b1e284-92d4-4f41-94c1-4d855ddc549d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה