פטנט בטיחותי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a8926670-83fb-4287-9c98-2523abe671de','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a8926670-83fb-4287-9c98-2523abe671de','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

סטודנטים פיתחו מנגנון לסגירה קלה עבור דלתות ממ"ד לאחר תלונות על הקושי בסגירת הדלת

ראיון של ילדה מאזור הנגב בנושא הקשיים בזמן אזעקות - זה כל מה שהיה צריך כדי להניע את גלגלי המוח של אביב דדוש, בוגר המחלקה להנדסת מכונות ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע. הילדה סיפרה כי אחד האתגרים הגדולים בזמן האזעקה הוא דלת הממ"ד. זאת משום שהדלת כבדה מאוד והיא מתקשה עם מנגנון הנעילה. דדוש, שהיה אז לפני תחילת העבודה על פרויקט הגמר שלו במכללה, שמע את הבעיה שתיארה הילדה והחליט לפתח מנגנון לנעילה קלה ופשוטה לדלת הממ"ד, שיכול להתאים לסוגי הדלתות שיש כיום בשוק. לפרויקט הצטרף סטודנט נוסף, טרס שפירקו, מצטיין המחלקה, ולאחר עבודה של כמעט שנה יחד עם שני המנחים – ד"ר צוק טורבוביץ' וד"ר יואב ביטון, הציגו טרס ודדוש את האבטיפוס הפעיל שלהם בכנס הפרויקטים של המחלקה, שהתקיים בשבוע הנדסת מכונות במכללה. "כששמעתי את הריאיון עם הילדה בנוגע לדלת, היה לי ברור שכמהנדס מכונות לעתיד אני יכול לנסות למצוא פתרונות לבעיה שכנראה עוד אנשים חווים", סיפר אביב דדוש, כיום בוגר המכללה. "פניתי עם הבעיה שהילדה העלתה לראש המחלקה, ד"ר גדליה מזור, שמיד נרתם ואישר לי לקדם את הרעיון ההנדסי כפרויקט גמר", הוא מוסיף.

אביב וטרס ליד הדלת | צילום: מכללת סמי שמעון

"במהלך המחקר שלנו גילינו כי הקושי בסגירת הדלתות נובע מרצועת הגומי היושבת מסביב לדלת" סיפרו אביב דדוש וטרס שפירקו. "לאטם תפקיד חשוב במניעה של חדירת גזים לחדר ובהגנה מפני הדף של פיצוצים. לאחר שחקרנו עשרות דלתות מצאנו כי המשתמש צריך להפעיל כוח במשקל של 30 ק"ג כדי לסגור את הדלת. הפתרון שלנו מאפשר סגירה קלה של הדלת, מבלי לפגוע ברמת האטימות הנדרשת. המנגנונים שפיתחנו בעצם מפרקים את תהליך הנעילה לשניים – ברגע סגירת הדלת, המנגנון הראשון נכנס לפעולה ונועל את הדלת באמצעות לשונית, בדומה למנגנון החגורה ברכב. הנעילה השנייה מתרחשת על ידי הרמת ידית בצורה קלה ופשוטה באמצעות עיקרון המומנט המופעל על ידי גלגל שיניים ומסרק. כך גם ילדים, קשישים או כל מי שמתקשה עם המנגנון הנוכחי יכול לסגור את הדלת בקלות, וכמובן גם לפתוח אותה חזרה מבחוץ.

דדוש ושפירקו עובדים כיום על להפוך את ההמצאה שלהם לפומבית, במטרה להגיע לכמה שיותר בתים בישראל: "לאחר בדיקות שעשינו עם פיקוד העורף ותקני הייצור המחמירים, קיבלנו לאחרונה גם אישור לרשום את ההמצאה שלנו כפטנט בעל זכויות יוצרים. כעת אנו בקשר עם מספר משקיעים, לאחר שגם כמה חברות ועמותות ראו את הפרויקט וזיהו את הפוטנציאל".

לסיכום מסרו השניים כי הם ממשיכים לעבוד על פיתוחים נוספים בתחום, במקביל לשיווק המוצר הקיים: "יש לנו עוד כמה רעיונות כיצד לשדרג את הפטנט שלנו אך בינתיים אנו רואים לו עתיד מבטיח, ומאמינים כי בשנים הקרובות בתים חדשים ייבנו עם המנגנון הייחודי שפיתחנו".

הדמיית המנגנון לנעילת הדלת | צילום: אביב דדוש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('51f3a7e3-ab0c-42bb-8389-f2a6e88411fe','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('51f3a7e3-ab0c-42bb-8389-f2a6e88411fe','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה