מציאות משתנה

$(function(){setImageBanner('ab3fe9d8-8525-4875-8a07-c9ca9238ca60','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

בצל משבר הקורונה העולמי, שבו אנו חווים שינויים אישיים, ארציים-מקומיים וגלובליים, בחרו תלמידי כיתה י"ב בכותרת "מציאות משתנה" לתערוכת עבודות הגמר שהציגו בחודש האחרון בתיכון קורצ'אק שבבאר שבע. על התערוכה והעבודות המרשימות שמענו מענבר כרמל דקל - מורה לאומנות בתיכון קורצ'אק

"תערוכת עבודות הגמר היא מסורת בחינוך ולדורף. התערוכה היא פרי עבודה עיונית ואומנותית לאורך כל השנה, שבמסגרתה חוקרים התלמידים לעומק שאלה או רעיון שמעסיקים אותם" מסבירה ענבר כרמל דקל ומוסיפה: "עם החזרה ללימודים, כשהתלמידים כבר היו מאוד קרובים לנקודת הסיום ולסיכום המסע של שנות בית הספר, צללנו לתוך העבודה האמנותית בידיעה ובהשלמה שחוסר הוודאות נוכח והוא חלק מתהליך היצירה".  

מהיצירות המדהימות של התלמידים ניכר כי השקיעו והוציאו לפועל את הידע אשר צברו לאורך כל זמן הלימוד, כך גם מעידה ענבר: "התלמידים התמסרו לתהליך, השקיעו מאמץ, גילו אחריות, היו אחד בשביל השנייה והצליחו למרות המציאות המורכבת ועמוסת האתגרים, להציג את העבודות שלהם בציור ובפיסול בחלל הכניסה לתיכון".

ג'וש, תלמיד הכיתה מספר: "חוויית העבודה בסדנה יחד עם הכיתה, הייתה מאוד מיוחדת עבורי. רגע לפני סיום השנה ויציאתנו אל מסע חדש, זה חידד עבורי את המשמעות של לקחת רגע, ליהנות ולצייר יחד עם הכיתה". 

 

למרות תקופת הקורונה המורכבת הצליחו בבית הספר לייצר ערב מצומצם בו הציגו לבני משפחה קרובים את עבודותיהם ואף סיפרו על תהליך הלמידה - אור, תלמיד הכיתה שיתף: "התובנה שלי מהעבודה או מה שלמדתי ממנה זה את עצמי, כמו שאני, עם כל הרגשות הסותרים והמתפרצים וכל המחשבות שקופצות להן כל הזמן". 

כמו כן, מספרת ענבר על העבודה הקבוצתית לצד העבודה האישית שעשו התלמידים ומשתפת אותנו ביצירה מיוחדת מאוד: "על קיר הכניסה החיצוני של בית הספר, רגע לפני שהמבקרים נחשפים ליצירות האישיות של התלמידים, תלויה תמונת תבליט מקרמיקה. תבליט הקרמיקה הוא תוצר של עבודה משותפת, שבה כל תלמיד בכיתה יצר אריח שהוא חלק מתמונה שלמה של עץ עם שורשים עמוקים, ענפים מסתעפים ועלים מלבלבים. במבט מקרוב, ניתן לשים לב לטביעת היד הייחודית של כל תלמיד, וממבט מרוחק יותר, מתקבלת תמונה שלמה, מבחינה צורנית וצבעונית" ומוסיפה: "העבודה הקבוצתית לצד העבודות האישיות, משקפת את המחשבה החינוכית של התפתחות האינדיבידואל והתפתחות הקבוצה כמשהו שלם. 

רותם, תלמיד הכיתה ציין: "הכיתה שלנו, כמו כל קבוצה מגובשת ואמיתית מורכבת מיחידים, שביחד, יוצרים את השלם. העבודות מציגות את עולמנו הפנימי – שאלות, התלבטויות, מחשבות... זוהי הזדמנות להציץ לנפש של כל אחד, ולחוות אותנו כיחידים וכקבוצה".

לבסוף סיכמה ענבר: "אחרי ארבע שנים של היכרות, של מידה ושל יצירה עם הכיתה, הייתה לי הזכות ללוות ולהנחות אותם בכל התהליך המאוד מיוחד הזה, שבמהלכו הכרנו יותר לעומק את כיווני החשיבה, את דרכי ההתבוננות ואת אופן הבעתם בחומר ובצבע".

בין התלמידים שלקחו חלק בהכנת היצירות: רגינה דורודניך, אור בוברובסקי, אלי בלנקי, טוהר דביר, אדווה טבו, שני כנען, ג'וש עמיר, רותם קורנפלד, איילה קשת, יובל רר, אמיר שטרסלר ושחר שני. 

נציין כי ממש בקרוב מתקיים יום פתוח בתיכון קורצ'אק וזאת ההזדמנות שלכם להגיע להתרשם ולהירשם: 

יום פתוח בתיכון קורצ'אק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2cbe1d3b-b6de-4f8b-a4fe-2d95fe0594e3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה