מצטיין מחוז דרום במשרד החינוך: המורה הבאר שבעי שלומי צימרינג

$(function(){setImageBanner('cfe34dda-3a03-4911-8e6e-347b5acabaec','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

שלומי צימרינג, מורה לשל"ח בבית הספר הרב תחומי עמל רמות באר שבע קיבל תעודת הצטיינות מחוז דרום של משרד החינוך לשנת תשפ"א על הגינה הטיפולית שהקים בבית הספר: "מספיק לראות את החיוך שלהם ואת ההתרגשות כדי להבין שהם נהנים. הפרס הזה הוא בשבילם"

באדיבות רשת עמל

שלומי צימרינג, מורה לשלח מזה 18 שנה, מגיע יום יום לבית הספר הרב תחומי עמל רמות באר שבע, שם הוא מלמד של"ח בכיתות החינוך המיוחד ובכיתות הרגילות ב -15 השנים האחרונות. לראשונה קיבל שלומי פרס מצטיין מחוז דרום במשרד החינוך שהוענק על פעילותו בתחום של"ח וידיעת הארץ, בטקס שקיים משרד החינוך בחודש האחרון בנאות קדומים.

בתקופת הקורונה, לקח על עצמו פרויקט חדש וסיפר "אני מלמד המון שנים את כיתות החינוך המיוחד, אבל לאחרונה חיפשנו משהו מעבר, משהו מיוחד". הדבר המיוחד הזה הוא גינה טיפולית, אותה הקים ביחד עם צוות בית הספר, מחנכים של כיתות ז-ט של כיתות החינוך המיוחד והתלמידים, ומתנדבים בשנת שירות, שמטרתה למצוא אפיק השמה לילדי החינוך המיוחד ולספק להם חוויה מלמדת.

באדיבות רשת עמל

"כל זה התחיל עוד לפני הקורונה, וקיבל משמעות יתרה בשנה האחרונה כאשר רק תלמידי הכיתות החינוך המיוחד קיבלו אישור ללמוד", אמר שלומי, שבשנים האחרונות החליט ללמוד 'גינון טיפולי' בכפר שיקומי עלה נגב, לקח את הכלים אותם קיבל, ובעזרת קרן לעידוד יוזמות חינוכיות - מסלול מקפצה, יזם את הקמת הגינה הטיפולית, רוחבה כ 6 מטר ואורכה כ20 מטר, שטח שהיה עזוב עד לאותם ימים.

"אני חושב שהנגיעה האישית שלי מגיעה מצורך שראיתי אצל הבן שלי שגם לומד בכיתת תקשורת... זה התחיל מרעיון שבהתחלה אולי נראה מוזר, אבל העברתי אותו בין כמה מורים שהאמינו בו כמו חיים וקנין, אחד המחנכים בכיתות החינוך מיוחד ולאט לאט התחלנו, העברנו צינורות, הבאנו אבנים, בנינו גדרות ותוך כמה חודשים הפכנו את השטח למקום קסום ומלא חיים".

בחצר בית הספר נפרסו קני ציפורים הנעלמות מהנוף כמו הירגזי או הדוכיפת ונבנו בתי גידול לחרקים ,התלמידים מרגישים עשייה סביבתית. הגינה היא אי ירוק באמצע עיר, אי של הבנה סביבתית, ובעיקר של רוגע ועשייה משותפת. הפעילות בגינה, היא חלק ממערכת השעות השבועית, אותה מעביר שלומי לה הוא קורא 'גינה מעצימה'. במסגרת השיעור, התלמידים שותלים ולומדים על צמחים וציפורים, מייצרים ומשתמשים בתוצרים. 

באדיבות רשת עמל

"הגינה נותנת לתלמידים את האפשרות להיות אחראי על משהו, להרגיש קושי ולהתגבר עליו כמו למשל להתגבר על הפחד מחרקים ודבורים, לצלוח אתגרים ולחוות הצלחות. בימים האחרונים למשל, אנחנו מכינים את הקרקע לשנת שמיטה. מעבר לזה, יש כאן חשיבה מחוץ לקופסה ומחוץ לכותלי הכיתה, באוויר הפתוח". לדברי שלומי, "מספיק לראות את החיוך שלהם ואת ההתרגשות כדי להבין שהם נהנים. אם הם נהנים, אני שמח. הפרס הזה הוא בשבילם".  בנוסף, בנה שלומי מעין שביל ישראל בבית הספר ובמשך השנים הכשיר שלומי משצ"ים להפעלת פרחים ויצר בכך מסורת רבת שנים בבית הספר.

עו"ד רוית דום -עיני, מנכ"לית רשת הרב תחומי עמל: "אני שמחה וגאה בזכייתו של שלומי בפרס ההצטיינות המחוזי של משרד החינוך. רשת עמל מובילה תפיסה חינוכית ערכית וחברתית ומאמינה כי כל תלמיד הוא יחיד ומיוחד ועל הצוות החינוכי מוטלת האחריות לקידום כל תלמיד ותלמידה, לתת מענה לכל, למצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד. המורים המסורים של הרשת מעצבים את פני הדור הבא שלנו ואת עתיד החברה והמדינה, וימשיכו להוות דוגמה ומופת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('55fdea56-9df4-4fd7-9954-8ec7b18f48e0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה