SCE לא מפסיקים להפתיע והפעם סקייטבורד מעופף במסדרונות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bdfb4160-337f-4335-b31a-1baf324e4f1b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('bdfb4160-337f-4335-b31a-1baf324e4f1b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון לא מפסיקה להפתיע, וכעת מציגים שני סטודנטים שלה פיתוח של סקייטבורד מעופף שישדרג כל נסיעה לאוויר

יוגב לנקרי (29) ורועי בראונשטיין (29) סיימו בשנת הלימודים האחרונה תואר בהנדסת מכונות ב SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. במסגרת התואר ניתנה להם ההזדמנות לעבור מהחלק התאורטי לחלק המעשי ולתכנן פרויקט גמר בעצמם מאפס. לאורך השנה האחרונה שלהם בתואר הם פיתחו, בליווי והנחיית מרצי המכללה, פרויקט גמר ייחודי ביותר - סקייטבורד מעופף. 

כחלק מסיעור המוחות הראשוני לרעיון לפרויקט גמר, העלו לנקרי ובראונשטיין כמה וכמה רעיונות, ויחד עם המרצה שלהם ד"ר חן גלעדי החליטו לבסוף על הרעיון היצירתי לפרויקט הגמר. "ד"ר גלעדי ישב איתנו וחשב על נושא לפרויקט במשך זמן רב, במהלך אחת השיחות, הוא זרק לנו רעיון חצי בצחוק ואמר- תעשו סקטבורד מעופף. לקחנו את האתגר ואמרנו לו שאם זה מה שהוא מציע זה מה שנעשה" סיפר בראונשטיין.

 צילום באדיבות יוגב לנקרי ורועי בראונשטיין

האתגר המרכזי בפיתוח הפרויקט הוא השאלה כיצד גורמים לגוף לרחף. כאשר בראונשטיין ולנקרי נכנסו לעומק את הנושא, הם גילו כיצד פועלות הרכבות בסין ויפן ושאבו מהן השראה. "הרכבות הללו נוסעות במהירות של 600 קמ"ש, והטכנולוגיה שלהן בנויה על שדות אלקטרו מגנטים חזקים המתנגדים אחד לשני. אולם בניגוד לאותה הטכנולוגיה, הרעיון בסקטבורד המעופף שיצרנו היה להשתמש בפלטת נחושת פשוטה שתהיה הכביש, ובאמצעות מערך מגנטים ייחודי וסיבוב מהיר שלהם, אפשר לייצר מגנט תואם ומנוגד כך שיתקבל הריחוף" סיפרו הסטודנטים.

עוד ציינו כי "בניסויים שביצענו חקרנו את מבנה המערך ואת השפעת מהירות הסיבוב והגענו למערך שמאפשר לסקייטבורד לרחף. היתרון במערכת שלנו הוא האפשרות לאפשר לכמעט כל גוף עם מנוע ושדות מתאימים לרחף מעל כביש נחושת או אלומיניום, מה שמקטין בסדרי גודל את האנרגיה הנחוצה לשינוע חפצים או בני אדם ולהגיע למהירויות תנועה של 600 קמ"ש ויותר". 

 צילום באדיבות יוגב לנקרי ורועי בראונשטיין

יוגב לנקרי, סטודנט מצוות הפרויקט, סיפר: "בכל ארבע השנים הללו במכללה רכשנו המון ידע, אם זה בקורסים, הרצאות ומעבדות. כשבחרנו את הפרויקט הזה אנשים רבים אמרו שלא נצליח כי הוא מסובך מידי, אבל המרצים וסגל המכללה תמיד האמינו בנו וליוו אותנו. בSCE לימדו אותנו כיצד ללמוד, כלומר גם אם יש משהו שאנחנו לא יודעים אנחנו נלמד ונבין אותו בסוף, וזו הסיבה להצלחה של הפרויקט שלנו. אנחנו שמחים שהייתה לנו הזדמנות לפתח משהו כל כך מקורי ומיוחד במסגרת פרויקט הגמר שלנו. כרגע הגשנו את פרויקט הגמר במסגרת התואר, אבל אנחנו מתכוונים להיכנס יותר לעומק של הדברים ולפתח דגם משוכלל יותר שנוציא לשוק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('04a18119-4d02-427b-b4aa-b57371b8b895','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('04a18119-4d02-427b-b4aa-b57371b8b895','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה