מכשירים את הדור הבא של האדריכלים בישראל

$(function(){setImageBanner('3c453ef0-acd9-4236-af0f-dc9a097f5866','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

לא רק מהנדסים – גם אדריכלים. החל משנת הלימודים הקרובה, SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, תציע תואר ראשון באדריכלות B.Arch ותואר ראשון בתקשורת חזותית B.Des . פרופ' יהודה חדד, רקטור המכללה: "הפקולטה לעיצוב ואדריכלות תיתן מענה להתפתחות המואצת של דרום הארץ כאזור עתיר בתעשיות מתקדמות ובמרכזי מחקר"

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, היא המכללה הגדולה בישראל ללימודי הנדסה. המכללה מפעילה שני קמפוסים, בבאר שבע ובאשדוד, ומעניקה תואר ראשון ושני ברוב מסלולי ההנדסה.  בשנת הלימודים הקרובה פותחת SCE פקולטה חדשה לעיצוב ואדריכלות, עם מסלולי לימודים לתואר ראשון באדריכלות B.Arch ולתואר ראשון בתקשורת חזותית B.Des.

הפקולטה לעיצוב ואדריכלות תיתן מענה להתפתחות המואצת של דרום הארץ כאזור עתיר בתעשיות מתקדמות ובמרכזי מחקר ותהווה פריצת דרך לנגב כולו. מדובר גם בבשורה של ממש עבור צעירים המתגוררים בדרום הארץ, שעד כה נאלצו לרכוש ידע והשכלה בתחום רק באזור המרכז והצפון.

בראש המחלקה לאדריכלות יעמוד האדריכל נתנאל אלפסי, בוגר ארכיטקטורה בהצטיינות מאוניברסיטת ת"א ותואר שני בפילוסופיה. מומחה בחדשנות טכנולוגית באדריכלות, הציג תערוכות רבות בארץ ובעולם וזכה בפרסים יוקרתיים ביניהם מקרן התרבות אמריקה-ישראל. בראש המחלקה לתקשורת חזותית עומדת נינו ביניאשווילי, יוצרת ואשת חינוך, בוגרת תואר שני בתכנית ל- Storytelling מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בשטוקהולם, זוכת פרסים רבים, ביניהם מדליית הזהב של פרס מוזיאון ישראל לאיור.

"אני גאה על כך שלאורך השנים SCE הצמיחה מתוכה את מיטב המהנדסים, ועתה תכשיר גם את הדור הבא של האדריכלים והמעצבים בישראל. הפקולטה לעיצוב ואדריכלות תיתן מענה להתפתחות המואצת של דרום הארץ כאזור עתיר בתעשיות מתקדמות ובמרכזי מחקר, ותאפשר לאלפי צעירים להתמחות בתחומים אלו", אמר פרופ' יהודה חדד, רקטור  SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון.

מכללת סמי שמעון באר שבע. קרדיט: עוזי אברהם

מטרת תוכנית הלימודים לתואר ראשון באדריכלות B.Arch  היא להכשיר את הדור הבא של האדריכלים והאדריכליות בישראל, מתכנני הערים ולהעניק להם "ארגז כלים" לתכנון נכון, שימור מבנים, שימוש בכלים טכנולוגיים, קיימות וחדשנות. בוגרות ובוגרי לימודי אדריכלות יהיו בעלי יכולת לתכנן מבנים ומכלולים אורבניים ואזוריים תוך התחשבות בהיבטים גלובליים-סביבתיים ומקומיים, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות; כל זאת תוך פיתוח אחריות חברתית-ביקורתית. תכנון חלל ועיצובו דורש ידע רחב הכולל הכשרה מעמיקה של קורסי ליבה המאזן בין אוריינות אדריכלית, אורבנית וסביבתית, תוך דגש רב על קורסים בתחומים הבאים: אדריכלות בינוי ערים, סביבה, טכנולוגיה וחברה. במהלך הלימודים יקבלו הסטודנטיות והסטודנטים הכשרה להתמודדות עם האופי הבינתחומי של מקצוע האדריכלות  והמעטפת המלאה לעיצוב ולתכנון מבנים מיסודם. הלימודים יתקיימו הן בעבודה אינדיבידואלית והן בעבודה קבוצתית. תהליכי הלמידה ייעשו באולמות הסטודיו לתכנון, בכיתות ייעודיות, במעבדות, בסדנאות, בסמינרים, בסיורים וכן בסדרות של הרצאות של חברי הסגל ומרצים אורחים. תוכנית הלימודים תתפרש על פני חמש שנים. שכר הלימוד יהיה אוניברסיטאי והענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה הגבוהה (מל"ג).

מטרת תוכנית הלימודים לתואר ראשון בתקשורת חזותית B.Des היא להצמיח את הדור הבא של המעצבים בישראל, מעצבים בעלי ידע טכנולוגי ואמנותי כאחד, מעצבים יצירתיים בעלי מעוף, גמישות מחשבתית ומוטיבציה אישית. בוגרי התואר יוכלו להשתלב כמעצבים בתעשיות הטכנולוגיות המתקדמות, במערכות החינוך והתרבות, בחברות מובילות, גופי תקשורת, משרדי פרסום, תעשיות דיגיטליות, הייטק ועוד.

תוכנית הלימודים תתפרש על פני 4 שנים והיא מבוססת על הבנת תפקידי המעצב בעידן של טכנולוגיות מואצות, פורמטים ותכנים משתנים. הלימודים מעניקים בסיס אמנותי רחב הכולל: רישום, איור, ווידיאו-ארט, עיצוב בתנועה, אנימציה ועיצוב אינטראקטיבי. קורסי הליבה יתמקדו בעיקר במדיית המסכים השונים - הסמארטפון, הטלוויזיה, המחשב והקולנוע, ובשימוש בקומפוזיציה סטטית ודינמית המשלבת תמונה, טקסט, צבע, תנועה וסאונד לכדי יחידה אחת שלמה, בעלת סמנטיקה תקשורתית. שכר הלימוד יהיה אוניברסיטאי והענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה הגבוהה (מל"ג).

פרופ' חדד הוסיף: "ביה״ס לעיצוב של SCE הכולל אדריכלות, תקשורת חזותית ומקצועות נוספים ייתן מענה גם לצרכי הנגב, לפארק ההייטק המתפתח בבאר שבע, לתכנית מעבר צה"ל דרומה ולהפיכתה של באר שבע לבירת הסייבר של ישראל. לתפיסתנו השכלה גבוהה היא נקודת הפתיחה במסלול הקריירה ופתיחת דלת לעולם התעסוקה. כיום, יותר ויותר צעירים מבינים את החשיבות הרבה של לימודים גבוהים ובחירת המקצוע המתאים והנכון עבורם. עלינו החובה לאפשר להם את ההזדמנות והנגישות להשכלה גבוהה איכותית שתפתח עבור הצעירים את הדרך לקריירה מצליחה ומספקת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('481f17c6-77f2-4a64-ba22-cf123440045a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה