מי יאהב אותו עכשיו?

$(function(){setImageBanner('65f4c7b5-f7af-4ca6-9f0a-f0e42ffe23e8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

מפסטיבל ברלין לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, הסרט, זוכה פרס חביב הקהל לסרט דוקומנטרי "מי יאהב אותי עכשיו?" מגיע לנגטיב

השבוע (רביעי, 11.12) תתקיים בקולנוע נגטיב באוניברסיטת בן גוריון הקרנת בכורה דרומית של הסרט ״מי יאהב אותי עכשיו?״ של האחים היימן. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה אינטימית עם גיבור הסרט, סער מעוז.

הסרט, זוכה פרס חביב הקהל לסרט דוקומנטרי בפסטיבל ברלין, מספר את סיפורו של סער, בכור בין שבעה אחים שגדל במשפחה דתית לאומית. הוא יצא מהארון בנעוריו והחליט לעבור ללונדון, שם לאחר מספר שנים הוא אובחן כנשא של נגיף HIV אשר עלול לגרום למחלת האיידס. הסרט מלווה את סער כשהוא מחליט לחזור לארץ, לנסות לאחות את הקרע עם המשפחה ולהתמודד עם החיים שהשאיר מאחור.

דיקלה קציר, מנהלת קולנוע נגטיב, סיפרה לנו על האירוע: ״האירוע שנקיים בנגטיב הוא אחד מהאירועים שאנחנו מקיימים במסגרת הקרנה ושיחה. אנחנו מביאים הרבה הפקות מקור, סרטים תיעודיים, לפעמים גם בנושאים שנויים במחלוקת או כאלו שנדחקו מסדר היום הציבורי. לקולנוע יש את הדרך היצירתית להציף בפנינו מציאות שלא תמיד פשוט להתמודד איתה, והסרט ׳מי יאהב אותי עכשיו?׳ הוא קפסולה של אותה מציאות. המטרה שלנו היא שכמה שיותר מתושבי הדרום יוכלו ליהנות מהתכנים ומהאירועים של קולנוע נגטיב״.

לאור הדברים ורגע לפני שהסרט מגיע לבאר שבע שוחחנו עם גיבור הסרט, סער, על התחושות, המסרים החשובים ואפילו הבאנו לכם מספר עצות. 

גיבור הסרט סער מעוז צילום פרטי

איך התחושה להגיע עם הסרט לבאר שבע?

"ממש משמח אותי ומרגש אותי תמיד לצאת עם הסרט מתל אביב ובמיוחד לדרום. אני חושב ששיח פתוח על מיניות, נטיות מיניות, ובוודאי HIV, הוא הרבה יותר זמין בתל אביב מאשר במקומות שמחוץ לה. משמח אותי לפתוח שיח מחוץ לגבולות הגזרה המוכרים והנוחים שלי. בסך הכל להגיע עם הסרט מול אנשים שאני לא מכיר ולא היה יוצא לי להכיר, תמיד נותן איזה שמחה שמלווה בקצת חשש, קצת פחד מהחשיפה המחודשת כל פעם. חוץ מזה, בוועד למלחמה באיידס לאורך השנים אני עובד עם אנשים שלנו בבאר שבע, והרבה מהמתנדבים שלנו סטודנטים, אז זה מרגש, זה טוב, להתחבר עם אנשים".

מה העצות שלך לנערים ולצעירים שחווים דברים דומים למה שאתה עברת?

"אני לא יודע אם זה המלצה, אני יכול להגיד איך אני מתמודד עם הדברים. אני פשוט מדבר המון. אנחנו משפחה שמדברת המון, ולאורך הזמן זה הוכיח את עצמו. הצורך שלנו לתקשר יוצר גם עימותים עם דברים לא קלים, אבל בסופו של דבר הוא תמיד הדבר הנכון לעשות. לנסות ולמצוא דרכים לתקשר, להישאר בקשר. מה שאנשים עושים הרבה פעמים כשנהיה קשה, הם עוזבים את הזירה. הם אומרים: 'אני אמצא אנשים שכן מקבלים אותי כמו שאני'. או 'אני לא אהיה בקשר עם המשפחה כי זו חוויה שקשה לי'".

"אני חושב שבסופו של דבר, כשמשילים את כל הקליפות, בסוף הקשר עם המשפחה הוא הדבר הכי חזק שיש בחיים האלה. גם אם שונאים אותם וגם אם כועסים עליהם, גם אם הם לא באים בטוב, בסוף הקשר עם המשפחה זה השורש האמיתי של בן אדם. לכן ההמלצה שלי היא לעשות כל מה שצריך כדי לשמר. לפעמים זה לעשות ויתורים ולפעמים זה לקבל שבחיים לא תסכים עם אדם מסוים. עוד דבר שחשוב לי לומר, הזמן הוא הידיד הכי טוב שיש, כי לפעמים פשוט צריך לתת לדברים זמן לקרות. אז לנשום אוויר".

האם יש מסר שחשוב לך להעביר?

"תאהבו מלא, תעשו חיים. תשמרו אחד על השני. תעשו דברים מתוך מודעות. תקבלו, תאהבו אחד את השני. תאהבו את הרב גוניות שיש בחברה. ותבואו לאירוע ההקרנה של הסרט עם שאלות נוקבות".  

"תאהבו מלא, תעשו חיים" סער מעוז צילום פרטי

נציין כי האירוע מתקיים בשיתוף של שני תאים סטודנטיאליים: תא ב״שאלה- ליוצאים בשאלה באוניברסיטה, והאחווה הגאה בבן גוריון.

אופיר לוגאסי מתא ב״שאלה מסרה לבאר שבע נט: ״בתהליך היציאה בשאלה יש המון קונפליקטים ומורכבויות שאנשים שלא יצאו בשאלה לעיתים לא מכירים וקשה להם להבין. אנחנו רוצים בתא להעלות מודעות לתהליך הזה, כדי להגביר את הרגישות וההבנה של החברה. אנחנו רוצים לתת ליוצאים בשאלה את ההרגשה שהם לא לבד ועוד אנשים עברו תהליך כמו שלהם. הרבה דתל״שים מסתכלים על היציאה בשאלה שלהם כמשהו שצריך להסתיר או לא לדבר עליו. למה? כי לפעמים תופסים את זה כסימן לשונות שלהם משאר החברה, חוסר יציבות, או משהו שלא מגיע לו מקום בשיח. אנחנו מאמינים שתהליך היציאה בשאלה מצביע על עוצמות נפשיות, אומץ, שאיפה לחיים חופשיים ולתרבות שאנחנו בוחרים״.

אור ליליאן מהאחווה הגאה הצטרף לדברים ואמר: ״האירוע תורם ליצירת נראות להט״בית בקמפוס ויצירת שיח על יציאה מהארון".

האירוע כאמור יתקיים בקולנוע נגטיב, אוניברסיטת בן גוריון, ביום רביעי 11.12 בשעה 20:00. 

לפרטים נוספים >> מי יאהב אותי עכשיו? << 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('036d158b-a371-4d36-a4f5-dfbd4c308ae4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה