מורי המאה הדרומיים

$(function(){setImageBanner('2d3f6138-554e-4d01-aee1-ea025208c442','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

14 אנשי חינוך ממחוז הדרום קיבלו השבוע את אות הוקרה "מורי המאה" משמואל אבואב מנכ"ל משרד החינוך

השבוע התקיים טקס הענקת אות "מורי המאה" למאה מנהיגי חינוך מהזרם הממלכתי דתי בכל רחבי הארץ, המצטיינים בעבודתם, על פי המלצת צוותי הניהול בבתי הספר וצוותי הפיקוח המחוזיים. זו השנה התשיעית בה מתקיים טקס הוקרה למורי החמ"ד שמשמשים דוגמה לסובבים אותם בדרכם החינוכית ובעבודת הצוות שהם יוצרים. 14 מורים ממחוז דרום זכו באות ההוקרה, מתוכם 3 מבאר שבע.

מורי מחוז הדרום שזכו באות ההוקרה:

מיכל אברהם- גן חמ"ד לחינוך מיוחד תות קרית מלאכי, רות אזרד- גן חמ"ד ענבר כפר מימון, סימה עמרני- גן חמ"ד אנפה אשדוד, אביבה קסאי- חמ"ד ניצני קטיף, יוסף אזולאי- חמ"ד נעם תושיה כפר מימון וחמ"ד אמי"ת רמב"ם באר שבע, גילה חדד- חמ"ד הרא"ה המתחדש שדרות, שמחה חמו- חמ"ד "אביר יעקב" אופקים, הרב אהרון מרציאנו- חמ"ד ישיבת בני עקיבא "אהל שלמה" באר שבע, יגאל בוחבוט- חמ"ד מקיף אמי"ת ב' אשקלון, איריס ג'רופי- חמ"ד ישיבת אמי"ת אשדוד, רבקה ברגר- חמ"ד אמי"ת טכנולוגי אשקלון, לימור יוספי- גן חמ"ד גירית באר שבע, הרב שמואל צברי- חמ"ד  ישיבת  צביה דימונה, בת אל גור- מנחה מחוזית לחינוך חברתי-ערכי.

זוכי מחוז דרום. באדיבות משרד החינוך

בין הזוכים:

הרב אהרון מרציאנו- מחנך כיתה; מדריך מחוזי לתושב"ע, ישיבה תיכונית חמ"ד בני עקיבא אוהל שלמה, באר שבע. עם היוזמה: אהבת תורה וחיי תורה. היוזמה מקדמת את התחומים: למידה, חברתי־ערכי, קשרים עם הקהילה

הרב אהרון מרציאנו הוא מנהיג חינוך זה 32 שנה, ובהן הוא פועל ללא לאות להקניית ערכי תורה וחיי הלכה, בעוצמה ובענווה גדולה. כמחנך כיתה בהווה וכמדריך מחוזי בעבר, הרב אהרון פעל ופועל לטפח את זהותם הציונית־דתית של תלמידיו ולחנכם לאור ערכי חזון החמ"ד, לאהבת תורה ולנכונות לעמול למען קנייתה ולאהבת עם ישראל בארץ ישראל.

הרב אהרון מפתח דרכי הוראה–למידה מגוונות במטרה לסייע לכל תלמיד להתחבר אל החומר הנלמד, להעמיק בו ולהגיע להישגים לימודיים גבוהים, להתפתחות אישית ולצמיחה. הרב אהרון בונה לכל תלמיד תוכנית לימודים אישית המותאמת לצרכיו, והוא מלווה את תלמידיו באופן אישי וכיתתי להשגת המטרות שהציב להם. לימוד התורה חווייתי במיוחד, והרב אהרון שוקד לפתַח מיזמי תורה חדשים ומגוונים שיאהיבו את לימוד התורה על תלמידיו. הרב אהרון יוצר עם תלמידיו קשרים אישיים אמיצים. יחסיו עימהם מתאפיינים בקרבה ואכפתיות, בדאגה לכל תלמיד ובמסירות אין־קץ לקידומו ופיתוחו. כל אלה בונים יחד אקלים חינוכי מיטבי, חיי שותפות ומשפחתיות בכיתת החינוך של הרב אהרון ומיטיבים להאיר את חוכמת חז"ל המשוקעת באִמרתם "אין אדם למֵָד אלא במקום שליבו חפץ".

הרב אהרון מקדם בפועלו המקצועי את היעד "לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה": הוא מקבל כל תלמיד ותומך בו בדרך שתביא אותו למיצוי סגולותיו וחוזקותיו ולהגשמת שאיפותיו הרוחניות. עבודתו המקצועית מקרינה על רבני המחוז ומקדמת ערכי אהבת תורה, חדשנות פדגוגית בהוראת מקצועות הקודש ואימוץ העמל בתורה כדרך חיים. דוגמה אישית לקידום הנושא השנתי לשנת ה'תש"ף – "ערבות הדדית". הרב אהרון הוא מגדלור המקרין על כל סביבתו ערכי אהבת הרֵע, כבוד הדדי, נתינה וחסד. הוא פועל בענווה ומתוך שליחות להעצמת רוח האדם בקרב התלמידים, הצוות החינוכי וההורים.

על זאת ועל עמל רב־שנים בנועם הליכות ובמידות נעלות, על אהבת התלמיד ומחויבות לקידומו ועל אהבת התורה והשקעה רבה לחינוך לאורה, מצאנו את הרב אהרון מרציאנו ראוי לתואר "מורה המאה" לשנת ה'תש"ף.

 הרב אהרון מרציאנו. צילום באדיבות משרד החינוך

לימור יוספי- מנהלת גן חמ"ד גירית, באר שבע. עם היוזמה: פדגוגיה חדשנית – תוכנית ייחודית ללימוד ספרות חז"ל וספרות ילדים. היוזמה מקדמת את התחומים: למידה, אקלים חינוכי מיטבי, תחושת מסוגלות וצמיחה.

לימור מנהיגת חינוך זה 15 שנה, מהן 10 בגן חמ"ד גירית. היא פועלת במקצועיות רבה, בהשקעה ובמסירות, ובכל פעולה שלה באה לידי ביטוי נשמתה הרחבה והמכילה. לימור מקדמת בגן הילדים דרכי הוראה–למידה חדשניות ההולמות את גישת "לב לדעת – ידע מצמיח חינוך" ומקדמות הוראה ברוח עקרונות החמ"ד: פרסונליות – בהתאמת תוכנית ייחודית לכל ילד בהתאם ליכולותיו; שיתופיות – בבניית חיבור רגשי־חברתי בין הילדים מתוך הקניית ערכים בדרך ייחודית. לימור פיתחה תוכנית הוראה המתמקדת בלמידת הספרות. בגן נלמדים סיפורי חז"ל – סיפורים על אנשי תורה ועל מעשיהם וחייהם, ולצידם סיפורי ילדים קלסיים הנחשבים נכסי צאן ברזל. למידה זו מכוונת לפיתוח שיח ערכי־רגשי בתחומים הרלוונטיים לחיי התלמידים, לעידוד חשיבה שתתרום לגיבוש זהותם הציונית־דתית ותוביל ליישום ערכים העולים מן הסיפורים, לאהבת התורה, העם והארץ.

לימור מקדמת אקלים חינוכי מיטבי המבוסס על למידה המאפשרת לכל תלמיד להגיע למיצוי סגולותיו. היא משתפת את הורי הילדים בעשייה החינוכית: מזמינה אותם לימי שיא וללימוד משותף של פיוטים ומעשיות חז"ל. בלימוד המשותף מושם דגש בשילוב ערכים הקשורים לתחומי הדעת השונים, הנאה מאתגר הלמידה ופיתוח חדוות הדעת. לימור גם חיברה והוציאה לאור ספר ילדים המגולל את סיפורו של ילד המתמודד עם רַגּשֶֶׁת (אלרגייה) ועם תגובת חבריו למצבו המיוחד. הספר מחנך לערכי חברות ואכפתיות וכבר זכה להדים רבים, ואף חולק כשי לילדי הגנים בעיר באר שבע.

דוגמה אישית לקידום הנושא השנתי לשנת ה'תש"ף – "ערבות הדדית". לימור מחנכת בחיי היום־יום בגן, הלכה למעשה, לאור ערכי קבלת השונה, סובלנות וכבוד הדדי, ופועלת באהבה לקידום כל ילד. על זאת ועל נתינה ללא לאות, על יזמות ויצירתיות להטמעת דרכי למידה, על עזרה וסיוע לגננות עמיתות, על אכפתיות והתגייסות בנפש חפצה לעשיית כל הנדרש ועל ראיית מלאכת החינוך כשליחות משמעותית, מצאנו את הגב' לימור יוספי ראויה לתואר "מורת המאה" לשנת ה'תש"ף.

 

הרב יוסף אזולאי- רב בית הספר, בית החינוך חמ"ד נועם תושִיּהָ, כפר מימון; בית החינוך חמ"ד אמי"ת רמב"ם, באר שבע. עם היוזמה: "ללמוד וללמד" – למידה משמעותית לאהבת תורה לצמיחה והתפתחות. היוזמה מקדמת את התחומים: אהבת תורה, אקלים חינוכי מיטבי, חברתי־ערכי.

הרב יוסף הוא מנהיג חינוך זה 20 שנה. הוא ממלא את תפקיד רב בית הספר בשניים ממוסדות החינוך של החמ"ד, ובשניהם הוא מחנך את התלמידים לאהבת תורה ולחיי תורה. בעבודתו בבית החינוך נועם תושִיּהָ, הרב יוסף מקיים תוכניות מגוונות המבקשות לחנך לעמל תורה ואהבתה, ובהן: "סיירת מטכ"ל" ללימוד מסכתות, שיעורי תורה בשעות הערב לצוות החינוכי, מבצעי חסד בשגרת השנה, קבוצות לימוד ולימוד פרטני. כל התוכניות מותאמות לחוזקות התלמידים וליכולותיהם, והרב יוסף משקיע מאמץ רב לשלב בהן את קהילת בית החינוך כולה.

בעבודתו בבית החינוך אמי"ת רמב"ם, הרב יוסף מוביל סיומי מסכתות מחוץ לזמן הלימודים; יוזם חידונים ותחרויות התורמים ליצירת אווירת לימוד בקרב קהילת בית הספר; מקדם שיח מורים וקהילה בנושאים אקטואליים תורניים; מקיים ירידי חסד, חברותות, סיורי סליחות וטיולים ושיח עם הורים; והוא גם שותף משמעותי בצוות בחכמ"ה. הרב יוסף תומך בתלמידיו ובהוריהם וגם בעמיתיו. הוא מעודד את כולם, וכל עשייתו מתאפיינת בהכלה ובאהבה רבה.

עבודתו של הרב יוסף, בשני המוסדות, מקדמת אקלים חינוכי מיטבי ויוצרת אווירת התפתחות בלימוד הלכה ותורה. הרב יוצר ויוזם, מחדש בלימוד התורה ובהנחלת אהבתה, וניתן לחוש את התפתחות התלמידים וקהילות בתי הספר בנושא. פעילותו המושקעת מחברת ומידבקת ומשפיעה על דרכי ההוראה–למידה גם בשאר תחומי הדעת. מעשיו הם דוגמה לפיתוח מקצועי למען הכלל.

דוגמה אישית לקידום הנושא השנתי לשנת ה'תש"ף – "ערבות הדדית". הרב יוסף מדגים בכל עשייתו ערבות הדדית. בנועם הליכות, באהבה רבה, בראיית צורכי כל תלמיד, ברגישות, בשמחת התורה – הכול רואים בו דוגמה אישית לאדם שלנגד עיניו עומדים תדיר ערכי אהבת האדם וכבוד הזולת, והכול מתוך ערכי תורה. על זאת ועל מאור הפנים, על חדוות העשייה וחדשנות, על השקעה ואכפתיות ועל מחויבות והתגייסות בנפש חפצה, מצאנו את הרב יוסף אזולאי ראוי לתואר "מורה המאה" לשנת ה'תש"ף.

 צילום באדיבות משרד החינוך

שמחה חמו- מחנכת כיתה, רכזת הכלה והשתלבות, רכזת הגיל הרך ורכזת היעד "והעמידו", חמ"ד אביר יעקב, אופקים. עם היוזמה: "והעמידו תלמידים הרבה" ברצף חינוכי־ארגוני. היוזמה מקדמת את התחומים: תחושת שייכות, חברתי־ערכי, למידה, קשרים עם הקהילה.

שמחה היא מנהיגת חינוך זה 33 שנה, מהן 20 בחמ"ד אביר יעקב. עבודתה מאופיינת במסירות ואכפתיות רבה, בנכונות והתגייסות למשימות המקדמות את התלמידים ואת בית הספר כולו. במסגרת תפקידה כרכזת היעד "לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה", שמחה פועלת בשיתוף הורי התלמידים וגורמים נוספים בקהילה, ועימם היא יוזמת פעילויות מגוונות ומגבשת קהילה לומדת, שכולה פועלת יחד להעמקת יעד משמעותי זה. שמחה פועלת בשיתוף מנהלות הגנים בעיר, והן מקיימות ימי לימוד וחוויה משותפים לתלמידי הגנים ובית הספר. שמחה יוצרת קשר עם הורי ילדי הגנים, עורכת אצלם ביקורי בית ומשוחחת עימם, והיאמלווה כל משפחה בתהליך הרישום לבית הספר עד להשתלבות במוסד החינוכי. ליווי התלמידים בכניסתם לבית החינוך כולל שימת לב להיבטים רגשיים־חברתיים ומציאת תוכניות למידה דיפרנציאליות המותאמות לחוזקותיהם ולצורכיהם האישיים. שמחה רואה בשיתוף כלי מחזיק ברכה: היא שוקדת ללוות את הצוות החינוכי ולהעצימו, והיא מצרפת לעשייה החינוכית גם את ההורים.

כחברה בצוות בחכמ"ה, שמחה שותפה לכל משימה בית ספרית, מלווה מורים חדשים )בית הספר קלט בשנים האחרונות מורים חדשים רבים, ושמחה ליוותה אותם ויצרה עימם קשרים עמוקים(, והיא מקדמת גם את עבודתן של בנות השירות הלאומי, שיש בה משום השלמה לנעשה בכיתה וחשיבותה לקידום התלמידים רבה. ואכן, תלמידי כיתתה של שמחה זוכים להתפתח בהישגיהם הלימודיים וגם להשתלב היטב בבית הספר בהתאם למטרת־העל של החמ"ד – "בית חינוך כמשפחה".

דוגמה אישית לקידום הנושא השנתי לשנת ה'תש"ף – "ערבות הדדית". שמחה היא דוגמה לחיים של חסד ונתינה, אכפתיות ודאגה לכל תלמיד, שיח וקשר עם צוות חינוכי ותלמידים. היא פועלת לרווחת התלמידים ללא לאות ומחנכת לכבוד הדדי, הכלה והשתלבות. על זאת ועל עבודה מקצועית רבת־שנים, על נתינה ללא גבול, על אהבת התלמידים ואמונה בכל אחד ואחת ועל חינוך מתוך חדוות העשייה ותחושת שליחות עמוקה, מצאנו את הגב' שמחה חמו ראויה לתואר "מורת המאה" לשנת ה'תש"ף.

 

ברכות לזוכים!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('71ea463d-a5a4-4c72-b629-f0d1211ff83e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה